Diamond Collection (Schuurmans) vs Dynasty (Wolff)

Physer

Registered User
Hallo mensen,

Aangezien dit mijn 4e post is weet ik niet helemaal zeker of ik dit topic op de goede plek heb geplaatst. Als dat niet het geval is, zeg 't me dan alsjeblieft even.

Voor oud & nieuw dit jaar zitten wij (Mijn neef en ik) voor het eerst te twijfelen om bij Wolff te gaan kopen.
Voorheen hebben wij altijd Diamond gekocht. Aangezien we geen echte ervaring hebben met andere merken kunnen we moeilijk vergelijken. Tot nu toe vinden wij Diamond in ieder geval prachtig en altijd geweldige kwaliteit.

Wij vroegen ons af wat jullie vinden. Vinden jullie Wolff beter of Schuurmans (Dynasty vs Diamond)?

Ik lees veel tegenvallers wat betreft Dynasty maar aan de andere hand ook veel positieve reacties. Daar tegenover lees ik niets slechts over Diamond (nagenoeg niets) maar ook niet zoveel goeds als bij Dynasty.

Dynasty of Diamond.
Voor welke gaan jullie?

jaspertjuh

Registered User
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar als je Diamond goed vind dan zal Wolff je absoluut niet teleurstellen. Diamond is in mijn ogen toch altijd een minder goed merk geweest. De prijs lag (en ligt) gewoon te hoog voor hetgeen je krijgt. Vooral het aanbod qua cakes is mij altijd tegengevallen. Inmiddels zijn ze net als andere Nederlandse importeurs kwalitatief enorm vooruit gegaan.

Wolff daarintegen heb ik altijd goed gevonden (op een enkel pakketje na). Met de dynasty collectie ben ik echt opgegroeid. Hierbij moet ik wel zeggen dat je bij Wolff goed op moet letten wat je koopt. Er zitten weinig afraders tussen, maar veel producten worden regelmatig omgelabeld waardoor je hetzelfde product vaak voor minder geld kunt kopen in de vorm van een andere labeling. Vooral budgetbatterijen en fonteinen zijn bij Wolff altijd goed geweest.

Quadriffis

Registered User
Wolff is al een paar jaar op rij verkozen tot beste merk door de kenners/liefhebbers hier op de website en dat is absoluut niet voor niets. De Dynasty collectie is erg breed met tal van toppers/aanraders en zeker ook in de prijsklasse tussen de 10-25 euro. Ik was na 1 jaar meteen verkocht aan Wolff, de in verhouding redelijk klein gebouwde cakes doen je versteld staan qua uitwerkingen.

Ik heb ook jarenlang bij Schuurmans gekocht voor mij destijds de dichtsbijzijnde dealer, en toch ook regelmatig wat teleurstellingen gehad. Ze zijn de laatste tijd in mijn ogen aan de dure kant en hun vernieuwde producten komen veelal in de prijsklasse rond de 50 euro meteen.

Ik zou zeker voor wolff gaan, maar je kan natuurlijk ook altijd 50/50 doen.

boozebelly

Registered User
Ik zat een aantal jaren geleden met precies dezelfde vraag Physer.
Jarenlang had ik ieder jaar altijd Diamond Collection en ik was daar altijd tevreden over. Er zitten hier ook véél Diamond dealers en hele buurt had het dan ook altijd. Iets anders durfde ik ook nooit te kopen want ik had geen vertrouwen in andere merken. Diamond was "Tha Bomb!"

