Hoeveel is 25 kilo vurwerk?

DsNL

Registered User
Ligt er aan wat je allemaal gaat kopen!:smiling:
Maar als je voor 500 euries koopt zit je meestal wel boven de 25 kg, daar zit je namelijk al heel erg snel aan. Geen zorgen maken over het ophalen hoor, dan moet je gewoon iets vaker heen en weer lopen naar de auto. De 25 kilo regeling is (dit jaar) in elk geval van de baan, dus je zit nog steeds op 10 kg die je officieel in bezit mag hebben. Ook al wordt dat door vrijwel niemand opgevolgd.

Tony

Administrator
Medewerker
Ligt er aan wat je allemaal gaat kopen!:smiling:
Maar als je voor 500 euries koopt zit je meestal wel boven de 25 kg, daar zit je namelijk al heel erg snel aan. Geen zorgen maken over het ophalen hoor, dan moet je gewoon iets vaker heen en weer lopen naar de auto. De 25 kilo regeling is (dit jaar) in elk geval van de baan, dus je zit nog steeds op 10 kg die je officieel in bezit mag hebben. Ook al wordt dat door vrijwel niemand opgevolgd.

Je mag maar met 10 kilo in de auto rijden maar voor thuis zijn er geen kilo's vastgesteld in de wet!

Shenanigan

Registered User
Is dat 10 kilo per persoon? Dus als ik mijn broer meeneem mag het dan 20 kilo zijn?

Iets zegt me dat dat waarschijnlijk niet zo is. Het zal wel zijn voor het gevaar dat het knalt tijdens het rijden, maar ja, als 10 kilo afgaat zit je ook niet lekker meer in de auto. Dus of je dan 10 of 20 kilo bij je hebt maakt ook niet meer uit.

Twee keer rijden is zo'n gedoe. Hoe doen anderen dat? Krijg je het wel mee van de winkel?

Tony

Administrator
Medewerker
Is dat 10 kilo per persoon? Dus als ik mijn broer meeneem mag het dan 20 kilo zijn?

Iets zegt me dat dat waarschijnlijk niet zo is. Het zal wel zijn voor het gevaar dat het knalt tijdens het rijden, maar ja, als 10 kilo afgaat zit je ook niet lekker meer in de auto. Dus of je dan 10 of 20 kilo bij je hebt maakt ook niet meer uit.

Twee keer rijden is zo'n gedoe. Hoe doen anderen dat? Krijg je het wel mee van de winkel?

Officieel 10 kilo per auto dus niet PER PERSOON!
Ja, soms zijn de regels een beetje krom in NL.

maartenvincent

Registered User
Als je voor 500 euro haalt kom je rustig in de buurt van de 40 kilo. Dat wordt dus -volgens de wet- een paar keer rijden.
In praktijk geeft de verkoper 10 kilo (of 25?) per keer lopen mee, dat boeit hem niet meer zodra je er bij hem mee uit de deur bent.

ifeelfine

Registered User
25 kilo regeling is er nog niet door dit jaar

het is en blijft 10 kilo, bij de meeste verkooppunten is het echter nog nooit een probleem geweest, ik krijg meestal alles in 1 keer mee

(500 euro wat ook mijn budget is is vaak tussen de 35 en 40 kilo in mijn geval)

Shenanigan

Registered User
Okee, ik begrijp het. Dat zal wel loslopen dan. Ik vraag mijn broer sowieso mee, vindt hij vast leuk.

Bedankt voor de antwoorden.

Bovenaan