Consumenten potjes die omvallen!?

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
consumenten potjes die omvallen

Misschien hebben jullie het zelfde wel eens mee gemaakt als wat ik heb meegemaakt.
Afgelopen jaar was het weer zo ver, ik stak een klein potje aan hier voor mijn deur.
Om het vuurwerk stonden een paar kleine kinderen te kijken.
Plots viel het potje om en begon in het wilde weg te schieten.
Veels te gevaarlijk en zeker waar kleine kinderen bij zijn.
Een paar maanden na oud en nieuw dacht ik hier weer aan en wilde het dit jaar voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn schuur vond ik nog wat hout. Deze ben ik in stukken gaat zagen waarvan ik dacht dat het wel goed zou zijn.
Plaatje hout aan de onderkant om het geheel aan 1 kant dicht te maken.
Aan de lange lengtes heb ik een gleuf gezaagd en verstevigd met aluminium hoeklijntjes.
Bij de Praxis heb ik een 8mm draadstang gehaald en deze iets breder dan de breedte van de kist afgezaagd.
In combinatie met een blok hout en grote ringen met vleugelmoeren past deze precies in de kist.
als ik er nu een klein potje of fontijn in zet kan ik hem vast klemmen en stevig vast draaien met de vleugel moeren. omvallen is nu niet meer mogenlijk.
In de schuur stond ook nog een potje hup Holland hup verf. (vond het zelf wel een leuk kleurtje)
voor nog minder dan 10 euro was ik klaar, mede doordat ik hout en de verf al in de schuur had staan.

mijn benodigdheden waren ...

- 2 houten plankjes van 39x13 cm 18mm dik
- 2 houten plankjes van 22x13 cm 18mm dik
- houten bodem plaat van 39x 22 cm 18mm dik
- draad stang M8
- 2 vleugel moeren M8
- 2 grote M8 ringen
- paar schroeven en verf

Mijn vraag is ook hebben jullie zelf wel eens wat gemaakt voor het veilig afsteken van vuurwerk ?? of heb je zelf nog ideen ??

GroteFoto-7QKVO6LP.jpg

GroteFoto-WGIVCPEN.jpg

GroteFoto-JL44CBEU.jpg

GroteFoto-IYVR3UF3.jpg

GroteFoto-6MN7NAGE.jpg

shadow13

Registered User
Re: consumenten potjes die omvallen

Een simpele,maar zeer doeltreffende oplossing om het omvallen te voorkomen Vinnie.Geweldige uitvinding.

recemonster

Registered User

simpele maar effectieve oplossing vinnie! zelf heb ik gelukkig nog geen potten gehad die omvallen waren maar dit is geen slecht idee zo zorg je wel voor de veiligheid van omstanders.

Tony

Administrator
Medewerker

Ziet er top uit Vin.
10 keer beter dan de dingen die de importeurs verkopen.

KoenL

Registered User

Ziet er netjes uit Vincent. Super netjes afgewerkt en doeltreffend te gebruiken. Was er niet een programma op TV waar je je uitvinding kon presenteren? Dit zouden ze met open armen moeten ontvangen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Hier kan je knaken aan verdienen ouwe...een geweldige oplossing die ook echt werkt. Ook bij mij zijn er de afgelopen jaren altijd wel van die kleine potjes die of maar net goed gaan of helemaal fout....ondanks de voorzorgsmaatregelen die ik altijd neem ( stenen)

Op de markt brengen zou ik zeggen!

elmo

FPM Moderator
Zeker leuk en doeltreffend gemaakt.Weet zeker dat er meerdere mensen dit gaan namaken en misschien nog wel ergens gaan verbeteren.

Richardus

Registered User
Mooi gemaakt, superoplossing! Moet je wel een beetje handig voor zijn, zo simpel als je 't omschrijft lijkt het me niet... Geeft het geen probleem als je een fanshape hebt die lager is dan de zijwanden? En ik vraag me of wel alle maten cakes er in passen...

en die draadstang heb je helemaal door dat stuk hout heengeboord? zou me niet lukken, denk ik

Laatst bewerkt:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Geeft het geen probleem als je een fanshape hebt die lager is dan de zijwanden? En ik vraag me of wel alle maten cakes er in passen...

Ik heb hem voornamelijk gemaakt voor de kleine cakes. die vaak onstabiel op straat staan te dansen.
bij grote cakes lijkt het me niet nodig, die zijn vaak groot genoeg om stabiel op straat te blijven staan.
bij fanshapes lijkt het mij ook geen probleem , zorg gewoon dat de zij wanden niet te hoog worden.

en die draadstang heb je helemaal door dat stuk hout heengeboord? zou me niet lukken, denk ik

Ja die draadstang heb ik inderdaad helemaal door dat blok heen geboord.
blokkie hout in de bankschroef en met een lange speedboor en doorheen geboord.
ik kan soms heel handig zijn, maar Sssttt niet tegen mijn vrouw zeggen hoor.

funkie x

Registered User
ik heb ongeveer het zelfde, maar het enige verschil is, dat hij van ons groter is en dat wij er aan 1 kant nog een lat op gespijkerd hebben met drie gaten waar pvc buisjes in kunnen. daardoor staan je vuurpijlen ook gelijk stabiel en gaan dus recht de lucht in. ik moet zeggen dat ik er al zeer veel plezier van heb gehad en de nodige ongeluken heb kunnen voorkomen:happy:

gietjo

Registered User
Zeker leuk en doeltreffend gemaakt.Weet zeker dat er meerdere mensen dit gaan namaken en misschien nog wel ergens gaan verbeteren.

