Gewonden door zwaar vuurwerk in Ugchelen

Moontan

Moderator
Medewerker
UGCHELEN (ANP) - Twee vrouwen zijn tijdens de Ugchelse Zomerfeesten gewond geraakt door zwaar vuurwerk. Ze liepen brandwonden op. Andere feestgangers hadden gehoorklachten. Twee Apeldoorners zijn aangehouden, aldus de politie zaterdag.
Vlak na middernacht, toen er nog honderden mensen in het centrum van Ugchelen waren, werd plotseling zwaar vuurwerk afgestoken. Twee mannen uit Apeldoorn (41 en 46 jaar) zijn daarvoor aangehouden en zitten vast.

© Brabants Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright.

Mr_Mascleta

Registered User
Zo en nu alle kosten verhalen op de daders cq hijos de putas. Maar nee hoor er zal wel weer een sanctie volgen van lik me vestje, waardoor er weer een signaal wordt afgegeven dat we steeds verder afglijden. Wanneer dringt het tot een ieder door dat we een andere koers moeten gaan varen en laten zien dat dit niet meer kan!

Moontan

Moderator
Medewerker
Zangeres Sasja Brouwers is één van de twee slachtoffers van de vuurwerkontploffing in Ugchelen. In de nacht van vrijdag op zaterdag werd er zwaar vuurwerk afgestoken tijdens de Ugchelse Zomerfeesten. Op Twitter liet de zangeres weten: "Ik stond nog wat na te praten toen er een vuurwerkbom naast me werd neergegooid, helaas liep ik te laat weg. Door de enorme druk heb ik op mijn zij een brandplek/bloeduitstorting en mijn rechteroor doet het niet."

Vijf andere bezoekers klaagden ook over doofheid door de knal. Een andere vrouw raakte lichtgewond. Ter plaatse werd eerste hulp verleend en de politie kon twee verdachten aanhouden van 41 en 46 jaar.

http://www.sterren.nl/nieuws/5728/sasja-brouwers-slachtoffer-vuurwerk-ugchelen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Vuurwerk verwondt zangeres Zomerfeesten

UGCHELEN Zwaar vuurwerk heeft verschillende mensen na afloop van de Ugchelse Zomerfeesten vrijdagnacht, ernstig verwond.
Twee vrouwen, waaronder zangeres Sasja Brouwers die even daarvoor had opgetreden, zijn gewond geraakt. Verschillende mensen hebben bovendien gehoorklachten opgelopen. Terwijl even na middernacht nog honderden mensen aanwezig waren op het grote feest, werd temidden van het publiek plotseling zwaar vuurwerk afgestoken. Brouwers doet haar verhaal via Twitter: "Ik stond nog wat na te praten toen er een vuurwerkbom naast me neer werd gegooid, helaas liep ik te laat weg. Door de enorme druk heb ik op mijn zij een brandplek/bloeduitstorting en mijn rechteroor doet 't niet.'' Ze viel twee keer flauw. De politie heeft twee mannen, Apeldoorners van 41 en 46 jaar aangehouden op aanwijzen van bewakers. Ter plekke kon eerste hulp worden verleend. "Maar wat de schade uiteindelijk is, weten we nog niet'', vindt de politie de zaak kwalijk. "De mensen zullen zaterdag naar hun eigen arts moeten om de werkelijke gehoorschade te bekijken. Dat kon in de nacht niet. Hopelijk komt het weer goed.''

Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/9326860/Vuurwerk-verwondt-zangeres-Zomerfeesten.ece

Bovenaan