Doden door explosies in Canadese vuurwerkfabriek

Dim

Product Beheer
Medewerker
Bij een serie explosies in een vuurwerkfabriek annex opslagplaats ten westen van de Canadese stad Montreal zijn minstens twee doden gevallen. Het gebouw werd totaal verwoest.

De explosies bij B.E.M. Fireworks in Valleyfield hielden uren aan. De brandweer liet het vuur zelf uitbranden. Inwoners van een nabijgelegen dorp werden geëvacueerd, een snelweg in de buurt werd gesloten. In de omgeving werden stukken metaal gevonden die door de kracht van de explosies waren weggeslingerd.

Hoe het tot de explosies is gekomen is nog niet bekend.

Bron: www.ad.nl

gizmo75

Registered User
Hier nog een filmpje van iemand die een stuk dichterbij stond maar zich daarna toch maar snel uit de voeten maakt:

En nog één:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Verschrikkelijk voor alle betrokkenen+nabestaanden :-(

Gelukkig lag daar geen ondeugdelijk defensiemateriaal...

Eric S

Registered User
Gelukkig lag daar geen ondeugdelijk defensiemateriaal...

Bedoel je in enschede toendertijd wel? Dit vraag ik namelijk omdat ik dat als een eerder heb gehoord.
Ondanks dat toch een behoorlijke verwoestende kracht, zo snel dat het gebouw het begeeft.
Ook wel duidelijk waarom in nederland geen 1.1 mag worden opgeslagen.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Bedoel je in enschede toendertijd wel? Dit vraag ik namelijk omdat ik dat als een eerder heb gehoord.
Ondanks dat toch een behoorlijke verwoestende kracht, zo snel dat het gebouw het begeeft.
Ook wel duidelijk waarom in nederland geen 1.1 mag worden opgeslagen.

Ik zou zeggen lees deze site een keertje mocht je daar zin en tijd voor hebben :)

genoeg info / artikkelen i.v.m enschede

http://munitieramp.punt.nl/

ifeelfine

Registered User
o jee gaan we aluhoedjes te voorschijn halen

Dat vuurwerk maken gevaarlijk is blijkt maar weer
en dat mensen hun leven wagen zodat wij onze dope kunnen krijgen.
hulde

Bovenaan