Hoorn

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vrijdag 14 Augustus 2009 Kermis vuurwerk te Hoorn

Plaats : Hoorn
provincie : Noord Holland
wie : laser & fireworks (hayo wolf)
wat : max 6 inch in pyromusical .
tijd : 22:00
waar : achter de westerdijk

dynasty fan

Registered User
ook al moet ik hier nog 8 maanden op wachten
kan nu al met zekerheid zeggen dat ik hier koste wat het kost bij ben .

dit is naar mijn mening elk jaar de mooiste vuurwerkshow van nederland .

Laatst bewerkt:

von urk

Registered User
ook al moet ik hier nog 8 maanden op wachten

kan nu al met zekerheid zeggen dat ik hier koste wat het kost bij ben .

dit is naar mijn mening elk jaar de mooiste vuurwerkshow van nederland .

Oke dan, ik zal deze thread in de gaten blijven houden.
Tegen die tijd kan men mij vast wel meer info geven over de inhoud van
deze show met wat er zoal geschoten gaat worden..
Ben benieuwd... :nuts:

Wat schoten ze vorig jaar zoal Dynasty Fan?

dynasty fan

Registered User
wie : laser & fireworks (hayo wolf)
wat : max 6 inch van top kwaliteit vorig jaar bijvoorbeeld cylinders gezien , in 'n geniaal goed geschoten pyromusical .
tijd : 22:00
waar : achter de westerdijk

in dit topic op vwc zie je het verslag , foto's en 'n video van pyroworld : http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=5947&page=2 .
kijk en geniet , naar mijn mening is dit jaarlijks de grootste en mooiste show van nederland .

AANWEZIG !!!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor de aanvullende informatie. Als ik niet op vakantie zou zijn dan had ik er op zeker heen gegaan. Ik hoop dan ook dat er iemand dit vuurwerk goed in beeld gaan brengen.

Mr_Mascleta

Registered User
, naar mijn mening is dit jaarlijks de grootste en mooiste show van nederland .

AANWEZIG !!!

Nou als dit de mooiste show is in Nederland, is het naar mijn mening zorgelijk gesteld met de kwaliteit op vuurwerkshows. Ik woon er op 10 min rijden, maar zie elk jaar toch een tegenvallende show. En dan te weten dat hier klaarblijkelijk een van de grootste zo niet het grootste budget klaar ligt, dan mag je je echt gaan afvragen waar men het voor doet, voor het publiek, of? Je hoef niet elk beeld te vullen met 30 bommen, maar zorg in ieder geval wel voor een ECHTE finale. En naar mijn mening ontbreekt het hier elk jaar weer aan. En ik vind ook dat je de juiste keuze moet maken, en daar je budget op moet afstemmen.

dynasty fan

Registered User
Nou als dit de mooiste show is in Nederland, is het naar mijn mening zorgelijk gesteld met de kwaliteit op vuurwerkshows. Ik woon er op 10 min rijden, maar zie elk jaar toch een tegenvallende show. En dan te weten dat hier klaarblijkelijk een van de grootste zo niet het grootste budget klaar ligt, dan mag je je echt gaan afvragen waar men het voor doet, voor het publiek, of? Je hoef niet elk beeld te vullen met 30 bommen, maar zorg in ieder geval wel voor een ECHTE finale. En naar mijn mening ontbreekt het hier elk jaar weer aan. En ik vind ook dat je de juiste keuze moet maken, en daar je budget op moet afstemmen.

uuuuuuuuhhhhhhhmmmmm geen finale ?
6 inch multi color peony's , gouden bommen groot kaliber , zware salute's ik denk 4 inch , 6 inch perfecte kwaliteit cylinders , alles in 20 seconde ofzo .

sorry dat ik het zeg , maar als ik jou posts lees komt er altijd weer naar boven , dat je het automatisch vergelijkt met spanje .
nederland is niet te vergelijken met spanje , zeker niet kwa show kunsten .
je moet maar genoegen nemen met wat er wel is , in plaats van altijd maar lopen zeiken op wat er niet is .
doe het dan zelf , begin maar 'n schietbedrijf hier in nederland met al die overdreven regeltjes , ik ben benieuwd man .

als ik kijk naar andere shows in nl die gezien worden als een van de grotere dan komt deze daar toch ver boven uit , zeker in 2008 .

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik wilde eigenlijk nergens op reageren maar ik wil toch wat kwijt. Ik val in herhaling want ik heb het al vaker gezegd. Altijd word er terug gevallen op de regels van Nederland. Maar als je 6 inch mag schieten wat staat er dan nog in de weg om een hele goede of zelfs uitmuntende show te schieten ?

Ik ben het met je eens dat niet veel post van Theo positief zijn en ik ben het ook niet helemaal eens met zijn stelling over deze show.

Maar wat jij zegt over de regelgeving heeft hier niks mee te maken. Vaak word er gezegd, ach het is maar 4 inch dus we kunnen niet anders maar ik heb shows gezien tot en met 4 inch in Spanje en Duitsland die echt super goed waren.

Het gaat meer om de fantasie en weten wat er op de markt is waar het bij de Nederlandse schieters vaak aan schort.

Ik moest even off topic want die gaat over Hoorn maar ik moest reageren want je kan niet alles op de regels gooien, ik ben zelfs van mening dat die maar heel weinig invloed hebben op hoe een show geschoten zou kunnen worden.

