Boozebelly's vuurwerk 2009-2010

boozebelly

Registered User
De eerste knoop is na veel wikken & wegen doorgehakt :push:
- http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/23788

Via e-mail heb ik contact gehad met de dealer en ik heb afgesproken dat ik zaterdag in de showroom de bestelling definitief maak.
Bovendien is die dealer vlak bij mij in de buurt dus het is gewoon leuk om ouderwets met een lijstje door de showroom te struinen.

Er waren nog meer producten die ik graag wou hebben, zoals de Spinning Salute, Multi Coco & de Kung-Fu pijlen, maar er moet nou eenmaal gekozen worden met dat vele aanbod.

Ik twijfelde heel erg over de Spanish Storm omdat ik normaal geen grote liefhebber ben van zulke fluitbakken, maar deze heeft toch wel aparte effecten en de prijs vind ik ook meevallen. Ook wil ik dit jaar gewoon eens iets anders erbij proberen, dus vooruit...
Ik zat te denken om op oudjaarsnacht te beginnen met deze fluitbak, aangezien de halve buurt dan met Chinese rollen naar buiten komt. Lekker gefluit voor de afwisseling :amuse:
En dan eindig ik ook met fluit, namelijk 2x de Zware Jongens tegelijk.

De rest van de collectie ga ik halen bij Vuurwerkkanjer (Bonfireworks & Marijn) & Harings (Royal Fireworks, Wolff, Beko & Hardix dealer) te Almelo.
Misschien dat ik voor Bonfireworks ook wel naar Giezen in Hoogkerk ga, dat hangt puur af van de korting/gratis producten die ze eventueel aanbieden.
Die bestellingen zal ik plaatsen nadat ik de demo van Bonfireworks heb gezien op 12 december.
En daarnaast zal ik ook nog een bezoek brengen aan een Rubro dealer.

Maar sodejú wat is er een keuze dit jaar, er moeten echt dikke, stugge knopen worden doorgehakt.

Laatst bewerkt:

looneytunie

Registered User
De hand op de knip houden.. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen nog 1 hele maand lang!

Wel een mooie lijst hoor, zie bijna alle producten die ik wil terug. Share the Flare en Multi Coco had ik ook willen kopen. Ben super benieuwd naar deze cakes. Maar wegens budget redenen heb ik toch gekozen voor 100 euro aan heavy 4*2 plus een hoop losse potten van onder de 10 euro. Zelf projectjes maken lijkt me ook wel leuk :nuts:

Markie

Registered User
In het topic van de outblast stond dat dat een blijvertje voor jou was... Maar ik zie hem niet op je lijst staan :p

boozebelly

Registered User
Goed, het topic heb ik even aangeveegd omdat er weinig meer van toepassing was. Mijn gehele lijst is veranderd. Om werkelijk tuureluurs van te worden.
Alle Zena artikelen die ik erin had staan zijn blijven staan, maar er is nu veel meer bijgekomen.
Ik kom nu bij Zena op een totaalbedrag van 728,00.
Met mijn dealer heb ik de afspraak gemaakt dat ik voor 20% mag uitzoeken en ik heb gekozen voor nog een keer de Wonderful World, Multi Coco en 2 Thunderkings.
Nu is het nog afwachten op goedkeuring van de dealer en dan is het Zena gedeelte echt definitief klaar.....godzijdank, wat een koppijn :push:

Wolff, Bonfireworks, Hardix en Marijn staan ook vast, dan heb ik mijn budget bereikt (stiekem overschreden :embarrest:)
Bij Bonfireworks houd ik nog rekening met een grotere uitgave, maar zoals gezegd wil ik eerst de demo zien op 12 december.
Rubro & Royal Fireworks vallen dus af. Rubro omdat ik nu simpelweg vind dat er beter spul te krijgen is. Zena & Bonfireworks hebben bij mij Rubro voorbijgestreefd.
Royal omdat mijn dealer niet de cakes in zijn assortiment heeft opgenomen die mijn voorkeur hebben.

boozebelly

Registered User
Dit worden de vuurpijlen, wijzigingen zijn niet meer mogelijk.

2x Killing Arrow Wolff, 24 pijlen
1x Light Year Zena, 10 pijlen
1x Spaced Zena, 10 pijlen
6x Cruise Rockets Wolff, 36 pijlen
4x Thunder Rockets Cafferata, 24 pijlen
4x Tolle Lola Cafferata, 24 pijlen
4x Sun Warrior Rockets Wolff, 48 pijlen

Dit jaar wil ik ook meer spul om mij overdag mee te vermaken, dus daarom heb ik veel fluit/knal pijlen gekozen.
De Rocket Boom had ik ook graag willen hebben, maar die kan ik helaas nergens meer krijgen.
Die Tolle lola's van Cafferata lijken mij trouwens goede pijlen, op dit filmpje klinken ze lekker:

tha-pyromaniac

Registered User
Leuke lijst en mooi spul voor overdag!
Die pijlenkeuze is ook wel sterk en ik zie vergelijkingen met me eigen smaak:push:.
Ga je ook foto's/video's maken?

boozebelly

Registered User
Leuke lijst en mooi spul voor overdag!
Die pijlenkeuze is ook wel sterk en ik zie vergelijkingen met me eigen smaak:push:.
Ga je ook foto's/video's maken?

Collectiefoto's komen er uiteraard wel, actiesfoto's van het vuurwerk zelf niet.
Daar heb ik de middelen niet voor en als ik ze wel had deed ik het nog niet :toung:
Ik maak liever filmpjes, dat was ik vorig jaar ook van plan maar dat was totaal mislukt. Onscherp beeld en slecht geluid.
Dit jaar heb ik mij beter voorbereid en ga ik opnieuw een poging wagen, naja, mijn vriendin druk ik de camera in handen :bigsmile:. Zelf vind ik het zonde om mijn vuurwerk door een lens te moeten bekijken.

Maar overdag stoken vind ik minstens net zo een mooi sfeertje hebben als s'avonds. Vorig jaar had ik meer siervuurwerk en stond ik overdag maar een beetje te kijken, dat gebeurd mij dit jaar niet weer :idea:
Voor overdag ga ik naast bovenstaande fluit/knalpijlen veel knaltollen aanschaffen, 8x Silver Salute, 5x Zena Thunderking, 4x Concerto Rosso, 15x Binkies en één "echte" 100.000 rits.
Die 100.000 klapper gaat er in het begin van de dag aan zodat ik de rest van de dag mooi tegen een rode straat aan zit te kijken :amuse:
En dan uit Duitsland nog een aantal cracklingfonteinen (Funky Town) en fluitcakes van de Lidl. En natuurlijk nog de losse knallers.

En dan zit ik er overdag warmpjes bij dit jaar :cool:

boozebelly

Registered User
Jouw lijstje zena is best wel... lang :nuts: zeg maar.

Als dat geen feest wordt... :smile1:

Haha ja, en dan te bedenken dat ik eerst helemaal geen Zena wou hebben :weird: Maar nu ik al hun producten heb gezien ben ik toch wel om.
Voor mij hoofdzakelijk Zena dit jaar.

Frits Pen heeft ze! Ik heb ze daar besteld en tot en met 13 december 20% korting!

Bedankt voor de tip :idea: Ik zie dat ze ook flinke kortingen geven.
Emmen - Enschede is wel te doen, kom ik ook meteen door Duitsland heen om nog wat bier en vuurwerk mee te snaaien.
Aangezien ik toch nog Bonfireworks moet bestellen ga ik daar misschien wel heen.

tha-pyromaniac

Registered User
Haha ja, en dan te bedenken dat ik eerst helemaal geen Zena wou hebben Maar nu ik al hun producten heb gezien ben ik toch wel om.
Voor mij hoofdzakelijk Zena dit jaar.

Volgens mij (en ik kan het mis hebben), denken een heleboel freaks daar zo over, nu Zena zo'n beetje overal in Nederland te verkrijgen is.
En ik moet zeggen, hier in Friesland, is het een welkome afwisseling!
Ik heb jaren lang het alleen met: B&W, Hardix en Lesli moeten doen, aangezien ik toen nog geen rijbewijs had.

boozebelly

Registered User
Zo...het Zena gedeelte is besteld.
Ik ga ook maar eens aan het knutselen dit jaar met de White Blink.
Die wil ik per 2 doorlonten en dan 2x2 gaan schieten, zodat ik in het midden zeg maar ook een finale heb. Mooie blokjes vind ik dat.
De Crackling Willow en de Golden Flowers gaan ook per 2 de lucht in.

Ook heb ik 2 Crossette cakes besteld, vorig jaar had ik de Crossette Queen van Rubro maar die hadden ze beter Peony Queen kunnen noemen, ik hoop dat deze blokjes wel goede crossettes weegeven :rolleyes:

Verder heb ik een lading Light Year pijlen gedaan, 1 voor thuis, 1 voor het eind van de middag bij de kroeg en 1 als cadeautje voor iemand. Een mooier kado kon ik niet bedenken :blink1:

Ik heb geen kleine Thunderking blokjes besteld omdat ik nog twijfel welke knalcakes ik allemaal zal nemen :wacko: Tot de mogelijkheden behoren naast de Thunderking ook de Silver Salute, Battle Of New Orleans, No Mercy en Titanium Thunders.
Nu baal ik eigenlijk dat ik niet alvast een paar besteld heb, dus bij het afhalen van mijn vuurwerk neem ik alsnog een paar Thunderking's mee denk ik.

Alles heb ik besteld bij van der Veen te Nieuw Weerdinge. Ze garanderen dat je de cakes krijgt van je keuze dus dat vind ik prima service.
Ook kun je zelf gratis vuurwerk uitzoeken bij je bestelling en dat vind ik mooier dan dat je standaard gratis cakes krijgt.
Ik ben echt razend benieuwd naar het Zena vuurwerk, blij dat het nu ook in het noorden verkrijgbaar is :amuse:

Dinsdag/woensdag wil ik alle andre bestellingen de deur uit hebben, dan kan ik rustig gaan genieten van de kerst.

Greetz, Booze :cool:

Laatst bewerkt:

Thomaaa

Registered User
Ziet er goed uit man. Mooi zena lijstje. Die pijlen van die video had ik nog nooit gezien, maar zien er leuk uit. Zowel overdag als s'nachts wens ik jou veel plezier!

boozebelly

Registered User
Thanks Thomaaa (s?) Dat gaat zeker wel lukken :rolleyes:

De hele Zena lijst is klaar, ik had al een deel besteld en vanmiddag breng ik de 2e bestellijst heen.
Zena...:love:

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/23788

Ik heb meer Zena besteld omdat het één en ander was afgevallen :blink1:
Bonfireworks ga ik niet meer halen, omdat ik dat toch enigzins minder vind presteren op de demo's. Ik wacht eerst wel de ervaringen van anderen dit jaar af. Bovendien had ik dan voor de Outrageous & Wodka Blue veel te ver moeten rijden. Ook de Outblast komt er niet meer in, omdat ik dan alleen voor die cake wederom een eind moet rijden. Je kunt niet alles hebben.
De Silver Salute kon ik niet meer krijgen, dus ik heb meer Thunderking's XXL van Zena genomen. Ook lekkâh dacht ik...:amuse:

Ik had ook nog een kleine bestelling staan van afgelopen vrijdag bij een Lesli & Rubro dealer, namelijk:
1x Event Cake No.4
1x Ex Girlfriend
1x Cybershot
1x Thriller (Rubro)
4x Thunderking
4x Super Bee

Met de losse verkoop zal ik het ongetwijfeld niet kunnen laten om alsnog wat klein spul erbij te kopen :amuse:

Laatst bewerkt:

Wolff_freak7

Registered User
Thanks Thomaaa (s?) Dat gaat zeker wel lukken :rolleyes:

De hele Zena lijst is klaar, ik had al een deel besteld en vanmiddag breng ik de 2e bestellijst heen.
Zena...:love:

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/23788

Ik heb meer Zena besteld omdat het één en ander was afgevallen :blink1:
Bonfireworks ga ik niet meer halen, omdat ik dat toch enigzins minder vind presteren op de demo's. Ik wacht eerst wel de ervaringen van anderen dit jaar af. Bovendien had ik dan voor de Outrageous & Wodka Blue veel te ver moeten rijden. Ook de Outblast komt er niet meer in, omdat ik dan alleen voor die cake wederom een eind moet rijden. Je kunt niet alles hebben.
De Silver Salute kon ik niet meer krijgen, dus ik heb meer Thunderking's XXL van Zena genomen. Ook lekkâh dacht ik...:amuse:

Ik had ook nog een kleine bestelling staan van afgelopen vrijdag bij een Lesli & Rubro dealer, namelijk:
1x Event Cake No.4
1x Ex Girlfriend
1x Cybershot
1x Thriller (Rubro)
4x Thunderking
4x Super Bee

Met de losse verkoop zal ik het ongetwijfeld niet kunnen laten om alsnog wat klein spul erbij te kopen :amuse:

jammer van de silver salute.
maarja je hebt de Thunderkings en die zijn ook goed
verder helemaal top man je lijst.!
wens je veel plezier.
(ik denk dat ik ook maar eens langs de Zena dealer moet:toung:)

boozebelly

Registered User
Thanks Wolff :amuse:

Ik zag dat jij nog aan het twijfelen was over de Camuro King...is de Event Cake No.4 eventueel geen optie voor jou? Die is vrijwel hetzelfde alleen begint die met mooie tails en hij is ook nog ietsje goedkoper. Maar goed, de CK zal ongetwijfeld ook een absolute topper zijn. Teveel keuze he?! :cheesy:

Dit is het eerste jaar dat ik zoveel uit ga geven aan vuurwerk, zojuist heb ik even mijn collectiefoto's bekeken en het word echt met het jaar gekker.
Ik dacht dat het af zou nemen naarmate ik ouder word, maar het tegenovergestelde is waar.
Dit jaar wil ik ook een aantal cakes tegelijk gaan schieten en doorlonten e.d., die drang had ik eerder ook nooit. Haha, straks moet ik in therapie :weird:

Wolff_freak7

Registered User
Thanks Wolff :amuse:

Ik zag dat jij nog aan het twijfelen was over de Camuro King...is de Event Cake No.4 eventueel geen optie voor jou? Die is vrijwel hetzelfde alleen begint die met mooie tails en hij is ook nog ietsje goedkoper. Maar goed, de CK zal ongetwijfeld ook een absolute topper zijn. Teveel keuze he?! :cheesy:

Dit is het eerste jaar dat ik zoveel uit ga geven aan vuurwerk, zojuist heb ik even mijn collectiefoto's bekeken en het word echt met het jaar gekker.
Ik dacht dat het af zou nemen naarmate ik ouder word, maar het tegenovergestelde is waar.
Dit jaar wil ik ook een aantal cakes tegelijk gaan schieten en doorlonten e.d., die drang had ik eerder ook nooit. Haha, straks moet ik in therapie :weird:

Hahaha ja wie weet:toung:
bij mij wordt het ook met het jaar meer.
maarja de keuze is ook zo veel.
maar iig bedankt voor je advies over de Event Cake No.4
ik ga er me eigen zeker in verdiepen.
wie weet wordt dat hem wel.
tnks..!

AWG

Registered User
tja zo is het bij mij ook begonnen, eerst klein en toen aan doorlonten na gaan denken, probleem is na 1x was ik hooked. en wil je je projecten steeds groter:rolleyes:

je hoeft niet in therapy hoor alleen je moet je wel aan je vooraf gestelde bedrag houden of daar lager mee uitkomen.:laugh:

anders loopt het de spuigaten uit en heb je eerjaars voor 5 ruggen vuurwerk staan omdat je denkt het nodig te hebben:bigsmile:

boozebelly

Registered User
tja zo is het bij mij ook begonnen, eerst klein en toen aan doorlonten na gaan denken, probleem is na 1x was ik hooked. en wil je je projecten steeds groter

Voor je het weet knoop ik ook zo'n 500 romeinse kaarsen aan elkaar á la AWG :cheesy:

Morgen rinkelt de wekker om 05:00 en om 07:00 sta ik aan de poort te rammellen van de eerste dealer :amuse:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch maar een ritje te maken naar Almelo om nog wat bij te halen. Wat dat allemaal precies zal zijn zie ik morgen wel, lekker vanouds door de winkel struinen met een lijstje.
Het schijnt dat ze de Silver Salutes daar ook nog op voorraad hebben, dus hopelijk kan ik daar alsnog een paar van meenemen.
En ik heb een nieuwe camera geregeld, dus dit jaar lukken mijn filmpjes hopelijk wel en uiteraard deel ik die dan hier op FPM.

Morgen tegen de middag gooi ik de 1e foto's er wel op, ik kijk ook uit naar de foto's van de andere freaks.
Iedereen een fijne dag gewenst morgen :smile:

boozebelly

Registered User
Zo, 04:45 ging de wekker en om 10:00 was ik weer thuis.
Het was heerlijk rustig in de winkels en alles wat ik wilde hebben was op voorraad, daarom ging ik ook zo vroeg.
Ik ben naar 5 winkels geweest, de één had geen Cruise Rockets meer dus moest ik uitwijken naar een ander gehucht voor een Wolff dealer, die had ze wel maar weer geen Sun Warrior Rockets, dus kon ik weer verder naar Emmer-Compascuum :push:
Een gevlieg van jewelste maar de buit is binnen.

Vanmiddag haal ik nog een bestelling af bij een Lesli & Rubro dealer en vanavond komt de klapper van Zena erbij :love:

PC290022.JPG PC290023.JPG

Nu is het eerst tijd voor een middagdutje :amuse:

Bovenaan