Aan het verbeteren moet ik nog een paar weken over slapen(misschien voor het contra gewicht nog een steen in de lege ruimte leggen. dat voorkomt misschien het dansen van het geheel) maar het namaken moet toch wel lukken. Thnx Vinnie

Laatst bewerkt:

rodepo

Registered User
Ziet er goed uit, Het is wijs om te kijken of je hier patent op kan zetten voordat iemand rijk word van jouw idee

Ik zelf gebruik voor de kleine potjes een vuurwerkklem die te koop zijn.
of een leeg kistje en zet dan de pot vast in een hoek met stenen.

jouw systeem is echt goed, hoelang ben je bezig om dit te maken??

Drillz

Registered User
Als alternatief voor een draadeind door het hele latje heen kan je natuurlijk ook een slagmoer of een ander soort busje met inwendig schroefdraad gebruiken, hoef je er niet helemaal doorheen te boren.

pyro_jordy

Registered User
Eerst zetten wij de potten op straat neer tussen 2 bakstenen en zodoende is er nog nooit een pot omgevallen.
Dit jaar gaan we de potten vastlijmen op pallets met houtlijm. Is ook makkelijker met het naar buiten slepen van de potten. Je hoeft nu alleen maar de pallets naar buiten te dragen ipv die dozen vol en je hoeft ze dan ook niet meer op volgorde in de straat te zetten.

Maar dit is natuurlijk wel een goed idee. goedkoop en veilig

groetjes, Jordy.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Zeker mooi bedacht en uitgewerkt.
Complimenten Vinnie, zoiets moet toch te maken zijn, in productie vorm.
Aangezien ik twee linkerhanden heb, hou ik het (nog) op de vuurwerkgrip.

edje30

Registered User

Misschien hebben jullie het zelfde wel eens mee gemaakt als wat ik heb meegemaakt.
Afgelopen jaar was het weer zo ver, ik stak een klein potje aan hier voor mijn deur.
Om het vuurwerk stonden een paar kleine kinderen te kijken.
Plots viel het potje om en begon in het wilde weg te schieten.
Veels te gevaarlijk en zeker waar kleine kinderen bij zijn.
Een paar maanden na oud en nieuw dacht ik hier weer aan en wilde het dit jaar voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn schuur vond ik nog wat hout. Deze ben ik in stukken gaat zagen waarvan ik dacht dat het wel goed zou zijn.
Plaatje hout aan de onderkant om het geheel aan 1 kant dicht te maken.
Aan de lange lengtes heb ik een gleuf gezaagd en verstevigd met aluminium hoeklijntjes.
Bij de Praxis heb ik een 8mm draadstang gehaald en deze iets breder dan de breedte van de kist afgezaagd.
In combinatie met een blok hout en grote ringen met vleugelmoeren past deze precies in de kist.
als ik er nu een klein potje of fontijn in zet kan ik hem vast klemmen en stevig vast draaien met de vleugel moeren. omvallen is nu niet meer mogenlijk.
In de schuur stond ook nog een potje hup Holland hup verf. (vond het zelf wel een leuk kleurtje)
voor nog minder dan 10 euro was ik klaar, mede doordat ik hout en de verf al in de schuur had staan.

mijn benodigdheden waren ...

- 2 houten plankjes van 39x13 cm 18mm dik
- 2 houten plankjes van 22x13 cm 18mm dik
- houten bodem plaat van 39x 22 cm 18mm dik
- draad stang M8
- 2 vleugel moeren M8
- 2 grote M8 ringen
- paar schroeven en verf

Mijn vraag is ook hebben jullie zelf wel eens wat gemaakt voor het veilig afsteken van vuurwerk ?? of heb je zelf nog ideen ??

GroteFoto-7QKVO6LP.jpg

GroteFoto-WGIVCPEN.jpg

GroteFoto-JL44CBEU.jpg

GroteFoto-IYVR3UF3.jpg

GroteFoto-6MN7NAGE.jpg

Hey vinnie Ik ben vandaag ook even aan de knutsel geweest en ik heb er nog een toevoeging aan gemaakt
kijk hier maar eens naar;

IMAG0132.jpg

IMAG0131.jpg

IMAG0129.jpg

Groeten edje

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Ziet er ook handig uit Edje. Alleen vraag ik mij af of je alle cakes stevig vast kan zetten. Stel je steekt een stokje door een gaatje, en er blijkt nog 1 cm tussen het stokje en het potje. Hoe los je dat dan op?

Bovenaan