Fors meer ondertekenaars Vuurwerkmanifest

Palm Tree

Registered User
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat het Vuurwerkmanifest, waarin wordt gepleit voor een verbod op consumentenvuurwerk, heeft ondertekend is flink opgelopen. Tot nu toe hebben 1700 organisaties en 78.000 particulieren het manifest ondertekend. Vorige maand hadden 1400 organisaties en 66.000 particulieren hun steun betuigd aan de actie.

Volgens een woordvoerster van het Nationaal Vuurwerkmanifest hangt de groeispurt van de afgelopen weken onder meer samen met een aantal grote organisaties, waaronder Achmea en de Dierenbescherming die zich hebben aangesloten. „Die hebben hun achterban ingeschakeld. De steun wordt veel breder gedragen vergeleken met een aantal jaren geleden”, aldus de zegsvrouw.

Ook hangt de sterke groei volgens haar samen met het grote aantal vuurwerkongelukken afgelopen jaarwisseling. Onder de ondertekenaars van het manifest zijn oog-, kinder-, en jeugdartsen, politici, dierenartsen, de Vogelbescherming, maneges, hondentrimsalons en mensen met huisdieren.

De opstellers van het manifest wijzen op de grote schade die vuurwerk elk jaar aanricht, variërend van verwondingen aan ogen en handen tot schade aan gebouwen die in de vele miljoenen loopt. Ze pleiten voor alleen nog professionele vuurwerkshows en een verbod op consumentenvuurwerk. Het Vuurwerkmanifest werd in 2014 in het leven geroepen.

Bron: Telegraaf

AWG

Registered User
ik wil een hondenmanifest.
gewoon zo,n lekkere kort door de bochtige versie zoals die er ook is voor vuurwerk.

https://www.ad.nl/binnenland/hond-die-meisje-5-aanviel-greep-al-eerder-kind~a7fdad85d/

als opstellers van dit manifest willen wij wijzen op de grote schade* die honden elk jaar aanrichten , varierend van verwondingen aan lijf en ledematen,psychische schade, het verwonden van de kleinere viervoetertjes onder ons, schoonmaakwerk aan plantsoenen straten stoepen en gebouwen die in de vele miljoenen loop, wij pleiten voor een verbod op honden voor de gemiddelde burger en alleen nog voor professioneel getrainde baasjes en viervoeters plus volkomen aangelijnde gemuilkorfde honden (ook op eigen erf)
elke hond boven de 25kg wordt ingevorderd...

*Er zijn in Nederland ongeveer 1,5 miljoen honden (Dibevo en NVG, 2017). Onderzoek uit 2008 geeft aan dat er in Nederland jaarlijks circa 150.000 mensen gebeten worden door honden waarbij circa 50.000 mensen medische zorg ontvangen en er circa 230 mensen worden opgenomen in het ziekenhuis. Gemiddeld leiden bijtincidenten tot één dodelijk slachtoffer per jaar (Commissie van Sluijs, 2008). Over incidenten waarbij honden andere honden bijten, zijn geen cijfers bekend.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
78.000 particulieren bij een inwonersaantal van 17 miljoen stelt natuurlijk helemaal niets voor.

rodepo

Registered User
Bam dag dierenbescherming, geen bijdrage meer van mij. Ff kijken of er iets van mijn zaken via achmea of dochter onderneming lopen. Zoja ga ik die toch maar even overzetten.

rodepo

Registered User
Die organisaties gebruiken wel hun achterban. Ik vind het zwaar tegenvallen dat ik alleen in de nieuwsbrief van fpm berichtgeving heb gekregen om de federatie te promoten. Alle winkels en importeurs nieuwsbrieven zal daar toch minstens een paar regeltjes aan besteed kunnen worden lijkt me.

joszie

Zilveren Member
Zijn er nog 78.000 en 1600 te veel.

Maar idd, ik stop ook graag alles in 1 hokje zonder onderscheid te maken dus ik sta open voor ondertekening van:
-het huisdier manifest
-het sportmanifest
-het voetbal kijken op zondag manifest
-het religie manifest
- etc. Etc.

Wie schrijft ze even en geeft mij de link?

joszie

Zilveren Member
Briljant! Die link moeten we opslaan. Zodra ik nog 1x een huisdier bezitter hoor moeten over vuurwerk icm milieu krijgen ze dit van me.

Bovenaan