Heukelum 777jaar

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Heukelum 777 jaar

13 Juli 2007 Vuurwerk te Heukelum

plaats :Heukelum
Provincie : Gelderland
wie : Anton's Vuurwerk evenementen
wat : onbekend
waar : Loswal / lingewal
tyd : 22.30 uur

Het Lingestadje Heukelum viert in de zomer van 2007 het 777-jarig bestaan. De viering concentreert zich in de week van 7 tot en met 14 juli. Op 7 en 8 juli is er een groots middeleeuws spektakel rond het Kasteel Heukelum met kanonnengebulder, schietwedstrijden, een heuse veldslag, middeleeuwse ambachten en veel gezelligheid. In de week erna zijn er optredens van artiesten in een speciale feesttent, kinderactiviteiten en vuurwerk Het programma van de feestweek is te bekijken op de website www.heukelum777.nl. Vergeet niet een Heukelummer biertje te drinken en van Heukelumse krakelingen te snoepen!

Heukelum is een vroegmiddeleeuws stadje dat in 1230 ommuurd werd. Het stadje kreeg in de loop der eeuwen te maken met tal van overstromingen en (in 1772) een grote stadsbrand. Het huidige kasteel van Heukelum staat op de plaats waar al in 1230 een sterk kasteel stond en is gebouwd aan de middeleeuwse donjon die overeind bleef nadat de Fransen in de achttiende eeuw het kasteel opbliezen. Op 7 en 8 juli zal het kasteel eenmalig voor het publiek opengesteld worden tijdens het middeleeuws spektakel. Andere monumentale gebouwen in Heukelum zijn onder andere het voormalig stadhuis en enkele zeventiende- en achttiende-eeuwse gebouwen. Arriva verleent korting op het treinkaartje naar Leerdam en de toegang tot het middeleeuws spektakel, kijk voor meer informatie op www.arriva.nl.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
En mocht je toch gaan kijken naar de show.
Dan raad ik je aan om even Brouwerij het Kuipertje te bezoeken.

Ik hen heel vaak niet zo erg nugter van deze brouwerij richting Betuwe gereden....
Met natuurlijk een Bob, die me naar huis heeft gereden.

Brouwerij het Kuipertje ligt aan de dijk, dus dat moet vlak in buurt zijn van de loswal.
Brouwerij het Kuipertje heeft ook het Heukelummer bier gebrouwen.

Hier onder het adres.
Bierbrouwerij 't Kuipertje
Appeldijk 16
4161 BH Heukelum
tel. 0345-611839

De sigaar zal er zijn, tijdens de show.
Nuchter, ik weet het niet....

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vanvond deze show bezocht in Heukelum ,
had nog nooit eerder van deze plaats gehoord.
vuurwerk werd geschoten door Anton's Evenementen vuurwerk.
van deze man hebben wij zeer weinig gezien.
deze man heeft vanavond een supershow neer gezet. met de middelen die hij had, in zijn meegenomen assortiment hadden we candels en blokken en een letterbord.
show begon een kwartier later dan gepland, kwam mooi uit want het was nog te licht buiten.
wat ik al eerder aangaf was , dat het een supershow was met mooie produkten en een mooie volle finale. enigste min puntje was dat er een blokje bleef napruttelen. publiek was zeer enthousiast en dik tevreden !!!

Hier onder wat van mijn geschoten foto's

Heukelum13-07-2007.JPG

Heukelum13-07-2007_1_.JPG

Heukelum13-07-2007_2_.JPG

Heukelum13-07-2007_3_.JPG

Heukelum13-07-2007_4_.JPG

Heukelum13-07-2007_5_.JPG

Heukelum13-07-2007_6_.JPG

Heukelum13-07-2007_7_.JPG

Heukelum13-07-2007_8_.JPG

Titan

FPM Hangouderen
Dat is mooi dat je ook genoten heb net als ons. :amuse:
Te verlegen om te zeggen dat je een member bent van het forum, want we zijn altijd wel in voor een gesprek met members.
Want je heb wel erg dichtbij gestaan om te horen dat ik vroeg of er een shormatent was hier in Heukelum. :bigsmile:

100mm

Registered User
Ik stond rechts naast Vinnie.
Ben een man van weinig woorden, zal jullie bij een evt volgende ontmoeting zeker wel durven aan te spreken.
Vindt het leuk dat jullie ook bij dit soort kleinere shows de moeite nemen om iedere keer weer af te reizen naar waar dan ook.
hebben julllie trouwens een idee wat voor merk er geschoten is?

Bovenaan