AWG's vuurwerk 2012/2013

AWG

Registered User
Zo dit lijstje heb ik besteld....

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/5331

Na het vorig jaar rustig aan te hebben gedaan met relatief klein bedrag wat kaarsen en pijltjes te hebben gekocht
Behoefte was een stuk minder,had even wat minder geld er voor over ook, plus ik had toen nog wat over van het jaar ervoor.
Heb me toch wel vermaakt afgelopen jaarwisseling hoor, daar niet van.

Vond ik dat ik dit jaar wel weer eens een (weliswaar veel kleinere in verhouding tot andere jaren) uitspatting mocht maken.

Veelal pijlen en wat mooie cakes(los afsteken) en wat goedkope sierpakketjes,
ook wat flitsvuurwerk voor de leuk zoals kicks en disco flashes staan erop voor dit jaar.

Gratis vuurwerk:
-sensation 191
-super nature
-downtown
Plus nog wat andere cakejes.

ik zal me zoals elk jaar vast wel kunnen vermaken hiermee.

alvast fijne feestdagen en een uitstekend nieuwjaar gewenst aan u allen.:smiling:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Ik miste je al op het forum :p

Lekker lijstje hoor, ik hoop op windkracht 2-3 voor je ;-) (voor mezelf ook eigenlijk)

Alvast veel plezier!

white thunder

Registered User
Daar ben jewel even zoet mee :hehe!:,ik zie ze ook graag de lucht ingaan pijlen,hopelijk niet te veel wind die avond,veel plezier in ieder geval dr mee.

AWG

Registered User
Tja nou ja als het erg hard waait dan steek ik wel gewoon wat kleiner spul af,
Ik ga geen toeren uithalen in een tochtgang van een straat, als er teveel wind staat houdt het op, (lijkt mij beter dan brokken maken).
ga ook die peperdure falcon cakes niet laten verzieken door harde wind, dan bewaar ik ze liever.

Heb ook dan nog genoeg prullaria om me mee te vermaken denk ik zo.:hehe!:

@Gmp: Dank je wel man, Ik kan niet zoals jullie het jaar door op het forum verblijven.
Dan zit ik hele jaar met vuurwerk in mijn hoofd, kan het niet goed uitleggen maar moet ik kort gezegd gewoon niet doen(zie onderschrift), ook mijn inkomen/uitgaven is daar niet meer naar, en hoe langer ik op deze prachtige site vertoef, hoe meer mooie leuke hebbedingen ik wil voor oudjaarsavond.
Klinkt misschien gek maar voor mij is er nu al een rust in de wetenschap dat ik alles besteld heb en dat ik nu niet meer hoef te dubben over wat ik hebben wil.:hehe!:
bestedingsgeld is nu gewoon op en daarmee klaar voor dit jaar:smiling:

Straks over paar weekjes alleen nog afhalen samen met een maatje, kofferbak en achterbank vol met pijlenpakketten en dan hopen we te gaan genieten.

heb er echt weer zin in.:embarrased:

Laatst bewerkt:

Jaffa

Registered User
Leuke lijst met goeie pijlen, ben benieuwd hoe ze jou bevallen. Veel plezier met O&N. Snap we dat je, nu je besteld hebt, rust hebt. Dat herken ik wel. Hoe langer je kijkt hoe meer je wilt....in die valkuil ben ik dit jaar ook wel een beetje gevallen maar ach je leeft maar 1*. Als het weer tegenvalt bewaar je je pijlen gewoon tot een volgende *. :smiling:

AWG

Registered User
Leuke lijst met goeie pijlen, ben benieuwd hoe ze jou bevallen. Veel plezier met O&N. Snap we dat je, nu je besteld hebt, rust hebt. Dat herken ik wel. Hoe langer je kijkt hoe meer je wilt....in die valkuil ben ik dit jaar ook wel een beetje gevallen maar ach je leeft maar 1*. Als het weer tegenvalt bewaar je je pijlen gewoon tot een volgende *. :smiling:

je leeft inderdaad maar 1 keer, maar verkeerde keuzes maken door meer geld uit te geven dan ik me kan veroorloven is niet het leven wat ik wil leiden.
geen enkel vuurwerk op de wereld is daar mooi genoeg voor om ook in de schuldsanering te eindigen voor iets waar ik zelf de hand in zou hebben.

misschien moet ik het beetje toelichten(voor wie het lezen wil):
vuurwerk is wel degelijk verslavend voor mij, niet in de zin van dat ik er helemaal de hand niet meer aan kon houden maar ik wilde steeds meer en meer en meer en meer en meer etc etc etc. ik ging van 250 naar 400 naar 650 naar 800 naar 1100 naar 1600 naar 2000 en vandaar naar 2700 euro in 2009/2010, opzich niet zo heel erg(woonde toen nog thuis),maar had de dag na die 2700 opgestookt te hebben alweer het idee voor het volgende jaar, van alle cakes die ik op dat moment mooi vond 4 stuks kopen, en van 7 mooie pakketten(die grote je weet wel, over de 150 euro per stuk enzo) allemaal 2x en dat soort plannen.

