Brand grachtenpand A'dam door vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Brand grachtenpand A'dam door vuurwerk

Een brand die gisteravond uitbrak in een huis aan het Singel in Amsterdam is vermoedelijk veroorzaakt door een vuurpijl die naar binnen werd geschoten.

Ooggetuigen zagen twee mannen rond elf uur een projectiel afvuren. "Ik hoorde een harde knal", zegt een buurman tegen AT5. "Toen ik ging kijken zag ik dat het raam eruit was geknald en er vlammen uit het huis kwamen."

De bewoners van de woning waren op dat moment, net als de bovenburen, niet thuis.

Volgens getuigen bleek uit een grote gele koker die werd gevonden dat het om een lawinepijl of ander zwaar vuurwerk zou gaan. De politie wilde de geruchten bevestigen noch ontkennen. Wel hebben ze gisteravond de gele koker meegenomen voor verder forensisch onderzoek.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/05/brand-in-grachtenpand-020-door-vuurwerk

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
pfew. die gele koker lijkt me eerder een mortier, en da's een vrij serieuze poging tot moord als men niet wist of er mensen aanwezig zouden zijn

vincer

Registered User
Je heb ook lichtkogels die uit een gele koker komen, dit lijkt mij wat logischer. Al met al spoor je niet als je dit doet...

Bovenaan