Foto's en Films GMP / Sweetlaker 2012-2013

GMP82

Zilveren Member
Bij deze dan ook mijn beeldmateriaal van O&N 2012-2013.
Er is gefilmd met een Nikon D5000 fototoestel en met een camera van Sweetlaker. Ivm de regen zijn de camera's niet altijd mee naar buiten geweest. Ook zijn er geen actiefoto's gemaakt, helaas.

De collectiefoto's:
P1100673.JPG

P1100708.JPG

En ook dit jaar stonden er weer diverse projecten op het programma:

Tollentaart:
P1100742.JPG

[video=vimeo;56697985]https://vimeo.com/56697985[/video]
Een nieuw project. De bedoeling was dat 4 "etages" tegengesteld aan elkaar zouden gaan draaien, gecombineerd met de nodige kleur en fonteineffecten. Al met al viel hij niet tegen en heeft ook daadwerkelijk gedraaid. Het viel in de smaak bij het (jonge) publiek. Echter de hoeveelheid werk die er in zat, zag je er niet in terug. Daarom is het vermoedelijk een eenmalig project... De film van de D5000 is ietwat onduidelijk en overbelicht, maar zal ik later alsnog posten. Misschien heeft Sweetlaker hem er beter op staan.

Fonteinwatervallen:
Zonder twijfel een van de meest geslaagde projecten van dit jaar. 2x een set van titanium vulcano's (6x blauw, 6x rood icm 4 red bengal torches) in een upside-down opstelling. Enig minpunt was de wind, anders had het ongetwijfeld nóg spectaculairder geweest.

[video=vimeo;56591190]https://vimeo.com/56591190[/video]
6x TITANIUM VULCANO BLAUW

[video=vimeo;56691933]https://vimeo.com/56691933[/video]
6x TITANIUM VULCANO ROOD + 3 RED BENGAL TORCHES (De 4e was de lont vanaf getrokken, die lag in de doos die in de fik vloog, daardoor alsnog afgegaan)

Romeinse kaarsenrek
P1100710.JPG

P1100760.JPG

Dit project is niet meer weg te denken en is een vast terugkerend onderdeel van mijn O&N. Ik heb hetzelfde houten frame als vorig jaar gebruikt. Doordat de crackling candles niet geleverd waren, moest ik een alternatieve finale verzinnen. Door een erg genereuze goedmaker van Frits, is dit helemaal goed gekomen. De finale werd nu gevormd door 10 Gold Stars van weco, aangevuld met wat kleine comet/tail potjes en 4 lightning thunders van Broekhoff.
[video=vimeo;56700576]https://vimeo.com/56700576[/video]

"Hangende tollen 2.0"
P1100671.JPG

In navolging op vorig jaar; een 2.0 versie van de hangende grondbloemen. Ook deze was weer een succes.

Fluitproject:
1x Psycho Mania (Vuurwerkvisie)
2x Concerto Rosso (Wolff)
2x Psycho Mania (Vuurwerkvisie)
3x Screamer (Wolff)
[video=vimeo;56696734]https://vimeo.com/56696734[/video]
Dit is eigenlijk het enige project dat echt in de soep liep. Slechte lont-overgangen, weigerende cakes, slecht presterende cakes (zoals eerder vermeld; psycho mania had projectielen die alleen floten en sommige projectielen ontploften ERG laag). Er is wel wat beeldmateriaal van, maar de mayhem die het had moeten worden, is er nooit van gekomen.
EDIT: de film spreekt voor zich; je ziet 2 psycho mania's (de eerste weigerde) dan 2 (ipv 3) screamers en nog 2 concerto rosso's.

Glittering project:
1x City Lights (Bonfire)
2x City Lights (Bonfire)
2x City Lights (Bonfire) met in het midden 1x de Imperial Blink (Broekhoff)

Dit project ging helemaal volgens plan (afgezien van het schrappen van de W-shape opstelling). Film volgt.

"Finale"
1x Wave Willow (Broekhoff)
2x Wave Willow (Broekhoff)
3x Wave Willow (Broekhoff)
1x Silver Willow (Royal)
5x Ekim (Katan)

Ook deze ging echt uitmuntend, liep prima door, mooie opbouw. Enige domper was dat de Silver Willow in W-shape schoot ipv Z-shape, maar gelukkig sloten de Ekims het wel spectaculair af!

W-shapes
Verder stonden er de nodige V- en W-shapes op de planning, maar aangezien mijn houten shape-frame al bij 1 van de eerste versies al flink beschadigd raakte (door een ontploffende cake), heb ik uiteindelijk het meeste allemaal per stuk geschoten. Dit akkefietje heeft mij trouwens aan het twijfelen gebracht of ik uberhaupt ooit nog cakes aan elkaar ga tapen of in een shape zal zetten.

