Hebben jullie dat ook?

Gorgel

Registered User
Dit jaar zijn mijn kids (8 en 9) wat mij betreft om deels onder toezicht zelf vuurwerk af te gaan steken. Zelf met een smeulend lontje de kleine rotjes en het gangbare 'kleine' vuurwerk aansteken en de kick daarvan ervaren zoals ik dat zelf vroeger op die leeftijd ook deed...

Nou is mijn vraag aan de iets oudere freaks... hebben jullie dat ook... dat je als volwassene daarin helemaal op kunt gaan met je eigen kids en weer kunt genieten van romeinse kaarsen, muggenscheetjes, babypijltjes, etc.?

Richardus

Registered User
Yep, maar niet m'n eigen kids (heb ik niet) maar met de koters in de buurt... Die kleine zooi ben ik altijd leuk blijven vinden, zelfs al word/werd ik niet aangestoken door (andere...) kotertjes :) dat blijft eeuwig...

nismo

Registered User
Ja heb ik ook,die van mij is nog geen 8a9 jaar maar 4 en ik vind het ook altijd mooi om te zien dat ze er een paar dozen strijker door stookt. in 15 min.:happy:

Laatst bewerkt:

Gorgel

Registered User
Yep, maar niet m'n eigen kids (heb ik niet) maar met de koters in de buurt... Die kleine zooi ben ik altijd leuk blijven vinden, zelfs al word/werd ik niet aangestoken door (andere...) kotertjes :) dat blijft eeuwig...

Geinig is dat, ook al heb je in de tussentijd al genoeg ander/groter vuurwerk gezien en gehad, toch blijft dat kleine spul op een of andere manier magisch. Bij mijzelf wordt het nu alleen nog maar meer, dat ik metdat kleine spul weer het oude gevoel van vroeger beleef... Waar het allemaal mee begon. Vandaar ook deze thread.

gizmo75

Registered User
Zeker heb ik dat ook, maar ook bij mij is het nooit weg geweest omdat we Oudejaarsdag met een enorme groep mee maken van 8 t/m 80 jaar...

Snokkie

Registered User
Heel herkenbaar. Alhoewel mijn oudste in februari 5 wordt, kan hij al zo intens genieten van z'n Bombetas, trektouwtjes en al het leuke spul dat papa en mama aansteken. Dat maakt het een feest om een paar uur in de tuin te staan met zakken vol wespjes, bijtjes, grondbloemen. De grote jacht op Novelties is al geopend :) Vrees dat ik er dit jaar zelfs voor naar Joure ga rijden...

Dim

Product Beheer
Medewerker
Joure zal waarschijnlijk de novelties van Schuurmans verkopen gok ik. Tank, Truck, kleine Tank enzo...

Ik heb zelf geen kinderen maar kan nog steeds van bijna al het vuurwerk genieten! Het nieuw toegestane Cat 01 vuurwerk is dan ook een erg lekkere toevoeging.

Gorgel

Registered User
Joure zal waarschijnlijk de novelties van Schuurmans verkopen gok ik. Tank, Truck, kleine Tank enzo...

Ik heb zelf geen kinderen maar kan nog steeds van bijna al het vuurwerk genieten! Het nieuw toegestane Cat 01 vuurwerk is dan ook een erg lekkere toevoeging.

Leuk om te lezen dat er meer zijn die ng steeds plezier hebben aan 't kleine vuurwerk, kids of niet!

mauricio84

Registered User
Vorig jaar samen met een vriend vriend en zijn zoontje vuurwerk afgestoken we kwamen net terug uit belgie en mijn gappie liet zijn zoontje van 4 al gelijk scorpions afsteken verder overdag veel knalpotten matten knlaller en pijlen op de grond afgestoken (ik weet het dat is heel stout kids dont try this at home!).
Met als gevolg dat die kleine man om twaalf uur te bang was om naar buiten te gaan en alles vanaf zijn slaapkamer heeft bekeken en zelf niks meer durfde af te steken!

