Elektronische schietkist!

Gerko18

Registered User
Gisteren liep ik bij mijn plaatselijke vuurwerkdealer ASV Vuurwerk Leerdam binnen om een bestelling te plaatsen.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat hij elektronische schietkistjes verkocht.

Nou heb ik dit eigenlijk nog niet gezien in Nederland of over gehoord dus dacht ik post het maar.

Het kost 25 euro voor het complete setje.

Zie de foto's in de bijlage.

Gr Gerko

Bijlagen

• 20122008140.jpg
    20122008140.jpg
    980,4 KB · Weergaven: 103
  • 20122008141.jpg
    20122008141.jpg
    1 MB · Weergaven: 166

Monsterking

Registered User
Sinds eergister verkoopt de winkel waar ik werk het ook (Vuurwerkmagazijn7kamp te Rotterdam), zelfde prijs en zelfde schietkistje.

gerwin

Registered User
Pas wel op is volgens het vuurwerkbeluit verboden te gebruiken!

Tijdelijke regeling van de Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer van........kenmerk..................., houdende het verplichtend voorschrijven van uitsluitend handmatig ontsteken van consumentenvuurwerk
De Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer;
Gelet op artikelen 31, eerste lid, juncto 24 van de Wet milieugevaarlijke stoffen;
Besluit:

Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder consumentenvuurwerk: vuurwerk dat is bestemd voor particulier gebruik.

Artikel 2

1. Het is verboden consumentenvuurwerk op andere wijze tot ontbranding te brengen dan door het handmatig ontsteken van de lont.

2. Onder handmatig ontsteken van de lont als bedoeld in het eerste lid wordt verstaan: de lont rechtstreeks in aanraking te brengen met onder meer een brandende lucifer of aansteker, brandend aansteekstokje of gloeiende aansteeklont of enig ander brandend of gloeiend voorwerp.

Artikel 3

Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.

Gerko18

Registered User
Dus ik denk als er mensen zijn die zoiets willen dat ze niet te lang moeten wachten tot ze dadelijk uit de handel worden genomen.

ArYes

Registered User
ik heb een setje tot mijn beschikking vraag kan ik meerdere ontstekers tegelijk gebruiken in het schietkistje dus zeg maar 2x1 2x2 2x3 enz.
het is in namelijk voor 5 poten ......

Roeland FPM

FPM Filmer
ik heb een setje tot mijn beschikking vraag kan ik meerdere ontstekers tegelijk gebruiken in het schietkistje dus zeg maar 2x1 2x2 2x3 enz.
het is in namelijk voor 5 poten ......

Als je prof. ontstekers gebruikt en je accu/batterij sterk genoeg is dan kan dat gemakkelijk ja:blink1:.

Roeland FPM

FPM Filmer
nee ik heb gewoon het setje van de foto zeg maar...

Durf ik niet te zeggen, weet niet of dat clip ontstekers zijn of ontsteker (prof.) met een soort van zwavelkopje. Daarnaast weet ik ook niet de sterkte Volt en AH van de accu of batterijen die erin zitten. Mocht je genoeg ontstekers hebben dan kun je het natuurlijk ook uitproberen.

recemonster

Registered User
zijn er winkels in zuid - holland die dit kistje verkoopen?
ik heb even gezocht op internet maar vind er weinig over jammer genoeg....

Bovenaan