Dancefeesten als Fusion: Ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dancefeesten als Fusion: Ja of nee?

De bezoekers van Fusion of Dance hadden zaterdag 19 mei flinke mazzel. Tot een uur of acht liepen nog vele mensen in t-shirtjes buiten. Het was dan ook een dag vol zon en vooral keiharde house, hardstyle, hardcore, harddance, techno, trance en deephouse. Met 15.000 bezoekers trok het event ongeveer hetzelfde aantal mensen als de vorige editie.

Dance-evenementen verbieden
Of het dance festival volgend jaar nog steeds op de Wijthmenerplas plaatsvindt, is nog maar de vraag. Vanavond stemt de gemeenteraad van Zwolle namelijk over het voorstel van D66 en GroenLinks om grote evenementen als Fusion of Dance te verbieden. John Althoff, directeur High Energy Events en organisator Fusion of Dance vraagt zich af “op wat voor grond ze Fusion willen verbieden. Een hoofdstad als Zwolle zit te wachten op grote evenementen als deze. De jeugd zit erom te springen. Er mogen al niet meer grote events plaatsvinden in de binnenstad van Zwolle en dan krijgen we een plekje buiten de stad, is het weer niet goed. Ik vraag me af of ze het spoor niet een beetje bijster zijn. We hebben er geen puinhoop van gemaakt zaterdag en de vierde editie verliep ook weer vrijwel zonder grote incidenten”.

Vogels en vergunningen
Natuurlijk komen de broedende vogels ook weer boven water. Coördinator Jan van Dijk van de Roofvogel- en Uilenwerkgroep uit zijn twijfels in een brief over het afgestoken vuurwerk: "En letterlijk als klap op de vuurpijl barst er een gigantisch vuurwerk los dat mogelijk in de hele gemeente te horen was. Een voorwaarde van Dienst Regelingen was dat alleen consumentenvuurwerk gebruikt mocht worden en geen professioneel vuurwerk. Als dit consumentenvuurwerk was en beschikbaar is voor consumenten aan het eind van dit jaar dan wacht Nederland met oud en nieuw de 'oerknal'."
Volgens Althoff is Fusion gewoon gebonden aan vergunningen: "Die vergunning voor het afsteken van vuurwerk hebben we gekregen. Je kunt op de seconde nauwkeurig nagaan wat er is afgestoken zaterdag. Maar van actie krijg je reactie. En dus gaan mensen als meneer Van Dijk reageren. Zonder gedegen onderzoek naar de ‘overlast’ trek ik de geloofwaardigheid van deze meneer in twijfel. Hij heeft meer verstand van vogels en overduidelijk geen kaas gegeten van het organiseren van evenementen. Heel Zwolle kijkt ons op de vingers, we maken daarom echt geen fouten. Dat kost ons een vergunning en levert ook nog eens een boete op."

http://www.mijnz.nl/artikel/dancefeesten-als-fusion-ja-nee

Poziloc

FPM Hangouderen
jaja heel de dag een keiharde dreunende bas en dan nog zeggen dat het vuurwerk helemaal erg was haha
Nog ff en dan mag er helemaal niks meer georganiseerd worden...in wat voor land leven we!?
Tsja en dan die oerknal pff kan je het nog erger overdrijven?! of vergaat de wereld dan toch echt eind 2012 haha

Firecrack-R

Registered User
Kan hier echt woedend van worden.. ik denk dat de wereld eind 2012 echt vergaat poziloc.. tjongejongejonge. Hoe durven partijen als D66 en groenlinks(daar ga ik dus nooit van m'n leven op stemmen) hier aan te denken? Het is mij een raadsel. Dat soort mensen hebben volgens mij gewoon een nare jeugd gehad, waardoor ze met dit soort voorstellen aankomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan