Debat tussen Frits Broks en Arno Bonte vanavond in Nieuwsuur.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Een vuurwerkverbod: goed idee of niet?

De Onderzoeksraad voor Veiligheid wil een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk tijdens de jaarwisseling. Dat is de belangrijkste aanbeveling in een rapport om de veiligheid tijdens de oud-en-nieuwviering te vergroten.

De raad deed het onderzoek op verzoek van de vier grote gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, die constateerden dat het aantal incidenten de afgelopen jaren maar niet daalde.

In Nieuwsuur vanavond een debat tussen Arno Bonte, raadslid GroenLinks Rotterdam, en vuurwerkhandelaar Frits Broks uit Rijswijk.

Vanavond 22.00 op NPO2

Puur

Registered User
Zou leuk zijn als ze allebei evenveel tijd krijgen om te spreken maar bonte zal wel weer het meeste aan het woord zijn.
Hulde voor Frits dat ie het toch maar weer doet.....andere verkopers zie je nooit......slappe hap

Z@P

Registered User
Weet ik waar ik in ieder geval niet naar ga kijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Moontan

Moderator
Medewerker
Arno Bonte is dus toch nog niet dood? Veel succes Frits. Je bent altijd en overal aanwezig.!! Ook wanneer we je nodig hebben.

Puur

Registered User
Fritsie zet Arno ff te kakken zeg haha hulde aan deze man.....werd op elk punt ff in de zeik gedrukt

DioR

Registered User
Bedankt Frits!

Ik ben van mening dat je voldoende argumenten duidelijk hebt gemaakt en bij je standpunt bent gebleven. Mooi om te horen was het Sidney argument van Bonte die je pareerde op een juiste manier. Je hebt je niet uit de tent laten lokken. Helaas was de zendtijd te kort! Bedankt voor je bijdrage!

Plum Bloom

Registered User
Sterk optreden van Frits. Goed werk. Mooi dat-ie eindelijk een podium kreeg voor die doofpot-shell!

Bonte moet zo langzamerhand gaan uitkijken dat-ie niet een keer tegen de verkeerde aanloopt. Es faengt an zu nerven.

Laatst bewerkt:

gijs

Registered User
Top-optreden van Frits. Jammergenoeg erg kort. En, inderdaad niet uit de tent laten lokken en rustig de argumenten weerleggen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AWG

Registered User

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Top dat Frits zich weer inzet voor het behoud van onze traditie. Ok ok is ook in eigen belang, maar Frits blijft ook een liefhebber.

Waar ik mij gisteren nog veel meer aan geërgerd heb is de dame die door verschillende nieuwszenders geintervieuwd werd, zij was van een of ander verkooppunt en mocht uit leggen waarom het zo jammer is dat pijlen eruit gaan. Zegt ze gewoon "ja daar zit voor ons veel marge op" en hiermee slaat ze de spijker op de kop. het overgrote deel van de verkopers zie je niet tijdens deze debatten, Het interesseert ze niks, als ze maar knaken kunnen verdienen.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal) verdedigt gebruik legaal vuurwerk op nationale televisie

Tijdens een uitzending van Nieuwsuur heeft Frits Broks van de Rijswijkse Vuurwerkhal het gebruik van legaal vuurwerk verdedigt. Onlangs kwam een rapport uit van de Onderzoekraad voor Veiligheid (OVV).

Frits-Broks-1.jpg

Frits Broks is een voorstander van het legale vuurwerk. Tegenover hem in de studio van Nieuwsuur zat vrijdagavond Arno Bonte van Groen Links Rotterdam die fel tegen het gebruik ervan was.

Kijk hier naar de uitzending (rond minuut 16 begint het onderwerp over vuurwerk): https://www.npo.nl/nieuwsuur/01-12-2017/VPWON_1273432

De markt voor consumentenvuurwerk voor particulieren schommelt de laatste jaren tussen de 60 en 75 miljoen euro. Ongeveer een kwart van het letsel wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk en driekwart door consumentenvuurwerk. Al zal het letsel door illegaal vuurwerk eigenlijk hoger zijn omdat mensen niet altijd aangeven welk vuurwerk ze hebben afgestoken. (Bron: OVV)

https://rijswijksdagblad.nl/frits-b...bruik-legaal-vuurwerk-op-nationale-televisie/

Bovenaan