Geparkeerde auto’s verhinderen vuurwerkshow

Moontan

Moderator
Medewerker
Geparkeerde auto’s verhinderen vuurwerkshow

HOOGEVEEN- Op het Beukemaplein zou afgelopen vrijdag een groot vuurwerk plaatsvinden. Maar op last van de politie is het niet doorgegaan, omdat er twee auto’s stonden geparkeerd binnen de bepaalde grens. Het was niet te achterhalen wie de eigenaren waren van de auto’s en dus moest het worden afgelast. De organisator, Arend Harms jr., was zeer teleurgesteld en biedt de bevolking van Hoogeveen en omgeving zijn excuus aan.

http://www.krantvanhoogeveen.nl/nie...gn=geparkeerde-autos-verhinderen-vuurwerkshow

DioR

Registered User
Euuuuh, en wegslepen was geen optie? Eeuwig zonde zoiets.

Wegslepen kost waarschijnlijk teveel geld. En dan is het nog de vraag wie de afsleepkosten gaat betalen (overheid/organisatie/eigenaar voertuig). Wat ik wel vreemd vind, is dat de politie gewoon het kenteken kan bevragen, waar dan een eigenaarhouder uitkomt met adres. Tenzij de auto's op naam van een bedrijf staan natuurlijk. Middels die gegevens kunnen ze ook een eventueel telefoonnummer achterhalen die zij kunnen bellen om te vragen of diegene even de auto wilt verzetten.
Maar goed, ik was er niet bij dus weet niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Het is altijd makkelijk te oordelen vanachter de computer.
Ik zeg dus niet dat de politie laks was om iets meer moeite er in te steken, of dat er gewoon aan het voorschrift word gehouden. We moeten het persbericht maar geloven.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het is wel erg moeilijk om een bord te plaatsen, dat er op een bepaalde datum geen auto's geparkeerd mogen worden, ivm een pyrotechnisch evenement.
Je ziet dat soort borden ook op pleinen, ivm (week) markten.

Nee, voor een eenmalig evenement kan dat niet, daar moeten we moeite voor doen.
Je zal als amtenaar zomaar een burn out kunnen krijgen.
Of je rug vertillen aan een stuk of drie bordjes....
Tjonge tjonge zeg....

Mr_Mascleta

Registered User
Als ik word staande gehouden dan is aan de hand van mijn kenteken is veel na te gaan, maar in dit geval kon dat dus niet? Het gaat slechts om 2 auto's en men is niet in staat dit op te kunnen lossen??? Lachwekkend toch?

sprinkhaan

Registered User
Als ik word staande gehouden dan is aan de hand van mijn kenteken is veel na te gaan, maar in dit geval kon dat dus niet? Het gaat slechts om 2 auto's en men is niet in staat dit op te kunnen lossen??? Lachwekkend toch?

Precies, en ontzettend zuur voor de mensen die op vrijwillige basis hier tijd in steken.

PyroPlop32

Registered User
Ik neem aan dat je in de ochtend daar al een parkeerverbod neerzet als gemeente zijnde ?
nadenken is blijkbaar heel erg moeilijk voor die ambtenaren....

sleep de auto's dan even naar een straatje buiten de veiligheids zone ?
daar doen de eigenaren echt niet moeilijk over, en zoveel zal dat ook niet kosten voor 20 minuutjes werk.

Ik denk dat de vuurwerkshow afzeggen meer geld kost.....

In spanje doen ze daar niet moeilijk over hoor.....gewoon wegslepen die handel.
maar daar staan dan ook netjes borden ( de hele dag/week )
en is er geen parkeerverbod dan schieten ze desnoods een metertje naast de auto.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Afgelopen Fallas is er ook een straatmascleta niet doorgegaan omdat er auto's in de straat waren blijven staan, dus denk nou niet dat dit alleen in Nederland gebeurd.

Dreek

Registered User
Afgelopen Fallas is er ook een straatmascleta niet doorgegaan omdat er auto's in de straat waren blijven staan, dus denk nou niet dat dit alleen in Nederland gebeurd.

Rieck ik denk dat een mascleta die verplaatst wordt toch wel iets anders is dan een consumentenshowtje welke gewoon geheel gecanceld wordt omdat er een paar auto's te dicht bij de potjes staan, en waarvoor waarschijnlijk weken geleden een vergunning voor aangevraagd is, het halve centrum afgezet is, en ga zo maar door....

Heb nog wel ergens een filmpje van San Severo, waarbij de batteria letterlijk tussen en over de geparkeerde auto's heenloopt:hehe!:

Mr_Mascleta

Registered User

Dat verbaasd mij ook enigszins Rick, want kan me nog wel herinneren dat ook in Valencia de trueno's naast de auto's knalden? Maar het is de bekrompenheid en op een normale manier handhaven is al een groot probleem hier in dit land en niet alleen op vuurwerk gebied.

mickeyzegtboem

Registered User
Dat verbaasd mij ook enigszins Rick, want kan me nog wel herinneren dat ook in Valencia de trueno's naast de auto's knalden? Maar het is de bekrompenheid en op een normale manier handhaven is al een groot probleem hier in dit land en niet alleen op vuurwerk gebied.

Vorig jaar hebben we zelfs nog even geholpen om een auto die zo handig was om ONDER!!! een gereedstaande mascleta te parkeren even weg te halen.
Kan je vertellen dat de pyro's en de mensen van de falla er niet blij mee waren dat deze heer zijn auto zo dwars onder de lijnen heen hier ging staan, en het verwijderen van de auto die op de handrem en in de versnelling stond is dan ook niet geheel zonder schade gebeurd.
Maar goed, dit was geheel onder de noemer "eigen schuld, de borden staan er niet voor niets"

Zo zie je dat het puur aan de mentaliteit van de schieters/organisatie ligt of dit soort probleempjes "makkelijk" opgelost kunnen worden.

Tony

Administrator
Medewerker
Bij Falla bicicleta kon de mascleta op de 19de ook niet doorgaan vanwege autos die waren blijven staan. In de avond heeft de politie auto's weg laten slepen zodat de mascleta toch in de avond geschoten kon worden.

Bovenaan