De nieuwe werkelijkheid, of een ongelukje?

KoenL

Registered User
Zojuist kom ik een filmpje tegen waar ik van schrok. Het is mogelijk dat het een ongelukje is, maar toeval is het wel als je pijl precies op een brandweerwagen terecht komt die 'toevallig' langs rijdt. Het kan uiteraard ook dat een fles omviel of de pijl niet omhoog ging, maar als ik eerlijk ben...je weet het wel.

Hier het filmpje:

kruit snuiver

Registered User
Tsjah.. kan heel goed toeval zijn aangezien ze nogal veel aan het stoken zijn daar zo te zien. Gelukkig maar een erg klein pijltje met minimale uitwerking. Wel erg mooi dat de pijl in de velg schiet en daar ook blijft hangen. Mooi om te zien dan, niet voor de brandweerauto natuurlijk

KruitFreak

Registered User
Volgens mij gewoon opzet! Deze pijl scheert over de grond, is gewoon op de grond gelegd en aangestoken door een of andere lolbroek. Loopt gelukkig goed af..

remio

Registered User
sja, internet staat vol met dit soort ongein. dan is dit nog kleinschalig zeg maar.... schrik je hier echt nog van tegenwoordig??

Dim

Product Beheer
Medewerker
Tis helaas wel werkelijkheid. Niets is meer heilig. Van hulpverleners en hun hulpmiddelen moet je afblijven.
Dit soort dingen zorgen er alleen maar voor dat de vuurwerktraditie steeds meer in een zwart daglicht komt te staan.

bridge

Bronzen Member
sja, internet staat vol met dit soort ongein. dan is dit nog kleinschalig zeg maar.... schrik je hier echt nog van tegenwoordig??

Let op de leeftijd. Toen jij 19 was, was je ook snel onder de indruk. De ervaring en wijsheden komen met de jaren.

remio

Registered User
denk niet dat dat met leeftijd te maken heeft. op die leeftijd was ik ook wel wat gewend haha, denk dat hij gewoon een discussie op gang wou brengen. zelf zal ie ook wel genoeg zien op internet/kranten/nieuws etcc

Dreek

Registered User
De nieuwe werkelijkheid? Misschien in Duitsland, in Nederland zijn dit soort dingen al jaren aan de orde hoor, en dan zijn het geen kleine pijltjes zoals deze, maar gewoon zware knalpijlen...

joszie

Zilveren Member
Na de comments bij het filmpje gelezen te hebben (o.a. van de maker van het filmpje, die brandweergek is en daarvoor filmde) blijkt dat de pijl bewust door een groepje jongeren op de brandweerauto is afgeschoten. Je kan ze ook hard horen lachen op het filmpje.
Verder zegt de maker ook dat het groepje aangehouden is door de politie en dat de auto gelukkig alleen lichte lakschade had.

Sweet Laker

Registered User
Inderdaad Pyro D, vaak genoeg lawinepijlen horizontaal door de wijk zien schieten in het verleden. Gezellig hoor, in zo'n krachtwijk,..

Yvez

Registered User
Inderdaad Pyro D, vaak genoeg lawinepijlen horizontaal door de wijk zien schieten in het verleden. Gezellig hoor, in zo'n krachtwijk,..

Idd ik woon ook in een "krachtwijk" dit soort dingen schijnen gewoon te mogen, net als 6 inch op de grond....en wat ik vernomen heb 8 inch. Gelukkig was ik er niet bij maar dat soort dingen gaan toch HELEMAAL nergens over.

Bovenaan