Frenk van de Burgt luidt noodklok over vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Frenk van de Burgt luidt noodklok over vuurwerk

Frenk van der Burgt, raadslid voor Democraten Landgraaf, heeft voor B&W een overzicht samengesteld van vuurwerkvandalisme zoals door hem waargenomen of hem ter ore gekomen tijdens de jaarwisseling. Branden in de Melchersstraat, Karel Doormanstraat, Jan de Witplein, Willem Alexanderstraat, poging de leegstaande school Bei de Ling in brand te steken op het laatste nippertje verijdeld, rotjes gegooid naar politiemannen die assisteerden bij het blussen van een brand, grootscheepse acties met zwaar vuurwerk op de Oude Markt in Waubach. ‘Kinderen van 10, 12, 13 jaar die met zakken vol vuurwerk door de gemeente lopen en de straten onveilig maken – en wat doen die ouders?’

Van de Burgt vraagt dan ook aan B&W of het college het met hem eens is dat deze situatie onacceptabel is, en vraagt of de verkoop van vuurwerk niet aan banden moet worden gelegd. Hij wil dat er alleen in de loop van 31 december vuurwerk verkrijgbaar zou moeten zijn, en niet eerder. Hij wil ook dat niet langer eenvoudige taakstraffen worden opgelegd voor het afsteken van vuurwerk buiten de uren dat het toegestaan is, en dat ouders van minderjarigen bij een en ander betrokken zouden moeten worden.

http://landgraafkoerier.com/2013/01/08/frenk-van-de-burgt-luidt-noodklok-over-vuurwerk/

Pancake77

Registered User
Landgraaf, daar ben ik opgegroeid en we liepen als kinderen vroeger 3 dagen lang te knallen en geen hond die er wakker van lag. dan spreek ik wel over eind jaren 80 :hehe!:

Meneer Frenk moet eerst eens inzien dat "Nieuwjaarsvandalisme" niet per definitie met consumentenvuurwerk wordt bewerkstelligd.
Voor branden heb je geen vuurwerk nodig en dingen opblazen gaat al helemaal niet met een gemiddelde kanonslag.

offff zou Frenk al als zuurpruim zijn geboren en zijn jeugdjaren hebben overgeslagen?

Marco_clappers

Registered User
1 dag vuurwerk verkopen? wat heeft dat voor een zin. De knallen van te voren blijven toch wel in de vorm van illegaal vuurwerk, wat nogal zwakjes word aangepakt door de overheid.

Pyromaniac 1975

Registered User
Hij heeft wel 1 punt.

Ik citeer!!!
Hij wil dat er alleen in de loop van 31 december vuurwerk verkrijgbaar zou moeten zijn, en niet eerder.

Want nu is dat natuurlijk veel te vroeg dat er verkocht mag worden:crying:
Wat een opmerking zeg,Volgens mij heeft deze persoon zich 25jaar onder een steen in winterslaap gehouden ofzo en is die door de zachte winter die we hebben gehad te vroeg ontwaakt:hehe!:

Beste man,zie eerst maar eens even de verkoopdagen in voordat je jezelf voor paal zet............oeps to late!!!

joszie

Zilveren Member
Branden in de Melchersstraat, Karel Doormanstraat, Jan de Witplein, Willem Alexanderstraat, poging de leegstaande school Bei de Ling in brand te steken op het laatste nippertje verijdeld,

En daarom de NOODKLOK over VUURWERK luiden? rare denkbeelden heeft deze man

raadslid voor Democraten Landgraaf
Niet erg democratisch met zijn ideeën.

hem ter ore gekomen tijdens de jaarwisseling
Ik mag hopen dat hij daarna zelf nog dat gecheckt heeft? anders wel erg onzorgvuldig.
"Er is mij ter oren gekomen dat Belgie vergaan is". Oh, dan moet het wel waar zijn..

Deze meneer is in mijn ogen niets meer dan iemand die mee wil lopen in de hype van Bonte....Iets van "de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'

Laatst bewerkt:
Bovenaan