Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal): ”Levensgevaarlijk advies burgemeesters om knalvuurwerk en vuurwerk te verbieden”

Moontan

Moderator
Medewerker
Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal): ”Levensgevaarlijk advies burgemeesters om knalvuurwerk en vuurwerk te verbieden”

De burgemeesters van Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht willen een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Burgemeester Pauline Krikke en haar collega’s van de drie andere grote steden hebben een brief gestuurd aan het ministerie van Justitie en Veiligheid en de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat. Volgens de Onderzoeksraad voor
Veiligheid zorgen deze twee soorten vuurwerk voor de meeste overlast en gewonden.

“Een levensgevaarlijk advies,” vertelt Frits Broks, eigenaar van de Rijswijkse en Zoetermeerse Vuurwerkhal. “Dat betekent dat er nog meer dan de nu bekende 10 tot 15% illegaal vuurwerk gaat worden geïmporteerd. Het gaat dus nog veel gevaarlijker worden. Meer zwaar gewonden en doden en meer spullen opgeblazen omdat dat nu eenmaal alleen met illegaal vuurwerk lukt.
Verder nog meer import van het legale vuurwerk uit de rest van Europa dat vaak nog te zwaar is voor Nederlandse. Ik wens de burgemeesters veel sterkte.” Ook voor Broks zelf zal het een flinke financiële tegenvaller worden. Hij overweegt om bij een verbod zijn vuurwerk nu in Duitsland aan Nederlanders te verkopen.

rijswijkse-vuurwerkhal.jpg

https://rijswijksdagblad.nl/frits-b...esters-om-knalvuurwerk-en-vuurwerk-verbieden/

Schuim

Moderator
Medewerker
Eindelijk iemand die zn mond open trekt en is een keer laat horen hoe de vork wel in de steel zit.
Hulde!

Schuim

Moderator
Medewerker
Eindelijk iemand die zn mond open trekt en is een keer laat horen hoe de vork wel in de steel zit.
Hulde!

Pyromaniac 1975

Registered User
Ik heb goed contact met Frits en zal hem eens vragen of wie niet iets op kunnen zetten betreffende tegengas of gedegen tegen geluiden.
De trend van het negatieve nieuws in de media was enigszins minder aan het worden en ook de onderzoeken wijzen uit dat alles minder is geworden betreffende letsel,schade etc tijdens de laatste wisseling.
Toch blijven er een paar stug doorzetten als een stel kleine kinderen die hun zin niet krijgen en gaan drammen en dat is wat we de kop in moeten drukken.
Pijlen valt enigszins wat van te zeggen betreffende een verbod maar knalvuurwerk....kom op zeg....wij hebben in Nederland geen knal vuurwerk.....in mijn ogen althans mag het die naam niet dragen.

gr
Marchel

Laatst bewerkt:

Plum Bloom

Registered User
Ik heb goed contact met Frits en zal hem eens vragen of wie niet iets op kunnen zetten betreffende tegengas of gedegen tegen geluiden.
De trend van het negatieve nieuws in de media was enigszins minder aan het worden en ook de onderzoeken wijzen uit dat alles minder is geworden betreffende letsel,schade etc tijdens de laatste wisseling.
Toch blijven er een paar stug doorzetten als een stel kleine kinderen die hun zin niet krijgen en gaan drammen en dat is wat we de kop in moeten drukken.
Pijlen valt enigszins wat van te zeggen betreffende een verbod maar knalvuurwerk....kom op zeg....wij hebben in Nederland geen knal vuurwerk.....in mijn ogen althans mag het die naam niet dragen.

gr
Marchel

Ik ben niet op de hoogte van ins and outs. Maar van afstand bezien, lijkt het mij dat importeurs en winkeliers zouden moeten overwegen in zee gaan met een communicatiebureau dat de weg weet in medialand en in Den Haag, en een strategie kan ontwikkelen die succesvol tegenwicht biedt aan de haatzaaicampagne van links en rechts. Alle vuurwerkbestrijdende medici in ons land bijvoorbeeld hebben instructies gekregen hoe ze media moeten benaderen en wat ze moeten benadrukken wanneer er media-aandacht is. Het lijkt mij niet verkeerd om iets dergelijks ook met vuurwerkdealers te doen (mocht zulks al geschieden op de achtergrond, dan heb ik natuurlijk niets gezegd).

Moontan

Moderator
Medewerker
Het plan van Plum Bloom lijkt mij het enige plan wat op termijn zijn vruchten gaat afwerpen. De tegenstander met zijn eigen wapens bestrijden. Daar is tijd, inzicht en geld voor nodig. Ik weet anders ook niet hoe het tij moet gaan keren.
In mijn ogen speelt de media de belangrijkste negatieve rol.

Een voorbeeld hoe het bericht van de G4 in de media verbasterd wordt

https://dagblad010.nl/vanaf-jaar-geen-consumentenvuurwerk-meer/

Bovenaan