NB ik ga het topic nog verder aanvullen met foto's en video's, maar ik moet eerst nog e.e.a. uploaden.

Sweetlaker zal het topic ook verder aanvullen met zijn films.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Over een halfuurtje zou deze ook beschikbaar moeten zijn:

[video=vimeo;56700576]https://vimeo.com/56700576[/video]

Dim

Product Beheer
Medewerker
Kickuh al die projecten! Wat een collectie ook! Bedankt nog voor alle moeite die je de afgelopen tijd hebt gedaan voor de freaks hier op het forum!

D

Deleted member 17038

Guest
GMP! Klasse werk en creativiteit zeg! Je inspireert me vooral met de fonteinenwaterval. Of ik zoiets zal uitproberen betwijfel ik.
In ieder geval superdikkedankjewel voor het delen en ik kijk uit naar jou volgende jaarwisseling!

passion fruit

Registered User
Wauw Marco! Ik heb echt genoten van jouw creativiteit, want dat heb je toch echt nodig als pyrotechnician. Het commentaar en gejuich van de kinderen (van jouw?) is echt priceless en doet mij beseffen voor wie je de afgelopen tijd hebt lopen knutselen.
Jammer van die ene cake die uit elkaar geklapt is (welke was dat eigenlijk?) maar voor de rest toppie allemaal hoor. Echt genieten geblazen en erg gaaf om te zien allemaal. I like it!. Ben nu al benieuwd wat je volgend jaar allemaal gaat verzinnen.
Tot die tijd wens ik je een gezond en gelukkig 2013 toe!. gr, Tommy

Sweet Laker

Registered User
Hier de tollentaart van GMP, iets verderop in het filmpje is iets beter te zien hoe het ding heen en weer draait. Misschien een hoop een hoop werk geweest en heel snel over. Maar het was super om te zien!

smeinkie

Registered User
Wat een geweldige projecten! Vond ondanks de harde wind beide watervallen schitterend, zoiets wil ik volgend jaar ook gaan maken!!! Heel mooi en bedankt voor het delen!

GMP82

Zilveren Member
Wauw Marco! Ik heb echt genoten van jouw creativiteit, want dat heb je toch echt nodig als pyrotechnician. Het commentaar en gejuich van de kinderen (van jouw?) is echt priceless en doet mij beseffen voor wie je de afgelopen tijd hebt lopen knutselen.
Jammer van die ene cake die uit elkaar geklapt is (welke was dat eigenlijk?) maar voor de rest toppie allemaal hoor. Echt genieten geblazen en erg gaaf om te zien allemaal. I like it!. Ben nu al benieuwd wat je volgend jaar allemaal gaat verzinnen.
Tot die tijd wens ik je een gezond en gelukkig 2013 toe!. gr, Tommy

Hey Tommy,

de kinderen die je hoort zijn neefjes en nichtjes van mn vriendin :) Ik heb zelf geen kinderen. Het knutselen doe ik in beginsel voor mezelf, al ben ik uiteraard niet vies van plezier, enthousiasme en/of complimenten van anderen.

Ik had een China Red Six pakket uit 2011 (2012 versie is afgekeurd), waarvan alle geprobeerde cakes uit elkaar klapten. Ik heb daarom het pakket niet verder opgestookt, dat gaat retour dealer. Verder waren er nog 2 andere cakes die deels beschadigd raakten door (vermoedelijk) een mortar burst. Weet alleen niet meer welke dat waren. Zoals je op film ziet, had de psycho mania ook de nodige kuren...

Ik heb doorgaans ideeen genoeg, aan creativiteit geen gebrek, maar in hoeverre de ideeen uitgevoerd worden, hangt af van tijd, budget, lokatie waar ik het ga vieren, etc. Ieder jaar neem ik me voor om niks meer te hoeven "regelen" op oudjaarsdag, want dit levert de nodige stress en vermoeidheid. Helaas komt het er doorgaans toch op neer, dat er nog een hoop last-minute moet gebeuren. Maar goed, het resultaat mag er zijn, gelukkig :)

Pancake77

Registered User
Helemaal geweldig!!

Die waterval ga ik ook proberen, alleen met wat meer stuks en alleen down richting, kan ik mooi aan de speeltoestellen vastzetten.
Het romeinse kaarsen gebeuren beviel mezelf ook super, dus komende jaarwisseling een flinke uitbreiding.

GMP82

Zilveren Member
Nog een filmpje welke ik vergeten was (de versie van Sweetlaker staat er al op)

Het glittering project:
[video=vimeo;57962988]https://vimeo.com/57962988[/video]

Na dit project heb ik de D5000 binnen gelegd, omdat ie inmiddels erg nat geworden was... doet het gelukkig nog wel ;-)

Bovenaan