Baarle Hertog Strenge controles op vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Baarle Hertog Strenge controles op vuurwerk

Brussel / Baarle-Hertog - In Baarle-Hertog, bij de Nederlandse grens, zijn er de hele dag grote controles geweest op vuurwerk. Wie betrapt werd met meer dan 1 kilogram kruit in de koffer, kreeg een proces-verbaal en moet mogelijk ook voor de rechter komen. De politie en de inspecteurs van de overheid zetten alles op alles om vuurwerkongelukken met oudejaar te vermijden.

video

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141228_01449698

bonbridge1

Registered User
Hoezo gezeik? Het is niet meer dan terecht, ook die mensen zorgen er voor dat eerlijke nederlandse handelaren het moeilijker hebben. De belgische knallers zorgen daarnaast voor veel irritatie waardoor steeds meer mensen tegen vuurwerk zijn. We hebben top vuurwerk in nederland dus wat moet je in belgie doen?

wit1704

Registered User
Domme Hollander(s).

Moet je gewoon 1 a 2 maanden voor de december maand vuurwerk in België kopen.
Heb je een gezellig dagje uit en wordt je ook nog eens rustig geholpen. TOP!!!
Heb je dat gedoe niet.

RedBaron

Registered User
Hoezo gezeik? Het is niet meer dan terecht, ook die mensen zorgen er voor dat eerlijke nederlandse handelaren het moeilijker hebben. De belgische knallers zorgen daarnaast voor veel irritatie waardoor steeds meer mensen tegen vuurwerk zijn. We hebben top vuurwerk in nederland dus wat moet je in belgie doen?

Hoezo dat dan? Ten eerste is het verschil qua kwaliteit in het vuurwerk de laatste jaren in Nederland met hele grote sprongen voorruit gegaan. 500 grammers hadden wij jaren eerder als de belgen. Het poeder gewicht per tube is inmiddels ook nagenoeg gelijk. Het enige, maar dan ook denk ik ook het enige waar je de Belgische vuurwerk handelaren nog profijt van hebben zijn de knallers. En dan houd het toch echt op. Ook het prijs verschil is al lang zo groot niet meer.

Je hoort hier en daar Belgische handelaren ook klagen dat het hypocriete Nederland nu bijna méér mag dan de belgen.. De Belgen zijn onder druk van de Nederlandse regering hun regelgeving gaan aanpassen om maar van het gezeik en gezever van de Nederlandse staat af te zijn. en zie nu het gevolg. Ik kijk dan ook rijk halzend uit naar 2015 waarin hopelijk die oude Belgische wet zal worden aangepast naar modernere waardes.. En misschien zit er nog wel meer "kruit in het vat" wat ik zo hier en daar gehoord heb in de wandelgangen om het Belgisch vuurwerk weer wat aantrekkelijker te maken. Maar ja dat is afwachten.

stef

Member
Ik wil hier ook wel wat over kwijt.
Ik vind (op de knallers na) het een belachelijke regeling. 1 Kilo. PFFF
In Nederland is het maximaal 25 kilo per persoon.
Daarbij komt kijken dat het vuurwerk CE gecertificeerd moet zijn en we in 1 Europa leven.
Maar NEE, er moet zo nodig weer een wet en regelgeving komen op de bestaande wet en regelgeving die Europa 1 zou moeten maken.
Echt van de zotten dat je hier in Nederland met 25 kilo in je autootje mag rijden en in België niet, als je de grens over wil.
Hoe krom kan een regelgeving zijn.

Tja, trek in mijn ogen alles gelijk dan heb je dit probleem ook niet meer.
Probleem is wel dat ze dan in België ook een sprinkler installatie en vuurwerk in moeten laten kooien moet gaan realiseren.
Deze kosten worden dan door berekend op de klant en is het vuurwerk uiteindelijk net zo duur als in Nederland.
Gevolg is dat ze geen/ minder Nederlanders over de vloer krijgen en dat wat er nog komt, alleen voor de knallers komt.
Tja, als je dan aangehouden wordt dan weet je wat je te wachten staat.

Ik hoorde ook in de het laatste nieuwsitem verslag zeggen dat je ruim 365 kilogram mag hebben. Terwijl een prof show veel mooier zal zijn dan de uwe.
Zo sprak deze meneer ergens aan de grens.
Het is de omgekeerde wereld. IN ALLES!!!

Bovenaan