Eis: 120 uur taakstraf voor vuurwerk naar auto schieten

Moontan

Moderator
Medewerker
Eis: 120 uur taakstraf voor vuurwerk naar auto schieten

Justitie heeft 120 uur taakstraf en 2 maanden voorwaardelijke celstraf geëist tegen de Rotterdammer die vorig jaar zomer vuurwerk afvuurde richting een lesauto. De eis is opmerkelijk: de officier denkt niet dat er opzet in het spel was.

Dat er toch een strafeis ligt, komt omdat de man waarschijnlijk onder invloed van alcohol was. De 40-jarige man had al een strafblad met meerdere delicten waarbij alcohol in het spel was.

In juni 2014 schoot de man vanaf een café aan de Straatweg in Rotterdam-Hillegersberg een lichtkogel naar de voorbijrijdende auto. De leswagen vloog hierdoor in brand en de twee inzittenden raakten licht gewond.

De rechter doet over twee weken uitspraak.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/09-09-2015/eis-120-uur-taakstraf-voor-vuurwerk-naar-auto-schieten

Zaliotuur

Registered User
Vreemd bericht, het gaat over een lichtkogel afgevuurd in juni waardoor een auto in de fik vliegt. En als die man niet bekend stond als notoire zuipschuit was er geen eis geweest? Er zijn in dit rijtje toch wel meer overtredingen op te schrijven lijkt me....

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik vind de term voorwaardelijk opzet wel apart.
En dan zegt de pers voorlichter lawine pijl... wel je huiswerk doen lijkt mij.

smilli

FPM Filmer
desorbitant lage straf, poging tot doodslag klaar..
maarja als je een kind dood rijd in nl krijg je hetzelfde dus wat klopt er überhaupt nog van ons systeem...

Bovenaan