Nee dat kan ik me voorstellen. Bij een handgranaat praten we over 40 gram toch? dan hebben we het hier zonder dollen over een projectiel dat gewoon ernstige schade toe kan brengen aan oorlogs voertuigen.... Dit gaat echt nergens mee over nee! Dat je het lef hebt te kopen überhaubt snap ik al niet. Je hebt gewoon een massamoord wapen in huis!
beetje te melodramatisch misschien??:huh:
handgranaat is totaal ander verhaal, tnt of compositie ervan met andere stoffen. veel stabieler en veel krachtiger.
ook nog eens een stalen omhulsel vaak.
de vuurwerk vergelijken met de kracht van een handgranaat is ook schromelijk overdreven, een cobra 6 in je hand ben je behoorlijk van beschadigd en kan mogelijk dodelijk zijn, maar een handgranaat in je hand blijft er vrijwel niks meer van je over. (scherfwerking tegen de 200 meter radius..)
de dreun kan wel hetzelfde zijn als van een handgranaat qua decibellen.
800 gram is inderdaad veel zwaarder dan wat er in die cobra,s zit, maar ook dan staat of valt alles met waar is het vuurwerkstuk (voorzover je daar dan nog van kunt spreken)uit opgebouwt karton heeft minder massa dan metaal en zal minder ver vliegen dan metaal ook minder schade aanrichten dan metaal en heeft dus ook minder schade tot gevolg, buiten de gewone directe drukgolf radius(gehoorbeschadiging daargelaten).
een huis is er flink mee te beschadigen maar dat heeft te maken met dat de drukgolf nergens heen kan.
met een handgranaat breng je niet heel veel schade toe aan oorlogsvoertuigen, kapotten wielen/banden misschien en wat ruiten gebarsten dan houd het wel op.
dus om nu te spreken over massamoordwapen?? ik denk dat het dat pas wordt als het echt van metaal zou zijn(pijpbom o.i.d in een menigte)
ben het overigens volstrekt met je eens dat dit belachelijke goederen zijn, maarja er is vraag naar, en het zal alleen nog maar erger worden vrees ik.