Brandend vuurwerk in brievenbussen flat gegooid

appiehappie

Registered User
Het is elk jaar weer hetzelfde gezeik met vuurwerk dat op oneigenlijke wijze gebruikt wordt. Van die puisterige pubertjes die niet met hun tengels van andermans spullen af kunnen blijven en het reuze stoer vinden om een stel brievenbussen op te blazen...

Er zal maar een rouwkaart of andere belangrijke poststukken in zitten die opgeblazen worden, maar daar zullen de heren wel niet aan gedacht hebben...
Mochten ze gepakt worden, dan mogen ze de schade uit eigen zak ophoesten.

Sweet Laker

Registered User
Och, dit gedrag komt niet alleen met het gebruik van vuurwerk naar voren. Hoe vaak zie je wel niet dat een abri ingetrapt is, dat er auto's bekrast worden, dat er prullenbakken in de fik gezet worden en ga zo maar door.

Er is al langer een golf van normvervaging waarneembaar in deze maatschappij en vuurwerk is 1 van de middelen die gebruikt worden om baldadig gedrag mee te vertonen.

Als vuurwerk er echter niet had geweest, dan hadden ze wel een andere manier gevonden om die brievenbussen te beschadigen. Of om in plaats van die brievenbussen iets anders te slopen.

Admiraal

Registered User
Het is eigenlijk gewoon zielig dingen slopen dat niets terug kan. BOEM wat stoer ik sloop een brievenbus fantastisch XD .

A

mientoentje

Registered User
inderdaad zeer kinderachtig. Nou woon ik zelf in Groningen, en weet ik dat het in de wijk waar dit is gebeurd, véél vaker gebeurd, en dan het hele jaar door.
Het ergste vind ik gek genoeg nog niet eens die brievenbussen, maar het feit dat de bewoners die erachteraangingen, dan ook nog worden bedreigd!
kom dan gewoon voor je daden uit...

KruitFreak

Registered User
Laten we hopen dat ze gepakt worden en dus alle schade mogen vergoeden. Dan hebben ze straks niet of nauwelijks meer geld over om vuurwerk te kopen en wordt het voor hun een saaie jaarwisseling.

Bovenaan