Goede reportage over (oudjaars)vuurwerk

Vavoom

Registered User
Kwam zojuist deze hele goede reportage tegen. Een echte aanrader!
Het zou een goede aanvulling zijn op de voorlichtingscampagne(s).
Klik hier

Daarin een interview met een dame van HALT (die de materie écht goed doorheeft) en een bezoek aan Broekhoff. De presentatrice doet haar best, maar heeft het niet altijd even goed door.

Hoop dat de reportage hier op de goede plek staat en iedereen hem ziet.

Laatst bewerkt:

Ollie

Registered User
leuke en redelijk waarheidsgetrouwe reportage enkel de zin dat de meeste gewonden vallen door illegaal vuurwerk klopt niet! Op de website van ik meen consument en veiligheid stond dat slechts een heel klein gedeelte valt door illegaal.

appiehappie

Registered User
Wat een bizarre bek trekt ze bij de eerste paar shots zeg....

Mooie zin: 1100 mensen gewond; zijn ze met z'n allen een hand kwijtgeraakt? Eén hand maar met 1100 man WTF?

Sowieso blinkt ze niet uit in briljante observaties. Wel leuk is eindelijk een HALT-typje dat gewoon over vuurwerk kan praten. Geen hysterie, geen obligate TNO-filmpjes die allerlei bizarre tests laten zien, bijeengepraat door een Dummie.

Aardig filmpje, ergo.

Sweet Laker

Registered User
Net het filmpje gezien. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over het vuurwerk. De dame van Halt in kwestie praat enthousiast over vuurwerk. Ze heeft duidelijk plezier in wat ze doet en beschouwt de jongeren die komen niet als criminelen die met vuurwerk stunten. Maar meer als jongeren zelf die graag hun grenzen ontdekken. En dat doe je niet alleen met vuurwerk, maar vuurwerk heeft wel een extra aantrekkingskracht.

Ook de dame van het programma zelf vind ik niet negatief over vuurwerk praten. Ze blijft aardig objectief en vuurt gewoon haar vragen af.

Prima stukje als je het mij vraagt; alhoewel ik het wel jammer vind dat de dame van Halt aangeeft liever een grote vuurwerkshow te zien in plaats van de losse consumentenproducten tijdens de nieuwjaarsnacht!! Maargoed, dat is dan weer vrijheid van meningsuiting haha

Bovenaan