Burgemeesters rond Brussel verbieden eindejaarsvuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Burgemeesters rond Brussel verbieden eindejaarsvuurwerk

vrees leeft dat omwonenden denken aan terreuraanslag

In Wemmel mag er op oudejaarsavond geen vuurwerk worden afgestoken. In Opwijk evenmin. ‘We zijn bang dat de politie wordt overstelpt met telefoons van burgers die denken dat er een aanslag is gepleegd’, zeggen de burgemeesters.

In Wemmel kregen alle inwoners een brief in de bus: dit oudejaar mag niemand vuurwerk afschieten. ‘We liggen vlak bij Brussel’, zegt burgemeester Walter Vansteenkiste (WEMMEL). ‘De politie vreest overstelpt te worden door telefoontjes van bange mensen die denken dat het om een aanslag gaat. Er geldt een volledig verbod, we willen de politie niet nodeloos uitsturen.’

Ook in Opwijk geldt dit jaar een nultolerantie voor vuurwerk. ‘Men moet altijd een vergunning vragen ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151220_02030873

Firecrack-R

Registered User
Bah,

Mensen geven ook erg makkelijk toe aan de aanslagen. Evenementen worden afgelast, drukke plekken worden bewust vermeden.

Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar iedereen roept zo hard dat dit juist hetgeen is je niet moet doen. Toon dan ook wat daadkracht ipv. dit slappe gedoe.

rowan256

Banned
De angstcultuur regeert daar schijnbaar, ik ben blij dat Nederlanders niet zulke lafaards zijn. Als angst de reden is van een dergelijke reactie heeft de terreur in dat land schijnbaar al overwonnen.

ifeelfine

Registered User
De angstcultuur regeert daar schijnbaar, ik ben blij dat Nederlanders niet zulke lafaards zijn. Als angst de reden is van een dergelijke reactie heeft de terreur in dat land schijnbaar al overwonnen.

als de terroristen uit Nederland zouden komen en Amsterdam een week had lam gelegen nou dan moet ik dat nog maar eens zien want Nederlanders kunnen ook behoorlijke lafaards zijn herinner mij nog een school die in januari niet op schoolreis wilde naar Parijs

Bovenaan