Dit jaar ga ik met mijn kleine vriend van 3 dus alleen maar cat1 vuurwerk afsteken dit vinden kinderen toch veel leuker en worden mindr snel bang.
Zelf geniet ik hier ook zeker van!

Gorgel

Registered User
Voor kids is het vooral de magie van een lontje aansteken en dat er dan wat gebeurd. De combinatie van de geur van kruit en de sfeer eromheen doet veel meer voor die kleintjes dan de superharde knal of het effect wat uit een groter stuk vuurwerk komt, die kleine mannen kijken niet naar vuurwerk zoals de oudere freaks dat doen.

Zo was dat bij mij iig vroeger.

Vuurwerk023

Registered User
Nou ben ik niet heel oud maar mijn jongere zusje van 7 is dit afgelopen jaar ook voor het eerst begonnen met stoken en vond het helemaal geweldig die rookbommetjes, flitsertjes en al dat andere kleine grut. Ook het allereerste stukje vuurwerk wat ze afstak een wondertol wat ze nog best eng vond:

Dennis010

Registered User
Heb zelf geen kids, maar er waren er wel 2 van vrienden bij. En ook ik geniet er van om die gasten te zien stoken. Heerlijk !

Robin84

Registered User
Ik heb al jaren de traditie om voor de kinderen in mijn wijk een showtje te geven met niet al te luid vuurwerk. Denk aan fonteintjes en dergelijke. De ouders vinden dat ook heel erg leuk!

Sinds dit jaar heb ik een dochtertje. Ik kan niet wachten om over een aantal jaar met haar een beetje vuurwerk af te steken.

Mark1600

Registered User
Dit jaar moch mijn zoontje voor het eerst zelf vuurwerk afsteken onder mijn toezicht, ging best goed moet ik zeggen.

smilli

FPM Filmer
Een maat van me had zijn jochie van 5 meegenomen die zijn eerste echte ervaringen opdeed dit jaar.
Hij mocht zelf wat grondbloemen stoken en dat vond die toch prachtig, grotere werk van de volwassenen kon die ook erg waarderen op een flinke afstand:smiling:

ThunderBall

Registered User
Ik heb 1 kind een dochter van nu 13 jaar, ik steek samen met haar al van af haar 6e jaar allerhande vuurwerk af!

Mijn dochter is inmiddels al wel een echte freak, ze heeft al van alles afgestoken de afgelopen jaren( Extreme Salutes, 40gr. pijlen, Binkies, 500gr. blokken, etc.), ook leest ze mee op het forum en kijkt de filmpjes van de nieuwe producten, ze bepaald mee wat we aanschaffen, gaat mee ophalen, gaat mee naar demo's, ze helpt met doorlonten, ze kijkt ook programmas als Pyros, etc., wel stookt ze alleen samen met mij en draagt ze uiteraard een vuurwerkbril!

De vuurwerk hobby is dus door het stoken met mijn kind alleen maar leuker geworden wel heb ik bij die van mij gemerkt dat ze de liefde voor het kleine vuurwerk vrij snel verloren was.:hehe!:

argss

Registered User
Ik heb een tweeling van 11jaar,meiden.
Dit jaar samen wat leuke dingen uitgezocht,rotjes,grondbloemen,fontijntjes.

Alle drie ons brilletje op en lekker afsteken,komt er een dame met een hond langs die vindt dat ik onverantwoordelijk bezig ben.
Ik zou pas vanaf 16:00 wat af mogen steken,en het is toch niets aan bla bla

Komt er nog iemand langs met zijn hond niet aangelijnd,de hond pakte een brandende fontein in zijn bekkie,gelukkig greep ik snel in,deze mensen vonden het wel leuk en gaven ons gelijk.
Ik vindt het prachtig met me dochters,komt toch weer een beetje het kind in me boven,haha

Bovenaan