De meest veilige strijker

venex

Registered User
ik denk de Corsair, goede en stabiele vertraging. Ik had de corsair afgelopen jaar, ook had ik de pirats daar is ook niet zo veel mis mee maar ik vind dat vertraging van de Corsair beter is

zink901

Registered User
De Weco Corsair en de Moog Pirats vind ik qua veiligheid(vertraging) de beste strijkers. Pirat Special waren leuke dingen maar nu met die korte vertraging vind ik het maar niks!

Schuim

Moderator
Medewerker
Waarom wil je in godsnaam weten wat de veiligste strijker is.

Als je het doet omdat je geen vingertje wilt missen.

Steek ze dan niet af en houd het bij gelont vuurwerk.

Schuim :w

dannyxhale

Registered User
de gewone pirat strijkertjes zijn zeker veilig als je echt veilig wilt zijn drink je van tevoren niks of koop je geen strijkers :)

appiehappie

Registered User
De Big Indians zijn ook erg goed. Dikke lont, hoewel lont... het is alsof je meer een stuk touw in de fik probeert te steken. Maar wel veilig, want de brandvertraging is prima. Sowieso zijn hybride strijkers erg handig want je hebt zowel een lont als een zwavelkop, dus kun je mooi kiezen. :w

Cameo

Registered User
Je kunt denk ik beter spreken van "minst onveilig", want iedere strijker heeft een onvoorspelbaar element in zich; je ziet immers niet hoe de vertraging zich ontwikkeld. Om die reden hou ik zelf veel meer van lontvuurwerk.

De gewone "budgetstrijkertjes" van Moog/Nico zijn naar mijn beleving het minst onveilig als je kijkt naar de vertraging en de mogelijke verwondingen na een "handknaller". Verder is de Weco Corsair naar mijn mening superieur in kwaliteit. Als echter zo'n strijker in of bij je hand mocht ontploffen is de kans op ernstig letsel aanzienlijk groter.

Toen van de Pirat Special afgelopen jaar naar voren kwam dat er mogelijk iets met de vertraging mis zou zijn, besloot ik mijn exemplaren te voorzien van een visco lontje. Bij het afsteken leek het er op dat de vertraging alsnog in orde was, maar het risico neem ik bij een dergelijke strijker liever niet. Tenslotte sluit ik me aan bij de opmerking dat iemand die een strijker niet vertrouwd, deze beter links laat liggen. Er zijn gelukkig (nog) voldoende alternatieven.

Cameo

thunderboy

Registered User
Ik sluit me volledig bij Cameo aan, veilige strijkers bestaan niet. Ik had afg. jaar, nog een doos Pirat Special gehaald. Levensgevaarlijke dingen, vertraging was 2-3 seconden, en zelfs met visco erop geplakt, gingen ze nog supersnel af. 70 van die ellendige dingen in een doos, met als resultaat, dat er nu nog 66 inzitten, gewoon te gevaarlijk. Gewoon lekker laten liggen die strijkgevallen, en een fatsoenlijke knaller kopen, met een visco lont....

Grtzz TB

hammer time

Registered User
thunderboy zei:
Ik sluit me volledig bij Cameo aan, veilige strijkers bestaan niet. Ik had afg. jaar, nog een doos Pirat Special gehaald. Levensgevaarlijke dingen, vertraging was 2-3 seconden, en zelfs met visco erop geplakt, gingen ze nog supersnel af. 70 van die ellendige dingen in een doos, met als resultaat, dat er nu nog 66 inzitten, gewoon te gevaarlijk. Gewoon lekker laten liggen die strijkgevallen, en een fatsoenlijke knaller kopen, met een visco lont....

Grtzz TB

je moet nu ook niet de pirat Special vergelijken met andere strijkers als je weet dat er een foute vertraging in die pirat special zat. want als je toevalig wel een goed pakje had gehad dan was je zeer te vreden geweest en vond je het een aanrader.

thunderboy

Registered User
Dan nog niet, ik vind geen 1 strijker een aanrader, aan fatsoenlijk vuurwerk zit een lont, en geen strijkkop.

Laatst bewerkt:

masters

Registered User
die hele kleine die picolo dingen ofzoiets die zijn nog het veiligst allemaal zo de zelfde vertraging 1tje van mij ging vrijwel meteen af maar je hebt dan tenminste geen echte schade mischien een blaartje ofzo maar meer niet hoor

Laatst bewerkt door een moderator:

Lwdvuurwerk

Registered User
Ik vind de Weco Corsair qua vertraging ook redelijk goed. Maar er kan natuurlijk bij elke strijker iets mis gaan. Dus als je het veiligste wil gaan afsteken zou ik ook voor de mini-strijkers gaan (Mini-pirat, Picollo etc.).

:w

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan