DEMO Milheeze

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 26-Nov-2011
Plaats: Milheeze
Provincie: Noord-Brabant
Wie: Bombers
Kaliber: Consumentenvuurwerk + professionele finale
Winkel: ANO Milheeze
Tijd: 20.00
Waarom: Demo ANO Milheeze
Extra Info: Collectie’s: Zena, Bon, WTV, Royal
Verder is dit een van de eerste winkeldemo’s van ’t jaar waar je wordt ontvangen in een leuke showroom, met patat, drinken en een hoop gezelligheid.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik kan er helaas weer niet bij zijn. Ik hoor altijd positieve verhalen over deze demo dus hij lijkt mij de moeite waard.

Moontan

Moderator
Medewerker
Present, een absolute topper onder de demo,s.
En niet in de laatste plaats door de bijzondere gastvrijheid van Anton en Marianne

Dim

Product Beheer
Medewerker
ANO VUURWERK DA'S PAS VUURWERK!

hahahahah... Eindelijk staat hij erop!

Gisteravond nog met de eigenaren van ANO gesproken.
Had eerder al een mail gehad van ze over de demo.

Hier een stukje text uit een email die ik van marian heb ontvangen.

Hallo Dim,
De show wordt weer geschoten door bombers. We gaan net als alle andere jaren alles 1 voor 1 schieten, maar dit jaar gaan we van verschillende potten er gelijk een aantal achteraan schieten. Is mooi voor het oog.

Met de finale gaan we proffesioneel en consumenten vuurwerk door elkaar heen schieten, lijkt ons mooier als alleen profesioneel vuurwerk. En we gaan niet zo ver weg staan als vorig jaar.

Zoals Fred al aanhaalde de mensen van ANO zijn zeer gastvrij, een bezoek aan deze enorme super vuurwerk winkel is dan ook zeker de moeite waard!

KruitFreak

Registered User
Is vorig jaar prima verlopen hoor. Wellicht wat meningsverschillen over de uitwerking van sommige potten.
Een erg leuke demo en zeer mooie showroom.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Net werd ik opgebeld door een blije Marjan van ANO Vuurwerk Milheeze. De vergunning voor hun demo is rond.

Dit jaar zullen ze tot en met maarliefst 16inch schieten.

Zelf heb ik dat nog nooit gezien, deze demo MOET ik dus ook gaan bekijken.

mickeyzegtboem

Registered User
16"?
Dan mogen wij dat bekijken van een prachtige afstand van een metertje of 600?
Kunnen ze mooi de startbaan van vliegveld de peel gebruiken om de mortier op te zetten hahaha
Maar serieus, ik gaat m'n verrekijker vast uit het vet halen....

gerwin

Registered User
16" is idd aangevraagd maar is volgensmij nog niet helemaal rond dacht ik. Veiligheidsafstand is ruim 600 m idd. 645 m als ik het goed nagezocht heb. Helaas kan ik er niet bijzijn moet naar een andere show :crying:.

gietjo

Registered User
Net werd ik opgebeld door een blije Marjan van ANO Vuurwerk Milheeze. De vergunning voor hun demo is rond.

Dit jaar zullen ze tot en met maarliefst 16inch schieten.

Zelf heb ik dat nog nooit gezien, deze demo MOET ik dus ook gaan bekijken.

Dit verhaal heb ik ook gehoord. En ook ik heb nog nooit een 16" in real life gezien.
Ze hebben in ieder geval ruimte genoeg daarvoor.
We gaan het afwachten en misschien wel meemaken.

Mocht die 16" de lucht in gaan, dan is mijn vraag nu gelijk: Is er ooit dit formaat of groter in Nederland geschoten?

Tony

Administrator
Medewerker
Dit verhaal heb ik ook gehoord. En ook ik heb nog nooit een 16" in real life gezien.
Ze hebben in ieder geval ruimte genoeg daarvoor.
We gaan het afwachten en misschien wel meemaken.

Mocht die 16" de lucht in gaan, dan is mijn vraag nu gelijk: Is er ooit dit formaat of groter in Nederland geschoten?

Ja dat is er zeker wel!
Maar 16 inch, ja leuk maar laat het dan ook gelijk een goed merk shell zijn.
geen rommel maar gewoon BOEEEEEEM

gerwin

Registered User
Geen idee welk merk er geschoten zal worden zal denk ik geen spaanse bom worden oid haha. Is leuk om een keer te doen omdat het kwa afstand haast niet te doen is in nl wat jammer is want dat doet zown bom geen eer aan helaas. Maarja we leven in nl :sad:.

Dikste bom die ik gezien in NL is volgensmij 12 inch een paar jaar geleden.

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Zou toch wat zijn als er daar een bom de lucht in geknalt gaat worden waar je bang van wordt!

Gerwin, verhaal is dus nog niet rond? Marian is verteld van wel... Maar goed we gaan het zien!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
En dan maar hopen dat de rest van het vuurwerk niet op deze afstand wordt gezet.
16" is echt totaal onzinnig eigenlijk, en er valt op deze manier ook nooit een show van te bouwen omdat deze bommen meer dan 400 meter achter de 4"-ers moeten staan.
Ik zie persoonlijk liever kleinere bommen van dichterbij.

bridge

Bronzen Member
We gaan gewoon proberen zo dichtbij mogelijk te komen. Ik vind t een uitstekend initiatief en als er 16 " geschoten wordt dan probeer ik er bij te zijn. Moet idd goed merk zijn en liefst 1 boeket en geen meerslagen al la "thousand flowers" of zo.

Ik trek me legergroene camouflage pak aan, smink me in, takjes op mn hoofd, en ga me dichtbij verstoppen.

smilli

FPM Filmer
Hele leuke zet die 16 incher maar met de veiligheidsafstanden in nederland ga je hier denk ik weinig van merken, zoals Jos al aangeeft ik zie hier liever kleinere kalibers van dichtbij. De grote jongens zie ik wel in zuid-europa op een schappelijkere afstand:smiling:

Bovenaan