De beste verdedigingstechniek

Robin84

Registered User
Ik heb vanochtend een topic over 2 januari geplaatst. In het verlengde daarvan wil ik nog een topic plaatsen over: 'De beste verdedigingstechniek'.

Vol passie en enthousiasme vertel ik elk jaar weer mijn belevenissen van 31 december. Wat ik heb afgestoken, hoe gaaf ik dat allemaal vond enzovoorts.

Zeker, mensen begrijpen het vuurwerk van 's nachts. Maar als ik praat over bijvoorbeeld mijn 10 uur showtje, dan is er altijd wel een familielid die dit echt niet begrijpt en dit vooral alleen kinderachtig vindt.

Ken je dat ook? Heb je ook van die empathieloze (schoon)familieleden en zo ja, wat is jou beste verdedigingstechniek?

Groetjes,

Robin

R0cket

Registered User
Dat herken ik zeker!

Advies: niet verdedigen, er zijn mensen die er niks om geven en nooit zullen begrijpen waarom jij een heel jaar uitkijkt naar de jaarwisseling en een deel van spaargeld er aan besteedt.
Wellicht hebben die familieleden ook hobby's die jij niet begrijpt (dure paarden, auto's, vissen, talloze pumps of handtassen)...

Dus laat je niet gek maken en geniet van je shows :happy:

Grtz, R0cket

Ik heb vanochtend een topic over 2 januari geplaatst. In het verlengde daarvan wil ik nog een topic plaatsen over: 'De beste verdedigingstechniek'.

Vol passie en enthousiasme vertel ik elk jaar weer mijn belevenissen van 31 december. Wat ik heb afgestoken, hoe gaaf ik dat allemaal vond enzovoorts.

Zeker, mensen begrijpen het vuurwerk van 's nachts. Maar als ik praat over bijvoorbeeld mijn 10 uur showtje, dan is er altijd wel een familielid die dit echt niet begrijpt en dit vooral alleen kinderachtig vindt.

Ken je dat ook? Heb je ook van die empathieloze (schoon)familieleden en zo ja, wat is jou beste verdedigingstechniek?

Groetjes,

Robin

SQUEAK!

Registered User
Hahaha, da's zeker herkenbaar! De meewarige blikken beginnen al als je de folders aan het doorspitten bent om je lijst samen te stellen... Ik trek me er doorgaans weinig van aan en ga gewoon lekker m'n gang.. Dan vindt de rest van de wereld me maar een groot kind :)

bluebear

Registered User
familie is het gewent en kan in de passie komen, genoeg mensen die het ook niet begrijpen maar kan me er niet druk om maken eigenlijk. probeer de hobby uit te leggen, word dat niet begrepen tsja jammer dan.

Bovenaan