Burgemeester wil verbod op zwaar knalvuurwerk in Westland

Moontan

Moderator
Medewerker
Burgemeester wil verbod op zwaar knalvuurwerk in Westland

WESTLAND - Burgemeester Sjaak van der Tak van Westland is helemaal klaar met onnodige schades door knalvuurwerk, meldt mediapartner de WOS. Van der Tak wil dat de Europese landen gezamenlijk de import van het illegale vuurwerk aanpakken. Dat zou kunnen door een verdrag, of door een totaal verbod op knalvuurwerk in Europa.

Ook afgelopen jaarwisseling ontstond er door zwaar, illegaal knalvuurwerk flinke schade in het Westland. Zo zijn er drie ondergrondse containers opgeblazen, de schade is 5.000 euro per stuk. Wat de burgemeester betreft moet het knalvuurwerk dan ook de wereld uit.

Siervuurwerk daarentegen vindt Van der Tak prima. 'Dat vindt iedereen prachtig en daar kun je gezellig samen naar kijken.' De burgemeester wil met de gemeenteraad om de tafel zitten om over het onderwerp te praten.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3331772/Burgemeester-wil-verbod-op-zwaar-knalvuurwerk-in-Westland

bridge

Bronzen Member
Laten we heel Europa inderdaad mobiliseren. Dit is te gek. € 15.000,- schade. Laten we ons geen zorgen meer maken over de brexit, vluchtelingenbeleid, klimaat , defensie etc. dan kan allemaal van de politieke agenda. Vanaf nu gaan we het hebben over het grootste probleem binnen de europese unie: de kapotte ondergrondse containers in het Westland.

joszie

Zilveren Member
Met de nieuwe regelgeving zou dit toch al veel beter geregeld moeten zijn? Losse knallers mogen van mij wel uit het aanbod (voor consumenten) in de gehele EU, zolang er maar een goede mat (met flash) beschikbaar komt.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik heb Sjaak (ik mag Sjaak zeggen tegen de goede man) vorig jaar informeel gesproken oa over vuurwerk. Hij vond destijds een algeheel verbod een goed plan en vond Dhr Broertjes goed bezig met zn kruistocht. Ik heb toen een aantal argumenten benoemd tegen zo'n verbod en daar ging hij volledig in mee. We waren het er over eens dat de vernielingen nooit kunnen ontstaan door legaal vuurwerk en hij zou er mee aan de slag gaan.
Dan vind ik de laatste zin in dit bericht belangrijker voor ons als het eerste gedeelte. Denk toch wat bereikt te hebben.

GMP82

Zilveren Member
Ik heb Sjaak (ik mag Sjaak zeggen tegen de goede man) vorig jaar informeel gesproken oa over vuurwerk. Hij vond destijds een algeheel verbod een goed plan en vond Dhr Broertjes goed bezig met zn kruistocht. Ik heb toen een aantal argumenten benoemd tegen zo'n verbod en daar ging hij volledig in mee. We waren het er over eens dat de vernielingen nooit kunnen ontstaan door legaal vuurwerk en hij zou er mee aan de slag gaan.
Dan vind ik de laatste zin in dit bericht belangrijker voor ons als het eerste gedeelte. Denk toch wat bereikt te hebben.

Dat zouden meer mensen moeten doen...

Mooi dat 'Sjaak' wat wijzer is geworden. Wel jammer dat het in de media toch lang niet altijd blijkt.
(En dat is helaas een heel herkenbaar verhaal... Overigens hebben - vooral lokale - politici echt de ballen verstand over hetgeen ze een grote mond opzetten. Lijkt voor vuurwerk nog eens extra te gelden.)

Laatst bewerkt:
Bovenaan