Blakez oud&nieuw 2011/2012 (Foto's + Films)

blakez

Registered User
mede vuurwerkfreaks,

Hieronder zal ik mijn verhaal in beeld en tekst van afgelopen oud & nieuw plaatsen. Ook komen hier in de loop der tijd alle filmpjes te staan die ik van afgelopen jaarwisseling heb gemaakt. Van mijn show is één lange film gemaakt, die ik nog moet knippen en monteren, etc.. Het wordt waarschijnlijk een beste lap tekst, maar wil m'n verhaal kwijt en dat is hier de beste plaats om dat te doen! :happy:

Na weken op internet vuurwerk forums af te struinen, product filmpjes te bekijken, lijstjes te maken en vuurwerkbestel sites te vergelijken heb ik uiteindelijk bij 2 verschillende winkels mijn vuurwerk besteld.

29 December:
Om 05:00 de wekker om een uurtje later samen met m'n vriendin en beiden in één auto richting 's Hertogenbosch te rijden voor de eerste stop bij Vuurwerk Orthen. Bij aankomst was het lekker rustig in de winkel en werd ik vriendelijk onthaald door het personeel. Na 5 minuten stond m'n bestelling al voor het grootste gedeelte op de toonbank en kon ik in alle rust alles nakijken. Jammer genoeg waren er een paar artikelen niet op voorraad, o.a. een karton Showtime Silver Comet Mines en een karton Hot Chains en nog wat klein spul. Hiervoor goede vervangers uitgezocht en na een klein uurtje en met 2 al bijna volle auto's de reis richting Vuurwerkland Steenbergen vervolgt.

In Steenbergen aangekomen positief verrast dat ik daar ook al na vijf minuten m'n vuurwerk stond na te kijken! Dat was vorig jaar en het jaar doorvaar wel anders. Hier ook bijna alles op voorraad op een paar single shot mortiertjes na, waar ik detonators voor in de plaats kreeg. Al het vuurwerk van Steenbergen ingeladen en hoppa met 2 afgeladen auto's terug naar huis! Na een reis van anderhalf uur, gelukkig zonder problemen, weer terug thuis en dan is het tijd om het vuurwerk uit te laden. Als uiteindelijk dan alles weer in huis staat geeft dat een heerlijk gevoel! :D

overzichtbijkeuken1.jpg

Daarna is het tijd om alles uit te pakken om een paar leuke overzicht foto'tjes te schieten. Zoals te zien op de foto had ik dit jaar een best aantal kartonnen, en sommige brengen een leuke verassing (NOT!) met zich mee als je deze gaat uitpakken:

005fgg.jpg

Na even had ik alles dan toch uitgepakt en stond er een muur van cakes te pronken in m'n keuken:

015nu.jpg

Ook de rest van het vuurwerk wordt even netjes uitgestald:

019crop.jpg

Nadat alles netjes op foto is gezet wordt me vriendelijk doch dringend verzocht (door m'n vriendin) om alles maar weer terug in de bijkeuken te plaatsen, wat tot bunker is omgetoverd deze laatste paar dagen van het jaar. :) Het enige wat die avond nog rest is om een karton Killing Arrow pijlen te passen in m'n pijlenrek:

pijlenrek2.jpg

Ok, de opzet is bekend, nu is het tijd om het lont aan te brengen:

pijlenrek4.jpg

Nadat dit gedaan is het ondertussen tegen twaalf uur en met een hoofd vol vuurwerk ben ik dan toch maar gaan slapen om de volgende dag vroeg aan m'n projecten te beginnen.....

30 December:
Deze dag ben ik van een uur of acht 's ochtends tot 's avonds laat bezig geweest met projecten te maken. Had eigenlijk veel te weinig voorbereid, want de meeste ideeën zijn deze dag nog bedacht. Ook moest het W-shape rek voor 2x Buurt Assortiment nog geheel gemaakt worden, dus het was nog even stressen om alles af te krijgen. Uiteindelijk laat in de avond had ik de volgende projecten klaar:

2x Buurt Assortiment + 2x Howling Ghost (alle met quickfuse):
img9426small.jpg

4x Lights of Heaven (alle met quickfuse):
project4xlightofheaven2.jpg

4x Secret Salute (alle met quickfuse):
project4xsecretsalute1.jpg

8x Silver Salute (alle met roze snellont):
project8xsilversalute2.jpg

Fantasy + 2x Mayday + 3x Fire Emblem:
projectfantasyetc2.jpg

6x Heavy 5 doorgelont zodat de eerste set van 5 één voor één gaan, daarna 5 cakes te gelijk, met overlopend naar 20 cakes tegelijk:
projectheavy53.jpg

Hier is goed te zien hoe alle Heavy 5's zijn doorgelont:
projectheavy51.jpg

MOD 25mm ST H, naar 1x Good Wishes + Vast Fortune, naar 5x Showtime Mine Golden Wave King Crackling in W-shape, naar 1x Vast Fortune + Good Wishes, naar 2x Sensation of Joy (alle met roze snellont):
projectmines1.jpg

Dit project had ik 2 maal - Event Stage Maker, naar The Cube, naar Space Shooters en Wodka Blue (doorgelont zodat eerst de Stage maker zou schieten, dan The Cube, overvloeiend in Space Shooters en Wodka Blue):
projectstagemakeretc2.jpg

Nogmaals hetzelfde project als hierboven in dezelfde setup:
projectstagemakeretc4.jpg

Herrie project bestaande uit:
8 x Screamer King
4 x Fluted 25sh
2 x Chrysanteum Legend
4 x Fluted 25sh
2 x Screaming Salute
2 x Sky Screamers
4 x Concerto Rosso
2 x Mega Boost
2 x Saturn Missile 200sh

projectherrie.jpg

2x Heavy Legend 16, 25, 36 en 49 shots + ZENA HOL08 Assortiment:
heavylegends5xhol08zena.jpg

Een aardig resultaat dus na één volle dag klussen! Voldaan maar moe alles nog eens goed nagekeken en op de foto gezet. Verder had ik het volgende over voor 31 Decemer overdag en 's avonds:

Cakes:
restantcakes.jpg

3 dozen vol plezier:
restantvuurwerk.jpg

Uiteindelijk alles weer in de bijkeuken geplaatst in afwachting voor de grote dag:

overzichtbijkeuken3.jpg

En nog een stapeltje lege dozen, die mochten wel in de kamer blijven staan.. :tounge:

doosjes.jpg

Het verslag van 31 December en de eerste dagen van Januari zal ik vanavond waarschijnlijk plaatsen, dus hou dit topic in de gaten!

Laatst bewerkt:

tsunami69

Registered User
zo dat is een beste hoeveelheid, mooie projecten van gemaakt, ben benieuwd naar de filmpjes.
als ik de foto's bekijk begint het weer te kriebelen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat gaaf om je verhaal te lezen en de foto's van je collectie en je projecten te zien! Helemaal geweldig! Bedankt voor je bijdrage! Ben zeker benieuwd naar je films van jou oudjaar. En zeker van je projecten! 6x heavy 5.... OEHHH...

KoenL

Registered User
Mooie projecten heb je gemaakt. Je hebt er je handen vol aan gehad waarschijnlijk, maar ik vermoed dat het de moeite waard was! Ik ben benieuwd naar je verslag van de 31e

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
gave foto's man..
Vroegah maakte ik ook zo'n muur voor de foto.. Heerlijk
Ziek grote collectie, en die foto's van projectje's vind ik echt kickuh!
Kan niet wachten op't filmpje van 4 X Lights of Heaven!
Gingen die 5 mines vastgety-rapped aan de doos goed?

blakez

Registered User
gave foto's man..
Vroegah maakte ik ook zo'n muur voor de foto.. Heerlijk
Ziek grote collectie, en die foto's van projectje's vind ik echt kickuh!
Kan niet wachten op't filmpje van 4 X Lights of Heaven!
Gingen die 5 mines vastgety-rapped aan de doos goed?

Bedankt voor je reactie, leuk om te lezen!
4x Lights of Heaven had ik ook graag gezien, echter zijn er hier in de show eerst maar 2 van de 4 van afgegaan. Werd ontstoken via een schietkistje, dus in eerste instantie heb ik het niet eens door gehad. Vond 2 keer deze cake al een aardig geweld. Pas later nadat ik tussen m'n cakes stond zag ik dat er nog 2 stonden die niet waren afgegaan, dus die alsnog onstoken.

Die 5 mines bleven goed staan hoor, geen problemen mee gehad.

Booomy

Registered User
Echt Gruwelijke foto's en een nog Gruwelijker collectie. Om jaloers op te worden. Mooie doorlont project waar ik nog wat van kan leren. Ben ook erg benieuwd naar je film. Ik blijf je topic de komende dagen volgen!!!

painkiller

Registered User
Wat een leuk verslag en wat een bult vuurwerk zeg!
Hele leuke projecten bedacht ook. Ben benieuwd naar de filmpjes!

D

Deleted member 17038

Guest
:surprised: :surprised: :surprised: NICE!
Volgende keer bij mij langskomen okee :hehe!:

blakez

Registered User
UPDATE:

Ten eerste moet ik even zeggen dat dit niet de allerleukste oud & nieuw viering voor mij is geweest. Het is misschien een heel verhaal, maar ga het toch even opschrijven. Later zal het verslag van 31 december en verder volgen.

Mijn oma is eind oktober spontaan in haar slaap overleden. M'n opa (haar man) is daar tot op de dag van vandaag echt kapot van, wat natuurlijk te begrijpen is. Maar dat dit zoveel invloed zou hebben op mijn oud & nieuw viering had ik echt niet kunnen denken. Op 29 December 's middags, toen m'n vriendin en ik weer thuis kwamen met twee auto's vol vuurwerk en vol goede moed kwam mijn moeder met het verhaal dat m'n opa echt compleet over de rooie was gegaan 's ochtends en de dag ervoor omdat ik dit jaar vuurwerk had gekocht. Dit kwam voor mij wel zo onverwachts en heb hier nooit bij stil gestaan, maar hij vond het echt niet kunnen dat ik dit jaar vuurwerk zou afsteken terwijl m'n oma (pas) was overleden, etc, etc.
Normaal gaan wij om oud & nieuw te vieren altijd naar dezelfde locatie, waar alle familie samen komt.. Dat is al jaren zo. Mijn opa kan slecht uit de voeten en blijft de laatste jaren thuis op oudejaarsavond, maar hij woont maar één straat achter de straat waar ik normaal mijn vuurwerk 's avonds en 's nachts afsteek.
En hij kon het nu echt niet verdragen dat ik daar om middernacht een prachtige vuurwerkshow zou geven en dat de rest van de familie daar heel veel plezier aan zou beleven en zou staan lachen, terwijl oma pas was overleden.
Dus daar stond ik dan, met twee auto's vol vuurwerk voor de deur en een opa die emotioneel in een diepe put zat. Ik zag het die middag dan ook even niet meer zitten.
Na wat wikken en wegen hebben we dan toch maar besloten om dit jaar naar een paar vrienden van ons te gaan. En ik moet jullie zeggen, das *****n. Dat je al jaren met dezelfde groep mensen oud & nieuw viert en dan ineens door zoiets stoms moet uitwijken naar een andere locatie. Dat levert stress op, tenminste wel bij mij! :smiling: Heb uiteindelijk nog wel een mooie vuurwerk show geschoten en heb het 30 December ook nog allemaal uitgepraat met m'n opa. Heb het toen ook maar verder laten rusten en mezelf weer op m'n vuurwerk geconcentreerd. Maar een top oud & nieuw is het niet meer geworden, hoeveel vuurwerk ik ook had! :smiling:

31 December:
Na een korte nacht was het dan eindelijk zover, 31 december! Wekkertje weer op tijd gezet, want moest nog wat knutselen voordat het tien uur zou zijn.

Projecten voor de show waren allemaal in orde, echter had ik nog een Valencia 150 die ik van wat extra knallers wilde voorzien. Toen ik dat ding uit de doos haalde stond ik effe versteld van de lengte ervan. Er stond me iets van bij dat deze 7 meter zou zijn, haha, tel daar nog maar wat meters bij op. Uiteindelijk tegen een uur of tien had ik 'm klaar en kon die terug in een doos.

Buiten was het jammer genoeg een beetje aan het motregenen, maar iets na tienen stond er toch een Silver Salute de buurt wakker te knallen, goedemorgen buurman! :happy: M'n dag kon beginnen...

Na nog wat divers knal en fluit werk rondom het huis, ben ik met een paar tassen vuurwerk op pad gegaan. Jammer genoeg begon het al gauw meer te regenen en dit duurde zeker tot een uur of twee 's middags, dus die tassen kreeg ik dan ook niet geheel leeg. Uiteindelijk heb ik 's middags en in de vooravond nog wel wat geknald, maar ruim niet voldoende naar mijn zin. De dag vloog met een rotgang voorbij en voor ik het wist was het al tijd om richting de plek te gaan, waar we de rest van de avond ons oud & nieuw zouden vieren. Wel moest al mijn vuurwerk daar nog heen, dus na een rit of drie met de auto stond het meeste op locatie. Gelukkig konden onze vrienden alles wel waarderen en hadden ze ook de plek waar ik tijdig even m'n vuurwerk op kon slaan:

overzichtschuur.jpg

Ben die avond alsnog even naar mijn familie gereden en die konden het wel waarderen dat ik m'n gezicht nog even liet zien. Ook vonden ze het erg jammer dat ze dit jaar m'n show moesten missen. Gelukkig voor hun had ik de auto nog wat vol geladen en hebben we 's avonds tot een uur of negen nog even flink lopen stoken. Diverse potten de lucht ingejaagd en een Hindoe 4000 weggeknalt. Ik vond het toen ook wel tijd worden voor m'n zelfgemaakte mascleta (de gemodde Valencia 150). De rest zag dat ook wel zitten, dus dat ding netjes opgehangen, maar net voordat we het lont willen aansteken rijd er politie langs. Ze rijden rustig verder, maar wij zeiden al, even wachte want misschien komen ze wel terug, en natuurlijk, daar had je ze terug. Mevrouw de politie agente stapt uit en zegt heel vriendelijk dat deze knallers (ze wijst wat vlinders aan) niet mogen en verzoekt ons dan ook om de boel weer op te ruimen. Ze geeft zelfs nog wat advies om dat ding na middernacht ergens ver buiten de bebouwde kom af te steken zodat niemand d'r last van heeft, haar collega is het nog eens ook, haha! Het had ook anders kunnen aflopen en hadden ze m'n kofferbak gezien, dan had ik waarschijnlijk de rest van de avond helemaal geen vuurwerk meer moeten afsteken! Daarna zijn we gestopt met stoken en heb ik o.a de heavy legends 25, 36 en 49 shots en nog een paar cakes achtergelaten zodat hun ook nog wat hadden voor middernacht. :hehe!:

Toen weer terug gegaan naar de andere stek, waar m'n vriendin en vrienden zaten en verder geen vuurwerk meer afgestoken die avond. Het pijlenrek moest toen nog voorzien worden van een karton killing arrow pijlen, dus mezelf daar maar mee bezig gehouden:

pijlenrek1.jpg

2012:
Eindelijk was het dan zover, middernacht. Tijd voor nieuwjaars wensen, champagne en het belangrijkste: Vuurwerk! Alles eerst gereed gezet op straat, wat ik daarna één voor één naar de schietlocatie moest brengen en aansluiten op m'n 8 kanaals schietkist.

overzicht12h.jpg

Rondom werd er al flink vuurwerk afgestoken, maar ik moest eerst alles nog in gereedheid brengen en aansluiten op mijn 8 kanaals schietkist. Tegen half één stond alles klaar en kon de show beginnen. Hieronder een lijst met wat er uiteindelijk echt geschoten is:

1) Vuurwerk met een kroon
2) HERRIE PROJECT:
8 x Screamer King
4 x Fluted 25sh
2 x Chrysanteum Legend
4 x Fluted 25sh
2 x Screaming Salute
2 x Sky Screamers
4 x Concerto Rosso
2 x Mega Boost
2 x Saturn Missile 200sh
3) Big Gold Crystal
4) 6 x Heavy 5
5) Fantasy + 2 x Mayday + 3 x Fire Emblem
6) 1 x Mod ST 25mm H + 2 x Vast Fortune + 2 x Good Wishes + 5 x Mine Showtime + 2 x Sensation of Joy
7) Event Stage Maker + The Cube + Space Shooters + Wodka Blue
8) 2 x Lights of Heaven
9) Event Stage Maker + The Cube + Space Shooters + Wodka Blue
10) 3 x Mjölnir + 3 x Secret Salute
11) 8 x Silver Salute
12) 2 x Lights of Heaven
13) 5 x Zena HOL08
14) Crackling Purple Mine
15) 2 x Buurt Assortiment + 2 x Howling Ghost
16) Pijlenrek met 8 kartonnen Killing Arrow pijlen
17) Valencia 150 (met extra knallers)
18) Eyjafjallajökull
19) Restant killing arrow pijlen uit mislukt pijlenrek project
20) Doos met diverse cakes (met o.a. Glorious, Colorfull Explosions, Hitter, Thunder Salute, Saturn Missile 25sh, El Fantastico)

Tot en met nummer 16 is de daadwerkelijke show. De rest is op willekeurige basis afgestoken. Van alles wat hierboven staat (plus meer) is video materiaal, en ga proberen om dat van 't weekend allemaal online te zetten!

To be continued....

Excuses verder voor het hele lange verhaal, maar moest het ff kwijt. :embarrased:

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Bedankt voor het delen Blakez.
Heerlijk om te lezen op het overlijden van je Oma na. Dat zal best wat emotie met zich meegebracht hebben en ik kan je Opa enigzins wel begrijpen. Je hebt het mooi opgelost.

Probeer je films online te knallen en lever ze in voor onze FPM Show wedstrijd!!

Shenanigan

Registered User
Blakez, bedankt voor je persoonlijke verhaal. Rot voor je opa dat hij nu alleen is. Kan me voorstellen dat hij ertegenop zag om alleen te zijn (zonder zijn vrouw), terwijl een straat verderop de hele familie het gezellig heeft. Goed dat je daar rekening mee gehouden hebt door ergens ander heen te gaan, maar wel weer jammer voor jou dat dat zo moest lopen.

Ben heel benieuwd naar je films.

Oh ja, ook bedankt voor het eerste deel van je verhaal over het ophalen en knutselen. Ik beleef het helemaal mee. Gaaf.

Laatst bewerkt:

blakez

Registered User
UPDATE:

Eindelijk staat die dan online, de video van mijn consumenten show geschoten tijdens afgelopen jaarwisseling. Kijk 'm in 1080p voor de beste kwaliteit. Enjoy! :happy:

De show is gefilmd met een Samsung Galaxy S2. Jammer genoeg is het geluid niet al te best. De show is daarom ook gefilmd met een Sony DCR35 video camera, enkel om het geluid goed te kunnen registreren.
Van deze twee bronnen wilde ik dan uiteindelijk de video stream en audio stream samenvoegen om tot de beste kwaliteit te komen. Dit is echter iets ingewikkelder dan aanvankelijk gedacht en is tot nu toe dan ook niet gelukt. :sad:

Omdat het nu wel tijd werd om m'n show te delen heb ik 'm online gezet. Het betreft nummer 1 t/m 15 van m'n bovenstaande post, waarvan 1 t/m 3 met de hand is ontstoken, 4 t/m 11 via een 8 kanaals schietkist en 12 t/m 15 weer met de hand.

In het echt duurde het allemaal wat langer dan de 17 minuten van hierboven, maar de oninteressante stukken heb ik er in de video tussenuit geknipt. Dat is vooral aan het begin wanneer ik de cakes nog handmatig aansteek. En een enkele keer wanneer er een project tussentijds stopt. Toen ik eenmaal met de 8 kanalen op het schietkistje aan de slag kon, ging het allemaal wat vlotter.

Het verloop van de show zal ik hieronder nog even toelichten:

Ben dus begonnen met de cake Vuurwerk met een kroon, die ik spijtig genoeg 90 graden verkeerd had opgesteld, waardoor de W-shape schoten niet goed uit de verf kwamen. Verder was dit wel een mooie cake met diverse effecten die ook nog eens lang duurde.

Daarna wilde ik even flink de aandacht trekken, dus heb ik het Herrie Project ontstoken. En Oh My God, wat ging dat ding tekeer! Die opbouwende toon in fluiters en dan na het laatste salvo van Sky Screamers een perfect getimed eind salvo van 2x Mega Boost! Dit was echt zo mega vet! Ja, die aandacht had ik toen wel.. :embarrased:

Nummer 3 was de Big Gold Crystal, een mooie doos vol divers vuurwerk met grote boeketten, harde burst en een opbouwend tempo in cakes 1 t/m 4. Voor de volle prijs waarschijnlijk wel te duur in aanschaf, maar met korting zeker het overwegen waard!

Toen was het tijd om te beginnen met het vuurwerk aangesloten op m'n 8 kanaals schietkist. Daar maakte ik meteen de eerste fout om nummer 3 i.p.v nummer 1 op m'n afstandbediening in te drukken. Hopla, 6 x Heavy 5 de lucht in! Ook weer een heerlijk project, wat ik goed opbouwend had doorgelont.

Na nummer 3 met nummer 1 begonnen, namelijk het project Fantasy + 2 x Mayday + 3 x Fire Emblem. Deze cakes waren samen gevoegd vanwege de spinning tails die ze schieten, en het was zeker een mooi gezicht!

Nummer 2 op de schietkist was 1 x Mod ST 25mm H + 2 x Vast Fortune + 2 x Good Wishes + 5 x Mine Showtime + 2 x Sensation of Joy, een mine project dus, jammer genoeg stopte deze uit zichzelf na de eerste Vast Fortune. Deze moest ik handmatig weer ontsteken wat de vaart er aardig uithaalde, jammer maar helaas.

Van Nummer 2 naar Nummer 4: Event Stage Maker + The Cube + Space Shooters + Wodka Blue. Na al het geweld van hiervoor viel dit project een beetje in het niet. Had dit project ook 2 keer en wilde deze eigenlijk tesamen onsteken op zo'n 10 á 15 meter uit elkaar, echter had ik daarvoor niet genoeg draad aan de electronische ontstekers. De cakes opzich waren zeker niet verkeerd en vooral de heldere tails van de Event Stage maker vielen in de smaak!

Terwijl dit project zich aan het uitleven was vroeg iemand mij bij welk nummer we nu precies zaten, en hierop antwoorde ik 6, maar corrigeerde ik met 5. Twee keer fout dus, want het was nog maar nummer 4. Door deze fout drukte ik nummer 6 in wat 4 x Lights of Heaven moest zijn. Van dit project bleken uiteindelijk maar 2 blokken te zijn afgegaan. Maar zoals al vaak geschreven is; zeker één van de (dan wel dé) mooiste multi-color peony cake op de nederlandse markt.

Van nummer 6 weer terug naar nummer 5, namelijk nog eens een doos met Event Stage Maker + The Cube + Space Shooters + Wodka Blue.

En op het moment dat de Wodka Blue z'n laatste schoten aan het lossen was direct begonnnen met project nummer 7, namelijk 3 x Mjölnir + 4 x Secret Salute. Uiteindelijk bleek ook hiervan 1 Secret Salute te zijn blijven staan, maar 3 tegelijk was al een flink geweld! Ook de Mjölnirs maakten een diepe indruk met z'n grote mines!

Als laatste op de schietkist 8 x Silver Salute ! Een waardige afsluiter van tot op heden mijn best geschoten vuurwerkshow! :lub:

Hierna ben ik op de stookplaats wezen kijken of alle projecten geslaagd waren, waar ik dus nog 2 Lights of Heaven onaangetast zag staan. Die alsnog handmatig ontstoken.

Verder stond er nog een blok van alle 5 de cakes uit het Hol08 Assortiment van Zena. Deze waren doorgelont met groen visco, om ze één voor één overlappend te schieten. Deze cakes kan ik ook zeker aanraden, allemaal grote boeketten met harde bursts!

Als één na laatste moest de nieuwe cake Crackling Purple Mine uit de Evolution lijn van Royal eraan geloven. In no time weggeschoten, maar wat een geweld!

En toen was het ein-de-lijk tijd voor 2x het Buurt Assortiment, plus 2x Howling Ghost. Hoef daar denk ik verder niet veel over te zeggen, want de videobeelden zeggen denk ik wel genoeg. :happy:

Na al dit geweld was ik bijna vergeten dat er nog een pijlenrek met een karton Killing Arrow pijlen stond te wachten in de garage van m'n vriend. Maar deze was uiteindelijk minder geslaagd dan ik in eerste instantie had gehoopt! Het roze snellont moest ik tot 2 keer toe opnieuw aansteken wat de vaart er aardig uithaalde. Zie het filmpje hieronder:

Na het pijlenrek zijn er nog diverse cakes en matten afgestoken, maar die video's moet ik nog allemaal editten. Voor nu vind ik het wel even voldoende..... :tounge:

Laatst bewerkt:

Knalgoed

Registered User
Wat een prachtig topic zeg. Heel leuk met al die verhaaltjes er tussen. Hier kan ik van genieten. Bedankt voor het delen!

Bovenaan