Geen vergunning voor vuurwerkopslag in Schaijk

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen vergunning voor vuurwerkopslag in Schaijk

SCHAIJK - Het bedrijf De Klomp in Grave krijgt geen vergunning van de gemeente Landerd voor de opslag van vuurwerk in een pand aan de Lochtenburgstraat.

Omwonenden hadden zich grote zorgen gemaakt, omdat het om tienduizend kilo vuurwerk zou gaan. Ze hadden 43 handtekeningen verzameld en bij de gemeente ingediend.

© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/oss/10843823/Geen-vergunning-voor-vuurwerkopslag-in-Schaijk.ece

Pyromaniac 1975

Registered User
Stelletje mieren**kers.

Door al die bangmakerij in Nederland krijg je dit soort dingen.
En die trieste mensen die daar het hele jaar rustig wonen,Dan is drie dagen drukte op 364 idd een te groot offer om te maken.

mickeyzegtboem

Registered User
Weinig aan de hand, vanaf (ik geloof) 1 juni zal het nieuwe vuurwerkbesluit gaan lopen.
Vanaf dat moment is het niet meer nodig om een vergunning aan te vragen tot de 10 ton, maar kan dit af met een melding bij de gemeente.
Bijkomend voordeel hierin is dat hiertegen slechts in zeer beperkte mate bezwaar gemaakt kan worden.

Grote kans dus dat dit bedrijf alsnog met dezelfde opslag kan gaan draaien.

ener

Registered User
Niet helemaal waar, hij zal ook een verkoopvergunning moeten hebben als hij niet in een pand zit met bestemming detailhandel. Ik vermoed dat het bestemming industrie heeft daar, dus gaat heel moeilijk worden als de gemeente niet wil meewerken.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wouw, met een 43-tal handtekeningen wordt de vergunning niet verleend... Hoeveel inwoners heeft dat stadje dan? 45? Pff... Hopen dat er wat gaat veranderen met het nieuwe vuurwerkbesluit.

Ook zonde dat veel mensen zelf vroeger nooit jong zijn geweest en zelf ook hebben genoten van het vuurwerk...

mickeyzegtboem

Registered User
Niet helemaal waar, hij zal ook een verkoopvergunning moeten hebben als hij niet in een pand zit met bestemming detailhandel. Ik vermoed dat het bestemming industrie heeft daar, dus gaat heel moeilijk worden als de gemeente niet wil meewerken.

Als er al een industrie bestemming opzit, dan is het helemaal wassen neus van de gemeente.
in deze straat (200 meter lang) zit al een antiekhandel, waarvoor ook een detailhandel bestemming is vereist.
Ik denk dan ook dat de bouwvergunning is afgewezen, aangezien dit het enige is waarop redelijk makkelijk bezwaar aangetekend kan worden.
Maar ook dit is een kwestie van vergunningen blijven aanvragen, en evt een goed milieu-technisch adviesburo in de arm nemen om alle foutjes eruit te zoeken.

Voor deze meneer is het echt een kwestie van doorzetten, de gemeente heeft vrijwel geen gronden waarop ze een vuurwerkverkoop punt kunnen tegenhouden.

Bovenaan