Carbid Schieten Problemen - Haha

Tony

Administrator
Medewerker

Aan de andere kant. Als die man het netjes vraagt zoals in de 2de film omdat zijn honden het niet uithoude, doe ze dan een plezier.

jetztgehtslos

Registered
Dit soort figuren lopen helaas overal rond. Meestal leidt dit tot meer agressie dan noodzakelijk is.
Wel 'vermakelijk' om naar te kijken. In dat opzicht helpt het als er 'ouderen' bij zijn. Meestal is de toon van een gesprek dan net wat anders, maar opgefokten blijf je helaas wel houden.

Bal in de sloot. Dat is nog het mooiste haha.

Laatst bewerkt:

PyroGuy

Registered User
Moet wel toegeven dat je dat naar mijn mening op een veldje op of een weiland doet, op de straat hoeft van mij ook niet zo, al helemaal niet zo midden in het dorp.

Als ik dan zie dat het van die broekies zijn die een het enkel doen om populair te doen, tjah.. Die mogen wel op hun vingers getikt worden. Kan die mensen ook goed begrijpen dat het vervelend is als er iemand met meerdere bussen een paar meter bij je huis vandaan staat te knallen. Even vriendelijk vragen of ze het ergens anders willen doen is natuurlijk ook gewoon een optie :tounge:

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
carbid schieten, leuk om te doen! die man is wel erg onnodig "opgefokt". Ik snap dat je er last van hebt maar dan kan je het wel ff normaal vragen.

hutter

Registered User
Wij zijn zelf ook carbid schieters met oud en nieuw, maar dat doen we wel in een weiland.
Buiten de bebouwde kom, zodat niemand er last (nou ja) van heeft.
En komt er iemand met een dier voorbij dan wachten wij netjes.

Wederzijds respect hebben voor elkaar.

Hebben ook een keer bezoek gehad van de wetsdienders en als ze zien dat je er normaal mee omgaat is het helemaal geen probleem.

Ik sta versteld hoe rustig die jongens blijven, zeker als je ziet dat die mensen aan hun spullen komen.

Leuk fimpje.

Red Eagle

Registered User
Inderdaad een beetje overdreven reacties van de plaatselijke boerenbond gijtewollensokken figuur.
Normaal zou zijn misschien om het buiten het dorp te doen.
wij deden het altijd in Wachtum op het voetbalveld.
Het hele dorp loopt er uiteindelijk voor uit en komt kijken.
tentje erbij,snert,beerenburg meer dan gezellig en voor jong en oud een plezier om naar te kijken.
Zelfs de politie kwam altijd even kijke en een praatje doen.
Een keer hebben we een boete gekregen toen er op het grote vuur ook autobanden verdwenen.maar goed ook die boete wordt met elkaar betaald.Het ons kent ons verhaal gaat in het filmpje zeker niet op.
De betreffende persoon in het eerste fimpje had bij ons in het dorp een groot probleem gehad want hoe harder je zeikt des
te leuker wordt het om bij je voor de deur te knallen.

smilli

FPM Filmer
Ik ben bekend met het filmpje, die vent mag wel iets rusiger zijn mening geven dan was het waarschijnlijk allang opgelost geweest.

Arcenist

Registered User
Als die man het op een nette manier vraagt, dan verkas je met je bussen.. simpel, beetje rekening houden met elkaar.
Ik schiet elk jaar met carbid en elk jaar komt de politie kijken. Zolang het op een veilige manier gebeurt is er niks aan de hand.
Knap van die jongens dat ze zo relax blijven. Van mij konden die lui het dak op en knalde ik nog ff lekker door.

Dennis010

Registered User
Wederzijds respect lost een hoop op, maar die knakker met zn "mijn jongetje" zou me toch een beetje gaan irriteren op een gegeven moment. Ik vind wel dat carbid niet in de bebouwde kom thuis hoort, doe het op een weiland er net buiten, levert een stuk minder gemekker op denk ik.

gwgwgw

Registered User
Aan de andere kant. Als die man het netjes vraagt zoals in de 2de film omdat zijn honden het niet uithoude, doe ze dan een plezier.

Ja ik kan goed begrijpen dat sommige mensen er niet op zitten te wachten met dat geschiet met carbid voor de deur in de bebouwde kom. Ik zou er ook niet zitten te wachten dat ze met ballen schieten bij ons in het woonerf als mij auto er staat.

Maar als er gewoon normaal gevraagd wordt, lijkt mij dat in 90% van de gevallen "verkast" wordt. Zie alleen al verschil van benadering in het eerste en het tweede filmpje, al mis je inleiding van het 1e filmpje. Ik liet mij ook niet zo afblaffen en gok dat als de jongens in dit filmpje ook een paar jaar ouder waren geweest, meneer ook wat genuanceerder was geweest.

Bovenaan