Halt stopt met voorlichting over vuurwerk (Den Bosch)

Moontan

Moderator
Medewerker
Halt stopt met voorlichting over vuurwerk

DEN BOSCH Bureau Halt stopt met voorlichting op scholen in Den Bosch over de gevaren van vuurwerk als de Bossche gemeenteraad daadwerkelijk 23.000 euro op haar subsidie gaat bezuinigen.
Dat zei Erik Gevers van Bureau Halt woensdagavond tegen Bossche gemeenteraadsleden.

Op deze inspraakavond in het kader van de begroting kwamen ook woordvoerders van andere instellingen pleiten voor het schrappen van bezuinigingen bij hun organisaties.

Lees donderdag meer in het Brabants Dagblad
© Brabants Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright

Tony

Administrator
Medewerker
Ze noemen het voorlichting maar ik ben alleen maar blij om te lezen dat ze stoppen met het afschrikbewind.
Armen die eraf knallen, ogen die eruit geschoten worden en je huis wat opgeblazen word met teveel consumentenvuurwerk in huis. Het word eens tijd dat ze echte voorlichting gaan geven.

bridge

Bronzen Member
Klopt. Ik denk dat dit een goede ontwikkeling is. De voorlichting is vaak veel te negatief. Maar hoe je op een fatsoenlijke manier een 40gramspijl afsteekt wordt niet verteld.

Jean Cross

Registered User
...Het word eens tijd dat ze echte voorlichting gaan geven.

...Maar hoe je op een fatsoenlijke manier een 40gramspijl afsteekt wordt niet verteld.

Inderdaad, helemaal mee eens...

Als ik kijk naar mijn neefje van 14 afgelopen jaar... DRAMA.! Echt vanalles proberen met vuurwerk, prullenbakken, vuurpijlen in het gras steken, maar het enige wat hij geleerd heeft is zelf hard wegrennen (zodat zijn ogen heel blijven) maar geen rekening houden met de ogen van iemand anders...

Schrikbewind werkt niet. Verantwoordelijkheid bijbrengen wel... Zelfde met electriciteit aanleggen, muur stutten, waterleiding verleggen, etc... (goh, zou ik geklust hebben de afgelopen maanden.?! :p)

Bovenaan