Gezocht: Een goede slogan voor Vuurwerktraditie.nl

Patrick

Registered User
oproep_slogan.jpg

Hallo allemaal,

Achter de schermen zijn we druk en vol overgave bezig met de invulling van vuurwerktraditie.nl. Er worden leuke projecten opgezet, de site draait inmiddels op volle toeren en onze bekendheid begint te groeien. Echter zijn we nu nog op zoek naar een goede en pakkende slogan. Deze slogan moet eigenlijk kort en bondig zeggen waar wij voor staan. Sowieso dus dat het gaat om vuurwerk, traditie, anti-verbod, Oud & Nieuw, en dergelijke. Let op: Ons hoofddoel is natuurlijk niet ene David Rietveld of Arno Bonte, dus laat die namen bij voorbaat al uit de slogan :toung:

Zelf hebben wij al heel wat gebrainstormed, maar echt een slogan waar we allen tevreden over zijn, is er nog niet uitgekomen. Een slogan blijkt in de praktijk toch lastiger dan gedacht! :sad2:

Gelukkig Oudjaar gewenst! staat momenteel op de site als tijdelijke slogan, maar ook hierbij hebben we het idee dat het te vaag is en er teveel uitleg bij nodig is. Nu dus de oproep aan 'jullie' als bezoekers en geïnteresseerden om een goede, korte en bondige slogan te verzinnen voor onze site. Wij zijn benieuwd wat voor slogans dit gaat opleveren, immers hebben jullie als bezoekers wellicht een hele andere kijk op de stichting.

Levert dit wat op? :cheesy:
Om te beginnen natuurlijk eeuwige roem, doordat jouw slogan straks op onze site, correspondentie, etc. zal prijken. Maar daarnaast krijgt degene met de winnende slogan (uit álle inzendingen) sowieso een leuk en traditioneel presentje van ons. Wat dat is mag ik helaas nog even niet bekend maken, maar heeft alles te maken met een actie die we begin september uitgebreid gaan laten starten!

Jullie slogans graag zoveel mogelijk mailen naar patrick@vuurwerktraditie.nl Daarnaast mag je ze natuurlijk ook in dit topic vermelden.

We hopen op heel wat leuke en creatieve slogans.

Groet,
Patrick

Laatst bewerkt:

Bonbridge

Registered User
Behalve oliebollen en champagne, een eerlijke vuurwerkcampagne.

De één houdt van flipperen , de ander houdt van snipperen.

Na het ooh en aah geroep, geen weigeraars op de stoep.

Een vuurwerk-koper is geen onrust-stoker.

Vuurwerk; verstand,veiligheid,verdraagzaamheid.

Vuurwerk is voor ons plezier, natuurlijk met respect voor mens en dier!

Als klap op de vuurpijl; een gillende keukenmeid!!

Vuurwerk, plezier voor iedereen!

Vuurwerk is gaaf, hou dat zo!!

GMP82

Zilveren Member
Bedankt voor je bijdrage, maar de meeste omvatten toch niet dé inhoud die wij willen uitdragen.

Vuurwerk; verstand,veiligheid,verdraagzaamheid.

Dit vind ik wel een aardige, al is hij ook niet allesomvattend. Lijkt meer geschikt voor vuurwerkveilig.nl. Wel eentje om te onthouden.

Blijf brainstormen! :blink1:

(zal na overleg ook onze slogans van vwt so far posten, om meningen daarover te polsen.)

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Vuurwerktraditie.nl - Want verantwoord stoken doe je samen!

Vuurwerktraditie.nl - Omdat vuurwerk ook leuk en veilig kan!

:amuse:

de knaller

Registered User
Vuurwerk is een traditie voor het leven.

Vuurwerk de traditie voor het einde van het jaar.

Weet je wat een leuke traditie is? Nou? Vuurwerk!

Wat is de knallenste dag van het jaar? Oudjaarsdag met de vuurwerk traditie!

Schuim

Moderator
Medewerker
Vuurwerk, een traditie om van te houden.
Of
Vuurwerk, een traditie om te behouden.

Deze waren de eerste die in me opkwamen bij het denken aan jullie website.

Schuim

boozebelly

Registered User
De site ziet er goed uit, complimenten daarvoor!
Dan zal ik bij deze ook maar een spreekwoordelijke duit in het zakje doen:

-Vuurwerktraditie? ...Laten we het niet verknallen!
-Vuurwerk, laat deze ( of "laten we deze") mooie traditie niet verknallen!
-Vuurwerk, een mooie traditie om niet te verknallen...

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Door allerlei drukte is het er even niet van gekomen om de conclusie van onze zoektocht in kaart te brengen, maar nu is dan toch echt het moment daar.

Beoordeling inzendingen
We kregen enorm veel inzendingen, zowel via Vuurwerkcrew als via FPM en VWM. Ook de eigen VT leden hebben hard hun best gedaan. Het resultaat mag kleurrijk genoemd worden. Er zaten pareltjes en krachtige one-liners tussen, maar ook af en toe slogans die eerder de vorm van een stuk proza hadden aangenomen.

Voor ik bekend maak wie het prijzenpakket in de wacht heeft gesleept moet ik even iets nader uitleggen. De slogan die een prijs heeft gewonnen is niet de slogan die op de site is opgenomen. Er is uitgebreid over vergaderd en daar kwam op democratische wijze een andere slogan bij naar voren. Deze kwam echter uit de eigen achterban en was dus uitgesloten voor het winnen van het prijzenpakket. Daarom hebben we een "second best" slogan geselecteerd. En deze belonen we als de officiele winnaar van de sloganwedstrijd.

En de winnaar is ... (tromgeroffel)

AFTERSHOCK

met zijn slogan:

Vuurwerk: Verknal de traditie niet!!!

Namens Vuurwerktraditie.nl bedank ik iedereen die heeft meegedacht met ons en feliciteer ik Aftershock met het winnen van het prijzenpakket.

Het prijzenpakket bestaat uit een verzameling goodies/merchandise, welke belangeloos ter beschikking zijn gesteld door:
- Zena Nederland
- Vuurwerkcrew.nl
- Vuurwerkmuseum.nl

Het pakket zal binnenkort aan Aftershock worden toegestuurd.

Groet,
Cameo

PS: De slogan die wij inmiddels op de site hebben opgenomen is:
"Gebruik je verstand, vuurwerk hoort bij Nederland!"
Deze dekt 100% de insteek van ons initiatief en heeft de juiste lading, vinden wij zelf.

Aftershock_1

Registered User
WOW, Zeer vereerd dat mijn korte hersenspinsel is uitgeroepen tot prijswinnende slogan. De slogan die op de site is inderdaad zeer sterk.

Alvast A big thanks aan:
- Zena Nederland
- Vuurwerkcrew.nl
- Vuurwerkmuseum.nl

voor het nog door mij te ontvangen prijzenpakket!!!!

jaspertjuh

Registered User
Gefeliciteerd aftershock!

Het is inderdaad een zeer passende slogan en je hebt dan ook terecht gewonnen, veel plezier met je prijzen! :blink1:

Bovenaan