Groningse supermarkt legt kruidnoten in de schappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moontan

Moderator
Medewerker
ONLOSMAKELIJK VERBONDEN MET KERST EN OUD EN NIEUW, DE GEZELLIGE DECEMBER MAAND

Groningse supermarkt legt kruidnoten in de schappen

De eerste kruidnoten hebben ons land bereikt. In de stad Groningen is een supermarkt gestart met de verkoop van het sinterklaassnoepgoed.

'Het is inderdaad zo dat de mussen van het dak vallen zo warm is het. Wij weten vanuit onze ervaring dat zodra de pepernoten te krijgen zijn op de Nederlandse markt en wij promoten dat, dat je ze ook gaat verkopen', laat Jan Rona supermarktmanager van Jumbo Beren weten aan de Groningse stadszender Oog Radio en Televisie.

Vorig jaar kwam het snoepgoed eind augustus pas op de markt, toen ging een andere supermarkt er met de eer vandoor. Dat de pepernoten nu al in de schappen liggen is volgens de manager niet zo speciaal: 'Het is eigenlijk niet bijzonder, want de producenten hebben de pepernoten geproduceerd en de pepernoten zijn te koop op de markt'.

Over de kwaliteit is de heer Rona zeer te spreken: 'Ze zijn bijzonder lekker dit jaar. De haring hebben we twee weken uit moeten stellen, maar de pepernoten zijn goed'.

http://www.trosradar.nl/nieuws/arch...gt-kruidnoten-in-de-schappen/?tx_comments_pi1[page]=8

Dim

Product Beheer
Medewerker
Alles komt ieder jaar eerder.. Nog een week of 6 en de kerstspullen komen alweer bij de intratuin hè....

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Waarom verkopen ze het gewoon niet het hele jaar?

Ik vind dat er een wet moet komen waar dit verboden wordt dat een iets als dit pas eind november verkocht mag worden als Sinterklaas in t land is gekomen. Maar goed als men toch bezig is met tradities te verzieken, laten we er dan net zo goed t hele jaar van genieten dan elke jaar weer t zelfde gezeik te moeten horen over de verkooptijden.

smeinkie

Registered User
Wellicht gaat het ook eens zover komen dat het vuurwerk eerder gaat komen......................:tounge:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Waarom verkopen ze het gewoon niet het hele jaar?

Ik vind dat er een wet moet komen waar dit verboden wordt dat een iets als dit pas eind november verkocht mag worden als Sinterklaas in t land is gekomen. Maar goed als men toch bezig is met tradities te verzieken, laten we er dan net zo goed t hele jaar van genieten dan elke jaar weer t zelfde gezeik te moeten horen over de verkooptijden.

Aan de 1ne kant snap ik heel goed wat je bedoeld. Naar kerst en oud en nieuw leven we ook maanden toe, totdat het feest er serieus is. Doordat alles zowat heel het jaar beschikbaar is gaat het gevoel een beetje weg.

Aan de andere kant, waarom niet gewoon het hele jaar te koop, zijn lekker en is niets meer als een klein speculaasje.
Geef ze een andere naam en klaar.

Geeft wel al een beetje de kriebels, van de donkere koude dagen!

DanielFPM

Registered User
Tja.. Wat doe je eraan als ze toch al binnen zijn is het beter
Om te verkopen ook al is het wat vroeg.

Zeker als je je bedenkt dat ik met Pasen al alle spullen voor kerst moet bestellen :)! Tevens zo met de pepernoten doe worden als in februari weer besteld bij de leverancier.

GMP82

Zilveren Member
Wellicht gaat het ook eens zover komen dat het vuurwerk eerder gaat komen......................:tounge:

Is al zo ;-)

Ik heb 90% van mn bestellingen al gedaan, alleen moet ik nog tot de gebruikelijke verkoopdagen wachten om het af te halen :p

joszie

Zilveren Member
pff, alsjeblieft zeg. pepernoten horen bij november/ december wanneer sinterklaas in het land is. Totale idioten gedrag, maar commercieel sterk.

heb liever dat vuurwerk verkooppunten hun waren eerder aanbieden :)

smilli

FPM Filmer
Ik vind het wel gezellig eigenlijk, hoeft van mij niet seizoens gebonden te zijn want de kriebels zijn er bij mij toch al.

myrmidon

Registered User
Op een vuurwerkforum hoort vuurwerknieuws, geen pepernotennieuws. .. xD

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan