Belgisch vuurwerk niet zomaar te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
Is het dan toch zover gekomen!?
Het heeft nog lang geduurd vind ik zelf. Zo een vreemde regel die jaren lang ongewijzigd is gebleven (KVK regeling) is dan nu toch zoals we het bericht mogen geloven ongedaan gemaakt.

Dat betekend dat er nergens meer LEGAAL professioneel vuurwerk te koop zal zijn in Belgie. Ik ben benieuwd hoe sommige winkels daar op zullen gaan reageren en hoe de politie de controle's zal gaan uitvoeren. Want als er geen prof vuurwerk meer gekocht kan worden dan lijken mij de controle's nu ook echt overbodig.

Je kan de mensen toch niet blijven wijsmaken dat de consumenten potjes en knallers in Belgie levensgevaarlijk zijn!

Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen en veranderingen dit teweeg gaat brengen.

maxietheboss

Registered User
aangezien ik niet echt into belgisch vuurwerk ben, zou ik wel weten wat onder professioneel vuurwerk valt. Ik neem aan dat vlinders, nitraten en dat soort hier toch niet echt onder valt

michel0911

Registered User
Of dit is weer zo'n publiciteits stunt, of dit is een tijdelijk regeling...

Geloof niet dat de belgische verkooppunten hier blij mee zijn, ik denk dat het tijdelijk is ...

Tony

Administrator
Medewerker
Of dit is weer zo'n publiciteits stunt, of dit is een tijdelijk regeling...

Geloof niet dat de belgische verkooppunten hier blij mee zijn, ik denk dat het tijdelijk is ...

Dus de krant doet nu ook al aan stunten ??!!
En volgens mij is er maar 1 verkooppunt die gebruik heeft mogen maken van de KVK regeling.

ddr

Registered User
heb net gebeld naar alpeco en gevraagd of dit klopt,kreeg te horen dat ze er niks over wilden zeggen en dat het heel druk was. beetje vaag allemaal!

appiehappie

Registered User
Mocht dit inderdaad de waarheid blijken te zijn -iets wat in de loop van de dagen wel duidelijk zal worden- dan lijkt mij de dit finalisering van het Koninklijk Besluit van 1 Februari 2000 waarin de KvK-regeling zoals die is gaan heten, werd ingevoerd.
Het is een Belgisch besluit, voordat iedereen gaat speculeren of Nederland dat invoer van illegaal vuurwerk wil stuiten hierin een vinger heeft.
Ik neem aan dat het nieuws vanzelf op de site van Alpeco verschijnt, te zijner tijd.
Ik mag gerust stellen dat dit nieuws -met nog het lichte voorbehoud- mijn dag grondig verknalt. De KvK-regeling was voor mij eigenlijk de voornaamste reden om af en toe eens naar de buren te wippen.
Dat ik het hele jaar (wellicht) consumentenvuurwerk (feestvuurwerk) kan blijven kopen kan mij geen jota schelen.

Ik vraag me af hoe de binnenlandse (illegale) markt hierop gaat inspelen; daar kon en kan je nog steeds spul kopen dat bij de Belg al láng niet meer te verkrijgen was.

Drillz

Registered User
Ik kijk net het 6 uur nieuws, hebben ze het over shells die zomaar te krijgen zouden zijn in België..... moeiteloos worden lawinepijlen, shells en vlinders in een zin genoemd alsof dat zomaar te krijgen is bij onze zuiderburen. Dit is toch gewoon gelul of zit ik er nou naast?

nitraat4life

Registered User
Net even Alpeco gebeld, bij Alpeco kan dit nog wel, de regeling is overigens wel waar want bij hun concurenten kan het niet meer.

Post dit voor de meneer van Alpeco omdat ze werden overladen met telefoontjes, dus aub niet meer bellen want het kan gewoon nog!

Laatst bewerkt:

zone

Registered User
Hier is in de Belgische media niks over terug te vinden.
Bij wie kan de claim ingediend worden?

Steeds vreemder verhaal,of probeert Alpeco nog wat mee te pakken,door te zeggen:bij de concurent kan het niet meer

Laatst bewerkt:

pyro masterawi

Registered User
Verdomme hier kan ik echt zo kwaad om worden..!! maarja ik wist wel dat er een einde aan zou gaan komen. let maar is op als er geen spektakel vuurwerk meer te verkrijgen is in belgie (waar tevens nog een duidelijke gebruiksaanwijzing bij zit) ga je nu pas echt zwaar vuurwerk in de omloop zien!

Sparco

Registered User
Vind het maar apart dat het nu alleen bij Alpeco nog kan??? Lijkt mij sterk..
Alle concurrenten mogen het niet meer verkopen, maar Alpeco wel.. Graag enige verduidelijking van een MOD??? Heeft FPM al contact gehad met Alpeco?

loof0003

Registered User
Ik vind dit een raar bericht, Maar het zat er inderdaad aan te komen. Waarom eigenlijk nu nog bij alpeco zoals hierboven is gezegd?
Waarom gaat het niet van kracht bij alpeco?
alpeco blijft het consumenten vuurwerk verkopen en nu nog het feestvuurwerk of blijven ze dit ook doen? of zijn er nog geen verdere aanwijzingen gegeven door de telefoon.

Hopelijk heeft iemand hier meer antwoorden op.

Tony

Administrator
Medewerker
Net even Alpeco gebeld, bij Alpeco kan dit nog wel, de regeling is overigens wel waar want bij hun concurenten kan het niet meer.

Post dit voor de meneer van Alpeco omdat ze werden overladen met telefoontjes, dus aub niet meer bellen want het kan gewoon nog!

Alpeco is de enige die mag werken met de KVK regeling.
Geen enkel ander bedrijf mag dit! Het kan bijna niet anders zijn dan dat het over Alpeco gaat.

Ik zou als Alpeco woordvoerder ook zeggen dat alles nog mogelijk is. Want als ik iets anders zegt blijft me winkel de komende weken leeg.

saljo

Registered User

Nog wel ja, maar morgen niet meer als de overheid beslist dat 't vanaf dat moment niet meer mag.

Zal een flinke strop zijn voor Alpeco..al die voorraden!
Overigens wel lullige timing..had men dat niet in de zomer kunnen beslissen?

Laatst bewerkt:

Gigabyte

Registered User
Ik geloof er weinig van;

1) Er is niets op http://economie.fgov.be/Default.htm te vinden over een wetswijziging.
2) Geen enkele andere nieuwssite doet hier melding van, terwijl ze er normaal als de kippen bij zijn wat vuurwerk betreft.
3) Alpeco zelf zegt dat er niets aan de hand is.
4) Op SBS6 werd er vanavond tijdens een reportage over vuurwerk vermeld dat de VROM nog steeds in onderhandeling was met de Belgische regering over een wetswijziging.

Tony

Administrator
Medewerker
Hier het nieuwsbericht van de NOS!

Ps. Het zal de Belgen een worst wezen of er wat veranderd want hun konden toch niks bij Alpeco met KVK., De Belgen mogen alleen Feestvuurwerk kopen. Daarbij vraag ik me eigen af of het wel een wet is geweest. Want anders zouden veel meer bedrijven Professioneel vuurwerk mogen verkopen met KVK en dat is niet het geval.

Wat ik me weet te herinneren is dat Alpeco de enige is met deze REGELING en een REGELING hoeft nog geen WET te zijn.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/12/18/181208_vuurwerk.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan