Dragon Boom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornel

Registered User
Zijn er mensen die Ervaring hebben met de knaller besproken in het topic op avp,(link hieronder)

Het is een vrij nieuwe knaller, uit italie, in verschillende grotes, de grootste iets van 38 gr PTS en dat maakt ze toch wel zeer interessant maar ook zeer gevaarlijk.

Misschien mensen die deze knaller al eens eerder hebben meegemaakt, of hem kennen?

http://www.arjanuitman.com/forum/showthread.php?t=4414

Soepvork

Registered User
ik had gister mijn italiaanse bommetjes opgehaald en die man had de dragon boom 2 liggen, deze bevatten 32 gram. we hebben er ook 1 afgestoken en ze knallen echt heel goed. harder dan een superwidow schrok me helemaal kapot. maar ze zien er ook een beetje uit als een extreem opgeblazen knalpatroon ook met zo'n dopje aan de achterkant en zeer harde huls. ik probeer nog wel ff foto's te maken voor hier.

Soepvork

Registered User
hier dan foto's, hoop dat ze het doen want snap de ballen van computers(con)

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/attachment.php?
attachmentid=364&stc=1&d=1166103766

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• 2.JPG
    2.JPG
    12,2 KB · Weergaven: 686
  • 3.JPG
    3.JPG
    12,4 KB · Weergaven: 626
  • 4.JPG
    4.JPG
    14 KB · Weergaven: 660
  • 5.JPG
    5.JPG
    10,6 KB · Weergaven: 639
  • 6.JPG
    6.JPG
    43 KB · Weergaven: 642
  • 7.JPG
    7.JPG
    29,2 KB · Weergaven: 615
Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Klopt inderdaad.
De Dragon Boom, categorie II, bevatten 32 gram.
De categorie III bevatten 38 gram.

Knal is uitstekend te noemen, komt ook goede druk vanaf. (Naar mijn idee beter dan de 'op de leggen' supervlinders)
Ook de afwerkingen van die dingen zelf is erg goed te noemen. Zitten goed stevig in elkaar. Plastic afdichtdopje. En een goede lange lont erop.

Gr. Fireworkaddict

Sparkey

Registered User
Vanmiddag ééntje gehoord op redelijk open terrein, inderdaad een flinke knal, en een goede "trillende broekspijp" factor.... én....ze gaan niet zo idioot hard als die Italiaans bommen.

Zien er erg goed afgewerkt uit (betrouwbaar) maar vasthouden bij het ontsteken is zeer zwaar af te raden.

juliann

Registered User
Die dingen zien er gruwlijk mooi uit. Ik mag dan ook zeker van ze verwachten dat ze wat leuks in huis hebben. Heb er 1 keer 1tje gehoort wat resulteerde to stuiterende ruiten...

thor75

Registered User
die link in de OP is naar t topic wat ik gestart heb, ik ben erg blij met deze knallers, niet goedkoop wel erg leuk!

ik stak er vd week een voor de deur af, binnen vielen er spullen van de wandplanken af....

ik heb de 3e categorie knallers, ik steek ze gewoon vanuit de hand af, goede vertraging op de lont. volgens mijn handelaar komen ze akelig dicht bij de italiaanse bommen...

voor de mensen die in lunetten (utrecht) o&n vieren, kom even luisteren :)

thor75

Registered User
ik zal vanavond wel een filmpje schieten zodat we morgen nog kunnen nagenieten!

foto,s verkleinen aub!

Laatst bewerkt door een moderator:

Erte

Registered User
Heb net een doosje gekocht voor 30eu, die dingen gaan echt ontzettend hard..

Heb er met oud en nieuw 1 afgstoken en ik stond gewoon te trillen..(con) (con)

iLLuH

Registered User
Zeer leuke knaller, knal is echt heel goed hij gaat harder dan een silveryflower maar hij heeft ook een leuk apart fonteintje (goudfonteintje). Ik vind dat je deze knaller ook wel een hele goeie nitraat kan noemen :D ik stond trouwens wel versteld van de knal en de grootte van deze knaller. Er zijn verder verschillende versies van de dragonboom

Deze knaller is zeker een aanrader :)

Laatst bewerkt:

Minimized

Registered User
ik zal vanavond wel een filmpje schieten zodat we morgen nog kunnen nagenieten!

foto,s verkleinen aub!

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg: 'Waar blijft je filmpje dan?'
Ik wil wel weer even genieten hoor..
Ik zal je wel even pm'en zodat het meteen je aandacht heeft als je online bent/komt want ik ben er best benieuwd naar (aangezien ik zelf met dit stukje vuurwerk nog geen ervaring heb)

Truenos

Registered User
Let wel op, ik heb veel mensen horen zeggen dat ze meer flash bevatten dan er op het doosje/knaller staat, omdat ze zo door de keuring in Italië konden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan