Boze reacties op Vuurwerk Today,s art festival

Moontan

Moderator
Medewerker
Op Twitter hebben tientallen mensen boos en geschrokken gereageerd op het vuurwerk dat werd ontstoken bij de start van het TodaysArt Festival in het Zuiderstrandtheater.

“Volgens mij gaat er iets goed mis in Scheveningen Haven”, twitterde een bezorgde Hiske Ridder. “Erg geschrokken van hevig vuurwerk en zwarte rook in omgeving Scheveningen”, schrijft iemand anders. “Sta nog te trillen.” Mascha schrijft: “Wat een idioten! Zit hier met kinderen die zich rot schrikken.” Marsha Molenaar: “Zo dat is schrikken als je niet weet dat ze vuurwerk gaan afsteken.”

Veel mensen ergerden zich ook aan de kosten voor het vuurwerk. Zoals Phileas Fox die het een “misplaatste viering met subsidie” noemt. “Schandalig. Milieuvervuiling. Angstaanjagend voor buren. Geldverspilling”, schrijft Aisha. “Overdreven harde knallen van het vuurwerk bij Zuiderstrandtheater zijn in Statenkwartier te horen”, twittert Diny van Hoeken. “Onzinnig zoveel verspilling en herrie.”

Stevig gesprek
Martin Pronk tot slot verwacht dat de stunt nog wel een staartje krijgt. “Wie dat vuurwerk bij de opening van het Zuiderstrandtheater heeft bedacht of vergunning heeft gegeven, is toe aan een stevig gesprek.”

http://denhaagfm.nl/2014/09/25/boze-reacties-op-vuurwerk-todaysart-festival-fotoserie/

Moontan

Moderator
Medewerker
Knallende opening Zuiderstrandtheater Den Haag

DEN HAAG - Met enorm harde knallen heeft het Zuiderstrandtheater op het voormalige Norfolkterrein in Scheveningen donderdag zijn deuren geopend.
Het ritmische vuurwerk Mascleta uit de Spaande stad Valencia zorgde voor heel wat bezorgde reacties. De combinatie van vuurwerk, licht en muziek was tot in de verre omtrek te horen. Het zorgde onder omwonenden voor onrust.

'Veel mensen behoorlijk geschrokken van het zware vuurwerk met snelopeenvolgende dreunen. Mensen gingen geschrokken buiten kijken en belden 112', twittert ANP-fotograaf Bob van Keulen. En chef marketing van gemeente Den Haag Ernst van de Berg schrijft op Twitter: 'Ik hoorde het in Mariahoeve. De stoelen thuis staan te beven van de schrik.' Fractievoorzitter van het CDA Danielle Koster twittert: 'Nou mensen, die boze geesten zijn nu echt wel weg bij Zuiderstrandtheater! Succes op deze mooie plek!'

http://www.omroepwest.nl/nieuws/25-09-2014/knallende-opening-zuiderstrandtheater-den-haag

KoenL

Registered User
Kom op, waarom nou meteen termen als 'stevig gesprek'? Positief denken is er niet meer bij.

Naast ons in de duinen stond een buurtbewoner die een brief had gehad. Perfect toch? Misschien moeten ze de schaal iets breder trekken en meer aandacht besteden aan een dergelijke show. Verbeterpunt, maar om het geheel dan helemaal omlaag te halen? Jammer...maar dat is Nederland helaas.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga helemaal kapot op de facebook pagina van TodaysArts.
Er hebben huizen staan schudden, andere waren aan het wachten op de Duitsers en dan heb je ook mensen die nu nog bang zijn...OMG

AWG

Registered User
massa hysterie

alle mooie hobby,s en tradities gaan eraan kapot,

mensen willen zich identificeren met een gebeurtenis, zodat iedereen toch maar precies weet hoe ''meevoelend'' en ''aangedaan'' ze wel niet zijn door een bepaalde situatie.
foto,s en filmpjes maken van een rouwstoet(mh17) is dan ook niets anders dan een: ''i was here/there''.

het is een werkelijk walgelijk iets dat emotoerisme maarja het is ''alive and kicking'' en het is helemaal ''hot en trending'' nu op de massa media.

er zijn waarschijnlijk gewoon een paar hardere knallen geweest en mensen gaan daar dan niet alleen hun ongenoegen over uiten maar iedereen moet vooral ook toch maar weten hoe ongenoegzaam ze hierover zijn.
geenstijl noemt dat attentiehoer...

voor ieder zijn meug, ik zou er dit jaar maar extra van genieten beste vuurwerkbroeders, voor je het weet hebben ze het voor elkaar...

sprinkhaan

Registered User
JA , dit krijg je als je Meneertje Rutte en Meneertje Samson hun gang laat gaan en we Nederland hebben laten verworden tot een Nanny State.

"Nanny state is a term of British origin that conveys a view that a government or its policies are overprotective or interfering unduly with personal choice.[1] The term "nanny state" likens government to the role that a nanny has in child rearing. An early usage of the term comes from Conservative British MP Iain Macleod who referred to "what I like to call the nanny state" in his column "Quoodle" in the December 3, 1965, edition of The Spectator.[2] "

Bron: wikipedia

bridge

Bronzen Member
Heel eerlijk gezegd denk ik dat jullie allemaal iets te ongenuanceerd reageren.

In die zin dat ik me kan voorstellen dat een mascleta in Nederland midden in een stad op dit tijdstip mensen doet schrikken. Wij freaks vinden het geweldig. Maar omwonenden hebben wellicht geen idee wat er aan de hand is.

Het gezeik op Social Media, tsja dat is van deze tijd. Dat gebeurt zelfs op deze site. Bijvoorbeeld als mensen in de rij moeten staan voor een frietje in Bree, tijdens een groots gratis vuurwerkevenement.

Yvez

Registered User

In die zin dat ik me kan voorstellen dat een mascleta in Nederland midden in een stad op dit tijdstip mensen doet schrikken. Wij freaks vinden het geweldig. Maar omwonenden hebben wellicht geen idee wat er aan de hand is.

De klagers reageren anders ook aardig lomp, wat ik begreep is de buurt per brief op de hoogte is gesteld. Wat moet je nog meer doen als organisatie?

killerdome

Registered User
Punt is helaas gewoon dat de o zo geweldige media weer meegaat in het negatieve van de omwonenden en het 'probleem' weer laat opblazen door er artikelen over te schrijven.... Bedankt media, dat jullie alles mbt vuurwerk moeten verzieken en in een negatief daglicht moeten zetten. Mensen in dit land worden mentaal helemaal verkracht door dit soort gezeur.

D

Deleted member 17038

Guest

Beter tijdens etenstijd dan tijdens werk en schooltijd denk ik dan. Nog later en het is donker en kinderen slapen. Dit was de perfecte tijd! Ook omdat er minder mensen op de weg zijn tijdens etenstijd. En verder waren de mensen toch wel geschrokken. Ook met waarschuwing, omdat we dit in Nederland gewoon niet gewend zijn. Maar dat we iets niet gewend zijn betekent niet dat we er meteen over moeten gaan zeuren. Maarja dat doen we wel, dat zijn we gewend!

AWG

Registered User

Het gezeik op Social Media, tsja dat is van deze tijd. Dat gebeurt zelfs op deze site. Bijvoorbeeld als mensen in de rij moeten staan voor een frietje in Bree, tijdens een groots gratis vuurwerkevenement.

minutenlang keiharde dreunen en gegier, kleur en rook, er zijn geen gillende sirenes van politie noch van luchtalarm te horen, er is niks te zien op 112 meldingen, er schijnen tevens brieven rondgestuurd te zijn,
het was ook niet midden in een woonwijk zoals enschede waarbij het duidelijk was aan de zwarte rookkolom dat het brand betrof alvorens het zaakje de lucht inging.
kun je er goeddeels vanuit gaan dat het vuurwerkshowtje betreft.

ik hou het gewoon op massa hysterie, op mijn werk valt ook wel eens iets met een harde klap op de grond, en dan komen er mensen logischer wijs kijken wat er gaande is.
maar je hebt er ook tussen zitten die komen aanhollen en vragen 3 keer hetzelfde wat er gebeurd is, wat er gebeurd is, en wat er nu toch gebeurd is.
is dezelfde hysterie.
en ik reageer op precies dezelfde manier: er is niks aan de hand er viel gewoon iets en das altijd nog beter dan dat het opstijgt. er ligt niemand dood te bloeden dus de show is voorbij.
mijn ervaring is dat flink aantal mensen tuk zijn op slecht nieuws, aanstoot nemen en een relletje, om blijkbaar de leegte in hun eigen leven te vullen.

ik zal een te negatieve kijk erop hebben dat wil ik best toegeven.:hehe!:

Firecrack-R

Registered User
Ik kan mij ook wel enigsinds inleven in die mensen. Tuurlijk word het een beetje opgeblazen maar een mascleta klinkt behoorlijk heftig. Dat valt niet te ontkennen.

chromeeh

Registered User
Ik denk dat ook meespeelt dat 95% van de bevolking geen idee heeft wat een Mascelta is.
Wellicht valt daar nog "winst" te halen? :)
Een stukje meer informatie verspreiding?

Moontan

Moderator
Medewerker
TodaysArt: mensen slachtoffer van media propaganda

Volgens TodaysArt directeur Olof van Winden zijn mensen slachtoffer van media propaganda en daarom zo geschrokken van het vuurwerk tijdens de opening van het TodaysArt festival. Dit zei hij vrijdagochtend tegen Justin Verkijk bij Haagse Ochtendradio op Den Haag FM.

Justin vroeg of de timing van het vuurwerk handig was, aangezien Nederland net besloten heeft om F16’s naar Irak te sturen. Dat zou een reden kunnen zijn dat mensen zo geschrokken waren van het vuurwerk.

Op Twitter hebben tientallen mensen boos en geschrokken gereageerd op het vuurwerk dat werd ontstoken bij de start van het TodaysArt Festival in het Zuiderstrandtheater. “Erg geschrokken van hevig vuurwerk en zwarte rook in omgeving Scheveningen”, schrijft iemand anders. “Sta nog te trillen.” Mascha schrijft: “Wat een idioten! Zit hier met kinderen die zich rot schrikken.”

http://denhaagfm.nl/2014/09/26/toda...?utm_source=www.hetnieuws.in&utm_medium=embed

KoenL

Registered User
Op Twitter hebben tientallen mensen boos en geschrokken gereageerd op het vuurwerk dat werd ontstoken bij de start van het TodaysArt Festival in het Zuiderstrandtheater. “Erg geschrokken van hevig vuurwerk en zwarte rook in omgeving Scheveningen”, schrijft iemand anders. “Sta nog te trillen.” Mascha schrijft: “Wat een idioten! Zit hier met kinderen die zich rot schrikken.”

Het is ook maar relatief eigenlijk. Tientallen? Er hebben honderden...misschien wel duizenden mensen staan genieten! :lub:

Bovenaan