Negatief Gisteren in de diverse media weer een nieuwe partij die een vuurwerkverbod promoot.

petertje23

Registered User
Gisteren in de diverse media weer een nieuwe partij die een vuurwerkverbod promoot.

Zoals we gewend zijn worden de harde knallen die al veel te vroeg worden afgestoken opgevoerd als reden voor een vuurwerkverbod.
Voor de dieren vindt ik het vervelend dat er nu al {hard} geknald wordt! Maar waar gaat het nu om, het gaat om die paar uurtjes op oudjaarsavond.
Zoals we al vaker gezegd hebben: die harde vroeg afgestoken knallen verdwijnen niet door een vuurwerkverbod.

firewire

Registered User
Net als bij mensen is het ook bij dieren zo dat een minderheid het niet leuk vind/er niet tegen kan en het verpest voor de rest. Onze Old Englisch Buldog en 2 Britse Kortharen zitten altijd voor het raam te genieten van alle kleurtjes buiten en tijdens het uitlaten boeit het hem geen klap.
Op het filmpje hoor je aan de stemmen vd baasjes hoe laat het is. Zo de baas zo de hond!

Mijn oom is lid van een Vogelblad en daar staan elk jaar vuurwerk verkoop advertenties in. Om over de tientallen dierenwinkels die vuurwerk verkopen nog maar te zwijgen.

1Salute

Registered User
Gisteren in de diverse media weer een nieuwe partij die een vuurwerkverbod promoot.

Zoals we gewend zijn worden de harde knallen die al veel te vroeg worden afgestoken opgevoerd als reden voor een vuurwerkverbod.
Voor de dieren vindt ik het vervelend dat er nu al {hard} geknald wordt! Maar waar gaat het nu om, het gaat om die paar uurtjes op oudjaarsavond.
Zoals we al vaker gezegd hebben: die harde vroeg afgestoken knallen verdwijnen niet door een vuurwerkverbod.
Die harde knallen zijn al verboden.
Vroeg van te voren vuurwerk afsteken is ook verboden.

Deze partij pleit voor het verbieden van twee dingen die al jaren verboden zijn.

Zucht.

joszie

Zilveren Member
Zolang mensen hun huisdieren als kinderen zien en enkelen hun huisdieren in debiele pakjes gaat steken, hun hondje in een kinderwagen zet en een beest bij je in bed laat slapen kan ik een dergelijke partij niet serieus nemen.

Laten we dat eens gaan verbieden. Je noemt jezelf toch dierenvriend....

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dat zijn van die mensen die hun ouders letterlijk en figuurlijk in het bejaardentehuis laten wegrotten, omdat ze niet naar hun ouders omkijken, maar wel met liefde de erfenis opstrijken.
Van die mensen die een halfdode hond (of kat) van het spoor oprapen en de trein machinist aan willen klagen omdat hij/zij niet remde. Terwijl die trein machinist dat niet eens kan of gewoonweg te laat is met remmen.
Van die organisaties die honden uit het Oostblok halen, omdat ze op straat zwerven. Ondertussen is het in het Oostblok een verdienmodel geworden om honden op straat op straat te pleuren.
En dan schrikt zo'n hond, van een gemiddelde natte scheet omdat dat kreng weet dat ie aandacht krijgt.

Omdat azijnzuur (betrekking tot mijn klaagzang hierboven) niet te zuipen is.
Ik aai de teckel (lees de terrorist) over zijn kop en als dank trapt hij naar achteren omdat meneer vindt dat ik in de weg zit op de bank.

AWG

Registered User
''hou blaffen uit de buurt van honden.''

slaan aan om iedere knalpijp ,geluidje of anderzijds..

ja maar dat ligt aan de eigenaars... klopt(voor grootste gedeelte)
net zoals het gebruik van vuurwerk aan de gebruikers en opvoeders ligt.

dieren zijn geen mensen, niet dat je daarom dieren maar negatiever moet behandelen dan een mens.
maar het leven van een mens is veel wezenlijker dan van een dier.
en ja dat mag je ook doortrekken in leeftijden zoals papegaaien die 70+ kunnen worden (of reptielen of amphibieen die nog veel ouder kunnen worden..)
een 1 dags vlieg of vliegende mier kijken we op neer maar een dier wat maar 10-14 jaar oud word wordt op handen gedragen en zelfs een ziel toegedicht..
aaibaarheidsfactor..

Bovenaan