GroenLinks ziet rol voor provincie bij aanpak vuurwerkoverlast

Moontan

Moderator
Medewerker
GroenLinks ziet rol voor provincie bij aanpak vuurwerkoverlast

PROVINCIE UTRECHT - GroenLinks wil dat provincies gemeenten helpen bij de bestrijding van vuurwerkoverlast. De partij is erg geschrokken van het geweld tegen hulpverleners en de vele branden tijdens de afgelopen jaarwisseling.

Een gezamenlijke lobby van de provincies voor een verbod op consumentenvuurwerk is volgens GroenLinks sterker dan individuele acties. Ook kan de provincie helpen bij de organisatie van centrale vuurwerkshows.

De partij maakt zich al jaren zorgen over de gevolgen van vuurwerk, onder meer voor de natuur.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/127...or-provincie-bij-aanpak-vuurwerkoverlast.html

Moontan

Moderator
Medewerker
reacties van lezers:

De consument met het consumenten vuurwerk aanpakken is wel het meest simpele wat je kunt doen .Want de brave burger zijn nu eenmaal makkelijk aan te pakken .Maar is het dan zo dat de consument met de consumenten vuurwerk de overlast veroorzaken de hulpdiensten lastig vallen ?? Ik weet niet maar volgens mij zijn dat een stelletje hufters die eenmaal lastig zijn aan te pakken .Dus wat zegt groentje links dan nemen we de weg van de minste weerstand pakken de goed willende burger zijn feestje af en dan lost de rest ook wel op . Of dan niet dat gevaarlijke vuurwerk uit polen via de pakketdienst niet ons land binnen komt waar die etters de overlast mee veroorzaken .Hee groen links je kan ook de pakketbezorgers afschaffen komen die bommen ook niet meer het land in !! Ik blijf mij afvragen wie er in vredes naam op die partij stemt ik heb nog nooit iets zinnigs van die gasten vernomen !!
Balende Utrechter uit Utrecht | 09-01-2015 17:02 uur

--------------------------------------------------------------------------------

Groen Links moet eens ophouden het hele jaar door mensen op te jagen en zich vastbijten in een vuurwerkverbod. Het is een ware heksenjacht aan het worden. Stemmingmakerij doen ze aan en de media blaast alles nog even extra op. Geweld tegen hulpverleners keur ik niet goed, maar dat heb je ook zonder vuurwerk. En spontaan zijn alle branden rond nieuwjaar het gevolg van vuurwerk? Je moet het vooral gaan verbieden, kijken wat er dan gebeurd... En dan niet zeggen dat we het niet aan zagen komen! Groet, een siervuurwerkliefhebber.
martijn uit Soest | 09-01-2015 09:00 uur

--------------------------------------------------------------------------------

Bovenaan