Maar toen... toen begon ik de vuurwerkforums te ontdekken en zag ik hoeveel merken er wel niet waren. Er ging letterlijk een vuurwerkwereld voor mij open en ik kreeg er steeds meer interesse in.
Door reacties van anderen te lezen kwam ik tot de conclusie dat er andere merken waren die minstens net zo goed waren of zelfs beter moesten zijn.
Daar kwam bij dat mij opviel dat de prijzen van Diamond ook vaak een stuk hoger waren dan bij vele andere importeurs.
En toen kwam het jaar dat ik voor het eerst van Diamond afstapte, ik ging vuurwerk kopen van Evuco. Toen ik alles in huis had vroeg ik mij af of dat wel slim was geweest, maar toen s'avonds de Evuco cakes de lucht invlogen was al die twijfel in één klap verdwenen. De cakes van Evuco, die ook nog eens een stuk goedkoper waren, waren minstens net zo mooi als het spul van Diamond of zelfs indrukwekkender en ze hadden ook hardere burstknallen.

De jaren daarna heb ik nooit meer Diamond gekocht, maar alleen maar andere merken. Je kunt dus zeggen dat ik de Diamond Collection niet heb gemist. En alhoewel ze zeker geen rotzooi verkopen, ben ik inmiddels wel van mening dat de prijs-kwaliteit bij veel andere importeurs beter is. Je krijgt meer moois voor hetzelfde geld. Diamond zal ik niet snel meer aanschaffen op een enkele cake na.

Dus na mijn mening hoef je echt niet bang te zijn om van Diamond af te stappen, maar je kunt desnoods ook 50-50 doen. Dat wil zeggen koop een deel Diamond en de rest van bijvoorbeeld Dynasty en maak dan voor jezelf de vergelijking maar eens.
Maak wel gebruik van de meningen/ervaringen hier op het forum, want iedere importeur (dus ook Wolff-Dynasty) heeft tegenvallers in zijn collectie. Dus zoek de toppers er maar uit en ik durf te wedden dat op oudjaarsdag je twijfels zijn verdwenen.

Physer

Registered User
Dankjewel allemaal !! :)

boozebelly, ben blij om te horen dat ik niet de enige ben/was met dat probleem :p
Ja..tot zover lijkt mij 50/50 wel het meest geschikt ja.. :p

Bedankt allemaal voor jullie reacties ^^
Heel handig om dit allemaal te weten :)

sebastiaantje

Registered User
IK hou het kort: DOE MIJ MAAR WOLFF!

Ik heb het precies andersom Ik had vaak vuurwerk van B&W( toen dat er nog was) en WOLFF ( nu allemaal wolff) en nooit diamond omdat ik nooit wist wat diamond precies was. Ik was altijd zeer tevreden over de lidu (b&W) , dynasty9Wolff), fully loaded(wolff) enz enz. Zeer goed spul altijd. Maar nu ik die positieve reacties lees wil ik dit jaar toch twee of drie diamond cakes gaan halen. Moet alleen nog even verder verdiepen in diamond maar dat komt wel goed. Maar mijn voorkeur blijft zeker bij het wolff vuurwerk liggen!.

Gr Sebas:hehe!:

Laatst bewerkt:

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Smaak, duizenden goede reacties, toch wel iets goedkoper:) Denk dat dat genoeg aanleiding is om bij Wolff je bestelling te gaan halen:) Krijg je trouwens ook 10% korting in plaats van een product. Heb je denk ik toch wel even wat meer aan:D

Groetjes:)

elgielo

Registered User
Diamond????????????? wat is dat? :p

Als je 1 keer wolff hebt geprobeerd denk ik dat je spijt hebt van alle diamond potten die je gekocht hebt.

marlboro20

Registered User
Mijn ervaringen met Diamond is dat de uitwerkingen altijd goed zijn (hoog, breed) maar altijd nét even wat minder shots per pot, nét wat minder soorten effecten en naar mijn mening nét te duur.

Neem dan liever 6 potten van Wolff (tussen de €13 en €25,-) dan heb je een geweldige serie in huis die beduidend goedkoper is in vergelijking met een serie potten van diamond met die uitwerkingen/aantal shots

Physer

Registered User
Bedankt voor al jullie reacties dudes! ^^
Hehe Wolff heeft wel veel goede reacties zo te zien.. xD
Hmmmm...I'll think about it XD

Bovenaan