F
FPM Nieuwsbot
Guest
In deze thread kan je reageren op dit nieuws artikel: CDA: alleen vuurwerk afsteken door professionals
Waar haal je zoveel professionals vandaan?
Wie gaan die professionals betalen?
Wie betalen het vuurwerk?
Hoe ga je optreden als mensen toch vuurwerk afsteken? Het is nu al nauwelijks te handhaven dat mensen op 29 en 30 december geen vuurwerk afsteken.
Etc. Etc.
De reden is de overlast van vuurwerk.
Kan iemand mij nou in godsnaam gaan vertellen waar de staat zn belastingen anders vandaan haald?
Waar haal je anders mee in 3 dagen per jaar miljoenen belasting binnen?
Ik vrees niks tot ze hiervoor een oplossing geven.
nu die cda zich er ook tegenaan gaat bemoeien is het inderdaad snel over met de pret.
inderdaad zullen ze niet zo wakker liggen van een paar miljoentjes meer of minder
als ze de belasting over producten verhogen van 19 naar 21% dan hebben ze er al een miljard meer bij.
ze slopen onze hobby,s en onze pleziertjes en trekken aan de andere kant meer geld bij je weg.
dat is nu de politiek. wen er maar aan, alles is straks verboden....:sad2:
ik kan het duizend keer zeggen hoor, mensen zijn niet op zoek naar waarheid alleen maar naar hun eigen waarheid.
binnen nu en 2 jaar is vuurwerk verboden of we dat nu leuk vinden of niet houd er maar alvast rekening mee met je vuurwerkcollectie inkopen van dit jaar.
voor iedereen die denkt dat het zo,n vaart niet loopt die heeft kortetermijndenken hoog in het vaandel staan. paar jaar geleden heeft balkenende 1 er in een paar maanden doorheen gedouwt dat heel veel mensen minder of geen pensioen(gezeik met levensloopregelingen) meer krijgen als ze die leeftijd hebben bereikt we konden protesteren tot we een ons wogen maar ze hebben het er toch doorheen gedouwt.
je mag je eigen kapot werken voor de politici, je mag al je geld inleveren aan de politici, en je mag ook al je pleziertjes en hobby,s inleveren aan de politici
(dan houd je meer tijd over om NOG harder en vooral langer te werken...
en toch stemt een heel groot gedeeltje van kortetermijndenkend nederland op zulke partijen als de cda en groenlinks.
nou veel plezier mensen... ik word er ziek van als ik het erover heb.![]()
Ik vraag me af of de grotere importeurs nog plannen hebben zich middels een goed gesmeden collectief te laten horen. Zij zijn immers die partij die financieel belang heeft
bij behoud van het consumentenvuurwerk (of denken zij meer te verdienen aan het leveren van vuurwerk voor 600 proffesionele shows rond de toekomstige jaarlijkse jaarwisselingen).
Hier van uitgaande zijn zij de aangewezen partij om een goed gecoordineerd en breed gedragen tegenoffensief te starten. Zij hebben immers de deskundigheid en ook de financiele draagkracht om de huidige negatieve media-tendens te doorbreken met goed
onderbouwde en postief bijdragende campagnes.
Bovendien zullen zij als gesprekspartner door onze tegenstanders serieuzer
worden genomen, dan alle overigens zeer goed bedoelde, acties van freaks en de VVD.
Tot op heden blijft het vanuit de hoek van de importeurs overigens opmerkelijk stil. Ik hoop dat dit stilte voor de storm is, en geen blijvende stilte. Want wie zwijgt stemt immers toe.