CDA: alleen vuurwerk afsteken door professionals

KoenL

Registered User
Oké, dan beginnen wij ook weer.
Waar haal je zoveel professionals vandaan?
Wie gaan die professionals betalen?
Wie betalen het vuurwerk?
Hoe ga je optreden als mensen toch vuurwerk afsteken? Het is nu al nauwelijks te handhaven dat mensen op 29 en 30 december geen vuurwerk afsteken.
Etc. Etc.

Vervelende aan dit bericht is wel dat er dus ook bij andere partij-en een belletje gaat rinkelen. Gelukkig betreft dit alleen nog Heemskerk.

Wat wel blijkt, is dat er niet nagedacht wordt over wat ze zeggen. Want reken maar dat ze op de bovenstaande vragen nog geen goed antwoord hebben. Zeggen dat de freaks van nu 'maar even een opleiding pyrotechniek moeten doen' zegt dan genoeg denk ik.

joszie

Zilveren Member
De reden is de overlast van vuurwerk.

Dit is natuurlijk de beste reden die ik ooit gehoord heb! Prima onderbouwd

Hieruit blijkt maar weer dat veel politici beter naar hun varkensbedrijf terug kunnen gaan dan zich bezig houden met politiek.

Plum Bloom

Registered User
Hoe dan ook verontrustende ontwikkeling. CDA is de sleutelpartij. Meeste stemmers van die club houden van orde en rust. Niet goed als het ook daar gaat borrelen. Als de maatschappelijke druk te groot wordt, zullen politici zich gedwongen zien te handelen.
Is wel iets voor de middenlange termijn. Kijk wat er met het roken is gebeurd. Vijftien jaar terug (of korter/langer wellicht?), werd rokers niets in de weg gelegd. Nu zijn het paria's, die zich blauw betalen en bijna nergens meer in het openbaar mogen roken. Zo zou het op termijn met vuurwerk ook kunnen gaan. Fors hogere accijnzen, aangewezen plekken om overdag te stoken dan wel stookvrije zones overdag, (zeer) forse boetes op overtredingen etc.
Kortom: ik voorzie geen verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk rond middernacht, maar vrees wel de nodige beperkingen.

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Kan iemand mij nou in godsnaam gaan vertellen waar de staat zn belastingen anders vandaan haald?

Waar haal je anders mee in 3 dagen per jaar miljoenen belasting binnen?
Ik vrees niks tot ze hiervoor een oplossing geven.

weco1

Registered User
Kan iemand mij nou in godsnaam gaan vertellen waar de staat zn belastingen anders vandaan haald?

Waar haal je anders mee in 3 dagen per jaar miljoenen belasting binnen?
Ik vrees niks tot ze hiervoor een oplossing geven.

dsresourceim9.jpg

In MILJARDEN :push:

Van die paar centen wat ze mislopen zullen ze niet zo lang wakker liggen :blink1:

weco1

Master-G

Registered User
Ja hoor daar gaan we weer,overlast van vuurwerk,illegaal vuurwerk zullen ze bedoelen.
Maar dat maakt ze niets uit als er maar een verbod op komt.
Want daar gaat het op uitdraaien,ik zie het somber in.
Het is toch fucking niet normaal meer hier alles nemen ze van je af.
O ja volgens de mensen hier bij mij in de straat ben ik een professional zo als ik mijn vuurwerk afsteek,ze staan hier in de straat al te wachten op mijn legale vuurwerkshow.

AWG

Registered User
nu die cda zich er ook tegenaan gaat bemoeien is het inderdaad snel over met de pret.

inderdaad zullen ze niet zo wakker liggen van een paar miljoentjes meer of minder
als ze de belasting over producten verhogen van 19 naar 21% dan hebben ze er al een miljard meer bij.
ze slopen onze hobby,s en onze pleziertjes en trekken aan de andere kant meer geld bij je weg.
dat is nu de politiek. wen er maar aan, alles is straks verboden....:sad2:
ik kan het duizend keer zeggen hoor, mensen zijn niet op zoek naar waarheid alleen maar naar hun eigen waarheid.

