Beste single shot?

fireworks2dead

Registered User
Hey beste vuurwerk liefhebbers,

Elk jaar sta ik weer voor het zelfde dilemma, wat zijn de beste single shots die men kan kopen.
In dit geval ben ik benieuwd naar jullie ideeën, ik wil weten welke jullie uit de volgende lijst de beste vinden.
Dan kunnen jullie helpen mij een keuze te maken.
LET OP: dit zijn alleen single shotjes die ik eventueel zou kopen en bij mij in de buurt verkrijgbaar zijn.

Keuze uit:
GBV - Asian Thunder > 0,50 per stuk (bij 50 stuks)
Broekhoff - Pyroshopper Thunder King > 0,375 per stuk (bij 24 stuks)
Broekhoff - Pyroshopper Thunder Tubes > 0,30 per stuk (bij 50 stuks)
Broekhoff - (normale) Thunderking > 0,375 per stuk (bij 24 stuks)
Rubro - (Jumbo Box) thunderking > 0,32 per stuk (bij 80 stuks)
Vuurwerkvisie - Zena Sick 6 > 0,33 per stuk (bij 6 stuks)
Vuurwerkvisie - Vuurwerktotaal Detonator > 0,33 per stuk (bij 6 stuks)
Vuurwerkvisie - Choeet Mega Shock > 1,60 per stuk (bij 16 stuks)
Bonfireworks - Thunder Attack (nieuw 2012, maar misschien weten jullie al iets meer) > 0,36 per stuk (bij 48 stuks)

Kunnen jullie aub kijken naar de volgende dingen:
Prijs/Kwaliteit verhouding
Hoe hard het knalt
Boeket en extra uitwerkingen (crackling enz.)

Met andere woorden welke kan ik het beste kopen?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden,
fireworks2dead

Laatst bewerkt:

DanielFPM

Registered User
Ik zelf kies altijd voor: Asian Thunder maar dat is gewoon meer omdat die ook een leuk effect hebben :)!

Maar ook de Thunderking is altijd aanwezig bij mij!

boozebelly

Registered User
Asian Thunder van GBV bevalt mij ook altijd uitstekend. Vergeleken met de Binkie vind ik die eigenlijk niks minder.
De Detonators zijn ook wel leuk, knallen goed maar niet zo hard als een Binkie of Asian Thunder. Wel hebben die een leuk crackling effect erbij voor de afwisseling en de prijs van 2,50 is ook zéér aangenaam.

Moet wel zeggen dat ik de rest uit je lijst nog nooit zelf heb geprobeerd.

GMP82

Zilveren Member
Ik vind dit een beetje lastige - zo niet onmogelijke - keuze.
Beste knal en beste effect komen doorgaans niet in dezelfde single-shot voor. Iedere categorie heeft zn eigen "winaar".

En wil je veel voor weinig, kom je automatisch bij zo'n bulkpack uit.

fireworks2dead

Registered User
Ik zie dat meerdere mensen er een verschillende mening op na houden, maar dat bij iedereen de Asian Thunders nog altijd het meest in trek zijn. Kijk ik snap heus wel dat er van elke soort een winnaar is. Ik vraag alleen welke jullie overall the beste vinden. Kijk qua knal weet ik het wel, de Binkie, Asian Thunder en Pyro Shopper Thunder King gaan naar mijn mening idd het hardst. Maar nu zijn de Binkie's niet meer in mijn buurt te verkrijgen. De Asian Thunders waren altijd mijn favoriet, maar die worden gewoon erg duur als ik kijk naar zijn concurrenten. Ik zal bij allemaal even erbij zetten hoeveel ik op zijn goedkoopst zal betalen voor die single shots. Is de prijs van de nog wat duurdere Asian Thunder het waard tegenover zijn concurrenten. Wat vinden jullie? Zo nee welke moet ik dan nemen? Zo ja welke kan ik er het beste naast nemen (ik neem altijd 2 a 3 soortern single shots mee naar huis op de 29 tijdens verkoop)?

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Hoe weet je dit? Deze single shot is nog niet in de verkoop geweest.

Beetje voorbarig om nu al zulke dingen te roepen!!

Als je even het thunderking 2.0 topic bekijkt, zal je zien dat bridge wel degelijk uit ervaring spreekt! ;)

Hij is namelijk al wel te koop in België bij Pyroshop en tja, dan kunnen mensen hem dus al wel eens getest hebben! (Staat overigens ook al een filmpje in dat topic)

Steve88

Registered User
Zelf zou ik kiezen voor Thunderking van Broekhoff, goede harde knal.
Maar je zou ook eens moeten overwegen om een paar Multi Thunderkings te kopen deze zijn prijstechnisch niet zo spannend maar wel onzettend mooi. 4 stuks voor € 5,- Schreeuwen de lucht in en vervolgens een mooie knal.

Vuurwerk023

Registered User
Binkies staan bij mij altijd op nummer 1, de asianthunders zijn ook zeer goed, had vorig jaar de thunderkings van pyroshopper, de knock outs en de multi thunderking als dat ook meetelt als thunderking.

fireworks2dead

Registered User
Bedankt voor de reacties, ik heb uiteindelijk gekozen voor:
1x Jumbo Box Thunder King 80 stuks --> Goedkoop en wilde ze een keer uitproberen
8x Pyro Power Thunder King 6 stuks --> Harde knal en voor 2,25 per pakje niet al te duur :D

Geen Asian Thunders nee, die vond ik dit jaar te gek worden qua prijs ivm de andere mortiertjes, ik betaalde namelijk 6,- voor 10 of 25,- voor bulkpack (50 stuks). Sick 6 heb ik ook niet besteld, daar heb ik misschien een beetje spijt van, dus misschien haal ik ze nog wel in de winkel, zelfde geldt voor de Multi Thunder King. Die kan ik namelijk krijgen voor maar 2,95 per pakje van 4. Hartstikke goedkoop!

D

Deleted member 17038

Guest
De asian thunder is kwa knal en constante kwaliteit en prijs niet te negeren. Ik heb elk jaar een bulkpack en ben op een aantal weigeraars na nooit teleurgesteld. Knallen net zo hard als een binkie en 50 stuks voor 20 of 25 euro is gewoon heerlijk! De monsterking had ik vorig jaar ook maar die knal was marginaal harder en voor de prijs zou ik de monster king niet meer kopen!

trimbaard

Registered User
De Star Bomb van Schuurmans zijn ook niet slecht. Dikke knal met een mooi groot boeket.
De Big Shot van Rubro mag er ook wezen.

Bovenaan