Buurt schrikt op na harde knal

Moontan

Moderator
Medewerker
Buurt schrikt op na harde knal

GELDROP - Bewoners van de Roelantlaan in de Geldropse Coevering schrokken vanavond even voor half tien op van een op een explosie lijkende knal.
Kort daarop scheurde brandweer en politie met gillende sirenes de straat in voor een vermeende middelbrand. Dat bleek mee te vallen; van een brand was geen sprake. De knal was afkomstig geweest van vuurwerk. Het is niet duidelijk of dat vuurwerk met opzet was binnengegooid - er was glasschade - of binnen was afgegaan. Volgens buurtbewoners knalt het bij het betreffende pand wel vaker.
© Eindhovens Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright.

ifeelfine

Registered User
ik vraag me af of al deze "nieuwsberichten" uit de media dan wel plaatselijke suffertjes (sorry eindhovenaars) wel iets toevoegen, ik erger me alleen maar aan, zal dus nu ook stoppen met dat te vertellen onder dit soort berichtjes maar ik ben benieuwd hoe anderen er over denken

bridge

Bronzen Member
Wat mij betreft voegt het niets toe. Sterker nog: het is vervelend al dit soort berichtjes in je lijst met "new posts". Ik stem voor het afschaffen hiervan, mocht er een poll komen.

Tony

Administrator
Medewerker
ik vraag me af of al deze "nieuwsberichten" uit de media dan wel plaatselijke suffertjes (sorry eindhovenaars) wel iets toevoegen, ik erger me alleen maar aan, zal dus nu ook stoppen met dat te vertellen onder dit soort berichtjes maar ik ben benieuwd hoe anderen er over denken

Wat mij betreft voegt het niets toe. Sterker nog: het is vervelend al dit soort berichtjes in je lijst met "new posts". Ik stem voor het afschaffen hiervan, mocht er een poll komen.

Als we al het negatieve niet meer plaatsen dan blijft er niks over.
Het nieuws heeft nu eenmaal altijd een negatieve klank vooral als het om vuurwerk gaat maar het hoort erbij.

bridge

Bronzen Member
"maar het hoort erbij". Dat is dus de discussie. hoort het er wel bij? negativiteit wat mij betreft niet.

het gaat overigens natuurlijk vooral om de plaatselijke sufferdjes.

Tony

Administrator
Medewerker
"maar het hoort erbij". Dat is dus de discussie. hoort het er wel bij? negativiteit wat mij betreft niet.

het gaat overigens natuurlijk vooral om de plaatselijke sufferdjes.

Het hoort bij onze website.
Alle soorten nieuws kunnen en moeten hier eigenlijk voorbij komen.
Persoonlijk ben ik een tegenstander van het voetbalnieuws in combinatie met vuurwerk. Dat levert vaak alleen maar problemen op maar voor de rest zou alles gewoon moeten verschijnen. Persoonlijk filter ik ze wel wat meer dan Fred. Als ik 10 berichten over een harde knal voorbij ziet komen dan zet ik er hoogstens 1 a 2 op de website.

Helaas zijn negatieve berichten ook onderdeel van onze vuurwerkwereld.

ifeelfine

Registered User
ik snap dat je er voor kiest om nieuws te plaatsen of niet te plaatsen en er is gekozen voor plaatsen, kan ik me best in vinden, maar ik blijk dus niet de enige te zijn die het een beetje overbodig vind.

shinji

Moderator
Medewerker
Inderdaad, ik zie de zin van het plaatsen ook niet. De berichten gaan veelal over bommen die overlast veroorzaken, of de werkstraffen die her en der gegeven worden. Behalve de 'lol' van het speculeren over wie nu weer de sjaak is, zie ik absoluut t nut niet.

Tony

Administrator
Medewerker
Oke nog 1 keer! Wij plaatsen het omdat we een vuurwerk website zijn met als doel zoveel mogelijk vuurwerkinformatie naar buiten te brengen. Daar horen volgens ons ook deze berichten bij. Als je ze irritant vind of niet wilt lezen dan sla je ze toch gewoon over?

Bovenaan