Hoe vuurwerk meenemen oudjaars dag?

corretje

Registered User
Hallo,

Ik heb al een paar dagen een vraag. Wat is nou de slimste manier om je vuurwerk mee te nemen? Vorig gebruikte ik een schoudertas maar die ben ik kwijt en verder heb ik niet echt een schoudertas die lekker loopt en genoeg in kan. Hebben mensen mischien tips van tassen of manier van meenemen? Wat dus het meest veilig is. Want dat kan je nou echt nergens vinden. Alleen maar filmpjes van wat er gebeurt als je tas ofzo vlam vat maar verder niks geen tips hierover.

Dus wie?

tha-pyromaniac

Registered User
Ik doe het altijd in een doos, met daar over heen zo'n blusdeken en dan achter in de auto.
Lekker mobiel en je kan het dan overal afsteken.
En als we lopend gaan, heb ik vaak, een rugzak bij me.
Maar ik neem, nooit te veel spul mee, je weet maar nooit.

mikieman

Registered User
een kleine voetbal tas die je om je schouder kan hangen
EN DICHT KAN zeer belangrijk natuurlijk
bevalt me elk jaar erg goed

jetztgehtslos

Registered
Nou gewoon plastic tasje met wat ik mee naar buiten wil nemen.
En als ik iets erbij wil pakken, dan ga ik dat gewoon erbij halen.

Ik doe niet aan rondlopen en hangen, dat vind ik erg onzinnig.

corretje

Registered User
Ik ben op oud jaar eigenlijk de hele dag buiten en meestal ben ik gewoon altijd in de zelfde buurt maar op de zelfde plek afsteken word eenmaal saai en je bent makkelijk te pakken met illigaal vuurwerk. Een plastic tasje loop toch niet lekker ? en nog gevaarlijk ook

jetztgehtslos

Registered
Ik ben op oud jaar eigenlijk de hele dag buiten en meestal ben ik gewoon altijd in de zelfde buurt maar op de zelfde plek afsteken word eenmaal saai en je bent makkelijk te pakken met illigaal vuurwerk. Een plastic tasje loop toch niet lekker ? en nog gevaarlijk ook

Ik loop ook niet rond met illegaal spul, dus angst om gepakt te worden is er dan niet. Daarom kan ik prima ergens op 1 plek blijven en voldoet een tasje vol happiness, ass fountain, binkies etc prima.

Kan prima in de gang/hal/trappenhuis staan.

michel0911

Registered User
Ik sta ook altijd voor de deur, alleen even naar binnen om te kanen om 12:00 en dan hoppa weer naar buiten.

Tafeltje met al het vw in de voortuin, 2 vuurkorfjes erbij, warme chocolade melk voor m'n oudste zoon en gaan met die banaan.

Vroeger kon ik ook nooit wat handigs vinden om m'n vw in te doen, toen liep ik namelijk met volgepropte zakken de buurt door en stond ik nooit op 1 plek, was het bijna leeg dan moest ik weer ff snel naar huis om het hele zooitje weer vol te proppen, nu is dat allemaal anders dus heb ik geen tas meer nodig..

jaspertjuh

Registered User
Haha, blijkbaar ben ik niet de enige die elk jaar weer het dilemma heeft over het meenemen van vuurwerk.

Zelf gebruik ik al jaren een rugzak. Het vuurwerk haal ik de 29 December (direct na het afhalen bij mn plaatselijke verkooppunt) al uit de verpakking waarna ik van alles wat in plastic boterhamzakjes doe. Die zakjes gaan vervolgens weer in de rugzak, en dan kan ik op de 31e zo'n zakje openmaken en de inhoud opstoken. Op die manier heb ik niet telkens dezelfde stukjes vuurwerk achter mekaar maar zit er ook een beetje afwisseling in.

Wat wel vervelend is is dat al die knallers los in mn tas gaan zitten, of dat ik een bepaald stukje vuurwerk zoek dat ik dan niet kan vinden.

Tony

Administrator
Medewerker
Tegenwoordig heb je ook bunkers die mobiel zijn :bigsmile:

big_bunkers1.jpg

mondfeuer

Registered User
Ik vind.. ik... vind... sorry, gotta switch to English... you're welcome to reply in Dutch! :smile:

My fave way to transport fireworks are bike messenger bags, got a small one with a shoulder and waist strap. The waist strap makes sure that the bag does not get in the way, for ex. if you bow down to light a fountain or rocket (that is what annoys me the most with normal shoulder bags). They also are very durable, bought mine more than ten years ago and it still does the job just well. Worthwhile investion IMO.

rodepo

Registered User
Gewoon voor de deur afsteken :)
Vroeger ;) toen ik nog rond ging lopen gebruikte ik altijd afsluitbare "tupe a ware" of "curver" bakjes. Voordeel is dat je verschillende dingen gesorteerd mee kan nemen.
de bakjes kan je gewoon in rugtas doen.
Nog een tip: draag rug(buik)tas op je buik zodat je goed ziet als er iets mee gebeurt en je kan hem makkelijk afgooien.

corretje

Registered User
Ja kan voor de deur maar mijn ouders worden altijd boos en de rest van de buurt ook :p
Wij hebben een goede band met buren dus dat hou ik liever zo. En de dieren moeten in de buurt dan de hele dag fenix nitraten aan horen als je door straten loopt blijft het een beetje verdeeld.

Die laatste tip vind ik wel een goede

Steve88

Registered User
Ja zo bedoel ik. Mischien weet je ook een site waar je hem naar je toe kan laten verzenden? Ik ben even aan het kijken op internet.

Nee die weet ik niet, ik zou gewoon naar een boerenbond of welkoop gaan in de buurt daar kun je ze voor een euro krijgen.
succes

corretje

Registered User
Hier in mijn stadje/dorp zit ook een boerenbond maar die staat niet tussen de lijst.
Gelukkig moet ik toch naar steenbergen voor me vuurwerk ( vuurwerkland! ) daar zit wel een boerenbond die vuurwerk verkoopt ga daar wel even heen.

Bovenaan