binnen nu en 2 jaar is vuurwerk verboden of we dat nu leuk vinden of niet houd er maar alvast rekening mee met je vuurwerkcollectie inkopen van dit jaar.

voor iedereen die denkt dat het zo,n vaart niet loopt die heeft kortetermijndenken hoog in het vaandel staan. paar jaar geleden heeft balkenende 1 er in een paar maanden doorheen gedouwt dat heel veel mensen minder of geen pensioen(gezeik met levensloopregelingen) meer krijgen als ze die leeftijd hebben bereikt we konden protesteren tot we een ons wogen maar ze hebben het er toch doorheen gedouwt.

je mag je eigen kapot werken voor de politici, je mag al je geld inleveren aan de politici, en je mag ook al je pleziertjes en hobby,s inleveren aan de politici
(dan houd je meer tijd over om NOG harder en vooral langer te werken...

en toch stemt een heel groot gedeeltje van kortetermijndenkend nederland op zulke partijen als de cda en groenlinks.
nou veel plezier mensen... ik word er ziek van als ik het erover heb.:sick:

Thomaaa

Registered User
CDA: haha, zorgen jullie ook gelijk dat er 10 duizend extra agenten komen? Oohnee, dat lukt niet he, want dit wordt betaald door de overheid. En waar halen we dat geld vandaan, aangezien er ook nog proffesionele vuurwerkshows moeten betaald worden in elke stad. Haha, welke agent krijgt het voor elkaar dat het in de grote steden rustig is. Geen 1 agent. Ik heb er al over gepraat met de wijk agent, is niet te doen. Er zijn te weinig agenten voor die op de laatste 3 dagen OVERAL kunnen controleren. Nou gasten, we houden we een leuke demonstratie als het nodig is.

Wat AWG zeg, maak je maar klaar voor je laatste paar keer oud en nieuw. En breid goed uit met je collectie. We zullen het zien gasten, we gaan het meemaken.

AWG

Registered User
die demonstraties die ken ik inmiddels wel.
-niet iedereen kan ook op die dag komen,
-er word een goed betoog gehouden waar geen van die mensen naar wil luisteren(wat ik al zei: ze willen alleen hunzelf aanhoren)
-je krijgt er niet genoeg mensen voor op de been, mensen vinden vuurwerk leuk maar maken zich er alleen de laatste 2 weken van het jaar druk over...
-het gaat allemaal vreedzaam genoeg, totdat een paar van die klotegassies met vuurwerk naar politie beginnen te smijten en dan breekt de pleuris pas goed uit.

nee mensen er is niets tegen te doen, het enige wat we kunnen doen is petitie tekenen en proberen opinie te maken onder familie en vrienden.

en over dat de politie dan met extra mensen moet optreden is ook nooit een bezwaar geweest om dwaze wetsvoorstellen door te voeren. ze gaan altijd eerst domme dingen doen tegen beter weten in om dan vervolgens door gigantische schade en veel schande nog dommer te worden.

en als je enig idee hebt waar al dat geld aan uitgegeven word dan schrik je je eigen machteloos.

weco1

Registered User
nu die cda zich er ook tegenaan gaat bemoeien is het inderdaad snel over met de pret.

inderdaad zullen ze niet zo wakker liggen van een paar miljoentjes meer of minder
als ze de belasting over producten verhogen van 19 naar 21% dan hebben ze er al een miljard meer bij.
ze slopen onze hobby,s en onze pleziertjes en trekken aan de andere kant meer geld bij je weg.
dat is nu de politiek. wen er maar aan, alles is straks verboden....:sad2:
ik kan het duizend keer zeggen hoor, mensen zijn niet op zoek naar waarheid alleen maar naar hun eigen waarheid.

binnen nu en 2 jaar is vuurwerk verboden of we dat nu leuk vinden of niet houd er maar alvast rekening mee met je vuurwerkcollectie inkopen van dit jaar.

voor iedereen die denkt dat het zo,n vaart niet loopt die heeft kortetermijndenken hoog in het vaandel staan. paar jaar geleden heeft balkenende 1 er in een paar maanden doorheen gedouwt dat heel veel mensen minder of geen pensioen(gezeik met levensloopregelingen) meer krijgen als ze die leeftijd hebben bereikt we konden protesteren tot we een ons wogen maar ze hebben het er toch doorheen gedouwt.

je mag je eigen kapot werken voor de politici, je mag al je geld inleveren aan de politici, en je mag ook al je pleziertjes en hobby,s inleveren aan de politici
(dan houd je meer tijd over om NOG harder en vooral langer te werken...

en toch stemt een heel groot gedeeltje van kortetermijndenkend nederland op zulke partijen als de cda en groenlinks.
nou veel plezier mensen... ik word er ziek van als ik het erover heb.:sick:

Ja klopt, je beschrijft het heel goed.
Ik persoonlijk denk alleen niet dat het binnen 2 jaar al voorbij is. Ik denk dat we nog iets langer mogen doorgaan, maar veel langer zal het niet zijn.
Je kunt het net zien zoals met het rookverbod. Er zijn ongeveer 3,5 miljoen mensen die roken in Nederland. Hebben zij iets kunnen doen aan het rookverbod? Nee! Dan wordt het voor ons wel heel erg moeilijk om iets aan het vuurwerkverbod te gaan doen.
Over een tijdje is zelf afsteken er niet meer bij, dan kijken we naar vuurwerkshows. Rokers mogen niet meer roken in openbare ruimtes die niet geheel luchtdoorlatend zijn; vuurwerkfreaks mogen alleen nog maar kijken.

Ja ik ziet het somber in.

ief

Registered User
Ik heb over hetzelfde onderwerp een week geleden mevrouw Halsema deze mail gestuurd.
Maar helaas net als bij mijn andere 200 mails van 2008 naar tweede kamerleden nooit wat gehoord.(Ja het is echt een hobby om die gasten te mailen over van alles wat de gewone burger raakt)
Hier de mail.

Verzonden: dinsdag 13 januari 2009 22:28:35
Aan: f.halsema@tweedekamer.nl

Geachte mevrouw Halsema,

Wederom zit ik met een vraag.
U partij is bezig met een vuurwerkverbod, en zou graag zien dat er in gemeentes een proffesionele show geschoten gaat worden in plaats van dat de burger zelf vuurwerk afsteekt.
Nu komt bij mij de volgende vraag boven drijven.
Hoe denkt u dat er in alle gemeentes een show geschoten kan worden door een proffesional ?
Het aantal proffesionals in Nederland zal om en nabij de 100 a 150 zijn.
Dit zal zoals u weet nooit genoeg zijn aangezien het aantal gemeentes in Nederland aanzienlijk hoger ligt.
Als u hier een antwoord op heeft zou ik dat graag van u vernemen, want ik kan zo snel namelijk niet met een oplossing komen.
Als gevolg van een verbod zal uiteraard ook nog eens de illegale handel enorm toenemen.
Dit kan ook niet anders aangezien er een enorme markt vrijkomt door mensen die niet meer bij de normale vakhandel terecht kunnen.
Gevolg hiervan is uiteraard dat het vuurwerk wat dan op de illegale markt te krijgen zal zijn van een veel hogere gevarenklasse is als het vuurwerk wat nu in Nederland te koop is.
Het vuurwerk zal namelijk komen uit landen waar de regels niet zo nauw genomen worden.
Algemeen bekend is dat het vuurwerk uit deze landen vele malen zwaarder is als wat er in Nederland verkrijgbaar is.
Gevolg hiervan zal zijn dat er veel meer schade door vernieling zal zijn, omdat het simpelweg makkelijker is om dingen te vernielen met zwaarder vuurwerk.
Een tweede gevolg, en dat is nog vele malen erger, zal zijn dat er veel meer zwaardere verwondingen zulllen komen.
We praten dan niet meer over een vinger die eraf is of een pijnlijke hand, maar over hele handen die eraf geblazen worden.
Alles bij elkaar genomen zal de overlast op gebied van vernielingen en ongevallen alleen maar toenemen.
Uiteraard hieraan gekoppeld zitten de kosten van deze overlast, die ook veel hoger zullen zijn.
Ik denk niet dat dit de situatie is waar u met uw partij heen wilt.
Ik denk dat er beter subsidies uitgegeven kunnen worden voor ontwikkeling van schoner vuurwerk, zodat mensen met gezondheids problemen er minder last van zullen hebben.
Tevens zal door een verbod een hele grote groep Nederlanders hun hobby afgenomen worden, wat weer zorgt voor een nog groter ontevredenheids gevoel over de Nederlandse samenleving.
Misschien dat u partij zich beter kan richten op een tolleranter Nederland, waar mensen elkaars behoeften / hobbies respecteren.
Zo draagt u gelijk bij aan een betere / mooiere samenleving, en dat is toch waar de politiek zich bezig mee zou moeten houden en als doel moet hebben.