Mr_Mascleta

Registered User
D.Fan, het blijkt wel weer dat ik dus niet eens een mening kan deponeren. Dat jij roept dat ik alles met Spanje vergelijkt zegt al iets hoe jij er tegen aan kijkt kerel.
Ik vergelijk helemaal niks en daar heb ik nooit een woord over gerept, dus laat dat in een ander geval achterwege kerel in een volgende thread.
Ik vind het ook zo goedkoop om te gaan roepen "doe het dan zelf" daar jij ook weet dat ik niet de papieren heb en dus nooit en show zal schieten.
Wel weet ik wat je kan doen hier in Nl zelfs binnen die bekrompen regels, en met name met zo een mooi budget als in Hoorn.
En als men mijn meningen als zijnde niet positief ervaart kan ik daar helemaal niet mee zitten, en dat jij het afschildert als zeiken D.Fan zegt meer over jou zienswijze dan over mijn mening, want jij hebt waarschijnlijk niet eens mijn posting goed gelezen, waarin ik schrijf dat niet ieder beeld over 30 bommen hoeft te beschikken. Dus het lijkt mij verstandig en ook raadzaam naar jou toe als je in discussie gaat zie het in een breder perspectief D.Fan, en lees vooral wat er geschreven wordt kerel.
Maar als jij denk dat een finale met bijv 300 salutes en daarvoor een bonte mixed color met laten we zeggen 150 bommetjes teveel is, stja..................? Want wordt er niet heel veel chinees geschoten in Nederland wat ik overigens heel goed kan begrijpen, nou dan blijft er nog veel ruimte over hoor in het budget, of mag ik dit niet zeggen?
Nee ik denk het niet want ik ken de inhoudelijke feiten niet en de regelgeving niet en het budget wel, en de aanvraag niet de kosten niet.

mickeyzegtboem

Registered User
Om even erbij te hebben waar we het over hebben, de film van de show van vorig jaar.

http://www.vuurwerkshows.nl/content/product/24/vuurwerk_hoorn_2008.html
(film van de site van l&f)

op zich heb ik hier weinig over aan te merken, zit technisch netjes in elkaar, leuke materialen gebruikt, met hier en daar wel de nodige verbeter puntjes.

Wel uitermate jammer weer dat er een show voordat hij is geschoten, al uitermate negatief belicht word.
Kan er nou niet even gewacht worden tot de show geschoten is, en dan opbouwend erop reageren?

bob22

Registered User
Ik vond de show van gisteravond teleurstellend, komt mi zeker niet in aanmerking voor mooiste van Nederland. Zat geen tempo in, veel klein vuurwerk, geen echte finale. Dacht telkens nu gaat het beginnen en dan kwam er weer "flut" vuurwerk. Nijmegen was klasse beter, vond zelfs hoogwoud/opmeer niet onderdoen voor Hoorn. Moet Mr_Mascleta volledig gelijk geven, al was het vorig jaar wel stukken beter.

Laatst bewerkt:

Gerko18

Registered User
Beste Bob,

Normaal schrijf ik eigenlijk nooit wat op het forum maar op dit berichtje moest ik toch even wat op reageren.

Ik vraag me af bij welke show jij geweest ben gisterenavond?
Ik heb gisterenavond gewoon een topshow gezien en zeker voor Nederlandse begrippen en weet zeker dat de freaks waarmee ik was en de andere die ik gezien heb het helemaal met mij eens zijn.

Het was gewoon top geschoten op muziek dat ten eerste.
Er verder werden er waterbommen geschoten van zeer goede kwaliteit en dit is iets wat je maar af en toe ziet.
Figuurbommen, Bow-ties, Golden Crowns met salutes erin en nog wat andere zeer goede kwaliteit bommen.

Er was een goudfinale die zeker niet slecht was. Alleen de salutes aan het eind vielen mij tegen maar goed dat is persoonlijke kwestie.

Ik vraag me af wat jij gisterenavond verwachte?

En over Nijmegen wil ik niet al te veel woorden vuil gaan maken. Maar die vond ik gewoon erg teleurstellend en helemaal vergeleken met vorig jaar. ( Maar goed dat zal denk ik voornamelijk ook met het slechte weer te maken hebben gehad ).

Gr Gerko.

Laatst bewerkt:

the undertaker

Registered User
ola

Ik ben benieuwd naar de beelden van hoorn en over nijmegen wil ik ook wat zeggen dat was echt een drama !!!!!ik ga hier niet veel over zeggen anders word ik weer boos

groeten the masterblaster

Tigger74

Registered User
Ik vond de show van gisteravond teleurstellend:confused: Zat geen tempo in:confused: veel klein vuurwerk:confused: geen echte finale:confused: Dacht telkens nu gaat het beginnen en dan kwam er weer "flut" vuurwerk:confused: Nijmegen was klasse beter:confused:

Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haal........???

Klein/Geen Tempo/Flut.... wat een verhaal zeg hahahaha:nuts::laugh::nuts:

Succes verder........!!

Tigger74

Registered User
De Film in 3 delen..........
Thanks to Kielstra 1 (gefilmd vanaf een boot je hoort dus geen muziek)

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Greetz sjoHARMa

Laatst bewerkt:

Macer

Registered User
Wederom een geweldige show gisteravond.
Ik heb vanaf Scharwoude foto's gemaakt..

VuurwerkHoorn-1.jpg

VuurwerkHoorn-2.jpg

VuurwerkHoorn-8.jpg

VuurwerkHoorn-9.jpg

VuurwerkHoorn-16.jpg

Vond ze zelf wel erg geslaagd.

Meer op www.stengewis.nl

Tony

Administrator
Medewerker
Nou ik heb wat stukken bekeken en het ziet er allemaal netjes uit. Geen finale ?? Ik vind de finale er juist heel goed uitzien. De lucht word lekker gevuld. Als me internet wat sneller is dan hier in Spanje dan zal ik de hele show nog eens bekijken.,

Bovenaan