Burgemeester Emmen: Oud en nieuw is geven en nemen: feestje voor iedereen

Moontan

Moderator
Medewerker
Uit de Nieuwjaarstoespraak:

Veiligheid

Elk jaar zeg ik ook iets over veiligheid. Emmen is de veiligste 100.000+ gemeente van Nederland en dat willen we ook blijven. Uw hulp is daarbij belangrijk. Velen zijn aangesloten op burgernet en velen van u houden ook de eigen omgeving in de gaten . Een beetje sociale controle kan geen kwaad. De jaarwisseling is relatief rustig verlopen. Het meeste vuurwerk was nog in de rechtbank rondom het carbid schieten. Dankzij de inzet van politie, brandweer, ambulances, reiniging en gemeente maar vooral van onze eigen inwoners wordt oud en nieuw steeds meer het feestje dat het moet zijn voor iedereen. En als de vuurwerkliefhebbers zich aan de regels houden hoeven er ook geen vuurwerkvrije zones te komen, laat staan een verbod. Een paar uur per jaar geven en nemen, maar wel rekening met elkaar houden, dat moet toch kunnen?

http://www.benniewolbers.nl/gemeent...espraak-2016-door-burgemeester-cees-bijl.html

Moontan

Moderator
Medewerker
Een burgemeester hoort er te zijn voor al zijn inwoners.
Dat begrijpt deze burgemeester heel goed.
Wellicht dit bericht onder de neus van Broertjes (Hilversum) wrijven?

flyineddy

Registered User
Goed toeven hier :meaw:
Ik ben best wel blij met onze burgemeester. :grin:

Een burgemeester hoort er te zijn voor al zijn inwoners.
Dat begrijpt deze burgemeester heel goed.
Wellicht dit bericht onder de neus van Broertjes (Hilversum) wrijven?
Dat is ook zeker het gevoel dat ik bij hem heb.
Mijn vader is een tijdje commissielid geweest bij de gemeenteraad van Emmen (weliswaar voor GroenLinks, maar dat ter zijde. Mijn vader vindt vuurwerk ook mooi, en sponsort mij zelfs).
Hij vertelde mij dat Cees Bijl (de burgemeester van Emmen) echt iemand is die in het gemeentebestuur boven de partijen staat, en er (absoluut) niet zit om alles naar zijn eigen zin te maken (zoals B van Hilversum). Hij is er voor de hele gemeente.
Zulke burgemeesters moeten we (wat mij betreft) in heel Nederland hebben.

Eddy.

Bovenaan