Hoogachtend,

Ief

GMP82

Zilveren Member
Wat zullen al die mensen die zich nu inzetten vóór een verbod raar opkijken en zich bekocht voelen, als de overlast vele malen erger is als het verbod er eenmaal is...
Ik zie de blikken al voor me als er een mayhem aan illegaal vuurwerk de lucht in gaat: "huh? we zouden toch een rustig oud en nieuw krijgen?!"

Toch houd ik hoop dat dit hele geneuzel onderdeel uitmaakt van komkommertijd-onderwerpen en dat ze snel overgaan naar belangrijkere politieke onderwerpen.

yannieck

Registered User
alsjeblieft zeg doe niet zo kinderachtig :mad: laat de liefhebbers 1 dag ik het jaar lol hebben, als je het aan mij vraagt mag de hele politiek de lucht in.

-RX

Registered User
Pfff laat de CDA zich ook alweer overhalen om mee te doen met een dergelijk verbod, bah bah. Maar goed hopelijk waait dit over een maand over, de discussies nemen ook al af... thank god.

gr -RX

loeloe

Registered User
Ik vraag me af of de grotere importeurs nog plannen hebben zich middels een goed gesmeden collectief te laten horen. Zij zijn immers die partij die financieel belang heeft
bij behoud van het consumentenvuurwerk (of denken zij meer te verdienen aan het leveren van vuurwerk voor 600 proffesionele shows rond de toekomstige jaarlijkse jaarwisselingen).

Hier van uitgaande zijn zij de aangewezen partij om een goed gecoordineerd en breed gedragen tegenoffensief te starten. Zij hebben immers de deskundigheid en ook de financiele draagkracht om de huidige negatieve media-tendens te doorbreken met goed
onderbouwde en postief bijdragende campagnes.

Bovendien zullen zij als gesprekspartner door onze tegenstanders serieuzer
worden genomen, dan alle overigens zeer goed bedoelde, acties van freaks en de VVD.

Tot op heden blijft het vanuit de hoek van de importeurs overigens opmerkelijk stil. Ik hoop dat dit stilte voor de storm is, en geen blijvende stilte. Want wie zwijgt stemt immers toe.

Plum Bloom

Registered User
Ik vraag me af of de grotere importeurs nog plannen hebben zich middels een goed gesmeden collectief te laten horen. Zij zijn immers die partij die financieel belang heeft
bij behoud van het consumentenvuurwerk (of denken zij meer te verdienen aan het leveren van vuurwerk voor 600 proffesionele shows rond de toekomstige jaarlijkse jaarwisselingen).

Hier van uitgaande zijn zij de aangewezen partij om een goed gecoordineerd en breed gedragen tegenoffensief te starten. Zij hebben immers de deskundigheid en ook de financiele draagkracht om de huidige negatieve media-tendens te doorbreken met goed
onderbouwde en postief bijdragende campagnes.

Bovendien zullen zij als gesprekspartner door onze tegenstanders serieuzer
worden genomen, dan alle overigens zeer goed bedoelde, acties van freaks en de VVD.

Tot op heden blijft het vanuit de hoek van de importeurs overigens opmerkelijk stil. Ik hoop dat dit stilte voor de storm is, en geen blijvende stilte. Want wie zwijgt stemt immers toe.

Vraag me af hoe geloofwaardig de importeurs als gesprekspartner voor de overheid eigenlijk zijn. Recent onderzoek heeft toch uitgewezen dat de meerderheid van hen nauw betrokken is bij het op de markt brengen van illegaal spul in ons land?

Bovenaan