wel leuk allemaal maar mezelf kennende zou ik die grens steeds sneller opschuiven.
als je steeds meer gaat kopen en andere dingen in het leven een ondergeschoven kindje dreigen te worden dan wordt het vanzelf een verslaving, en dat wil ik dus niet.(ben dan ook blij dat het ondanks dat het zo waanzinnig gaaf is, maar 1x per jaar kan)

en als ik nu in dat vermenigvuldigingstempo door zou gaan zou het niet goed zijn.
voor anderen is het misschien niet zo,n probleem of vinden het erg overtrokken tja dat kan, maar mijn salaris is niet alleen voor vuurwerk kopen bedoeld, dus een pas op de plaats maken is wel eens goed voor mij.
en misschien ben ik hiermee tot mietje of nepfreak te bestempelen, maarja dat soort onzin labeltjes intresseren mij niet zo heel veel.
ik zie lijstjes van 2000,3000,4000 etc voorbijkomen hee ik zal de laatste zijn die daar wat slechts in zou zien, iedereen kan uitgeven naar hetgeen hij inbrengt, en moet dat ook vooral blijven doen.

ik ging half november uit van 400 euro, toen ik klaar was met mijn lijstje zat ik op 1200 euro, na veel wikken en wegen terug naar 800 euro, en van daaruit afscheid moeten nemen van mijn grondbloemproject voor dit jaar.:huh:

nee 600 eurootjes is dit jaar prima te doen voor mij.

Ik wil steeds meer omdat je niks wilt missen, ik wil steeds meer omdat ik het spectakel wil(niet eens voor anderen zozeer, ik steek af voor mezelf en anderen genieten of genieten niet, daar heb ik op dat moment niet heel veel oog voor.):embarrased:
Ik zit op oudjaarsavond in een soort ''zone'' ik neem alles superhelder waar, adrenaline giert door mijn lijf, kou voel ik niet ik ben alleen maar bezig met stoken en genieten, ben alleen maar bezig met waar ik loop, wat steken ze om me heen af kan het kwaad als ik nu dit of dat afsteek? hoppa aansteken en weglopen genieten, en hele liedje weer van voren af aan.
Tja en die ''rush'' die dat gaf die moest steeds heftiger en heftiger.

En afgelopen jaarwisseling had ik door omstandigheden voor 150 euro vuurwerk gekocht en ik had wat spulletjes van het jaar ervoor over, ik had een mooie grondbloemmat gemaakt met gewoon/knetter/knalbloemen en een fontein op het eind, en had samen met wat pijlen en potjes daar net zoveel lol van als het jaar ervoor toen ik er nog 1200 euro in had gestoken.

Ik praat niet graag over ''zonde van het geld'' want dat is onzin, maar op het moment dat ik net zoveel lol had van weinig als ik heb voor veel, en dat veel werd ook nog eens steeds meer en meer en meer tot ik op een gegeven moment onverantwoord meer zou kopen, tja daar heb ik wel goed over na moeten denken afgelopen anderhalf jaar.

En dan mogen mensen me misschien dat mietje vinden(zo kom ik waarschijnlijk over maar zo is het niet bedoeld), maar er is niemand die me dit verteld heeft,en het is ook zeker niet iets wat ik een ander aan zal dragen, want iedereen moet lekker zelf bepalen wat ie doet met zijn zuurverdiende knaken.:smiling:

Voor degenen die dit dus lezen en zich bewust of onbewust aangesproken voelen, voel je vooral niet aangesproken, want dit geldt voor mijn idee alleen voor mij denk ik.

Ik zal altijd vuurwerk blijven kopen zolang ik het kan betalen, en aangezien ik het graag altijd wil kunnen betalen moet ik maar wat meer met minder doen.:smiling:

iets met ''volwassen'' worden en ''prioriteiten'' stellen ofzoiets:tounge:

Laatst bewerkt:

Jaffa

Registered User
Duidelijk verhaal, vuurwerk moet gewoon een hobby zijn en blijven. Veel plezier dit jaar en ik blijf benieuwd wat je van de pijlen vindt. :smiling:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Goed verhaal gozer! En ook herkenbaar:sad: Het moet allemaal maar meer, meer, meer, meer, met alle gevolgen van dien (niet bij iedereen)

Ook bij mij is het de afgelopen 2 jaar een stuk rustiger en dat bevalt me eigenlijk prima! Geen gestres, geen gezeik, geen onbetaalde rekeningen etc etc.

We worden oud denk ik ( en dat is prima!)

GMP82

Zilveren Member
Ach die groep die steevast 1000+ besteedt is echt zo groot niet.... uiteraard is dit wel een plek waar al die mensen samenkomen. Het interesseert me geen ene biet wat een ander uitgeeft, dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Niet iedereen heeft dezelfde portemonnee, niet iedereen heeft dezelfde onkosten en niet iedereen dezelfde prioriteiten.

Dus om je eigen uitgaven (of bezit) af te meten aan dat van een ander, is volslagen zinloos.

Ik ben dit jaar zelf wel (door mezelf) opgejaagd om het budget op te rekken (begon op 500€, eindig rond de 800), maar het kàn nu nog, zonder problemen en dan is het ok. Volgend jaar ist misschien weer heel anders en daar besteed ik dan ook naar.

Dus nogmaals, veel plezier met je vuurwerk :) maar dat gaat ongetwijfeld lukken.

AWG

Registered User
Probleem was ook niet dat ik het afmeet aan de uitgaven van anderen, probleem was meer dat je andere kosten hebt die een ander misschien niet hoef te maken of dit beter op kan vangen met een wat hoger inkomen.
de dingen die anderen dus kopen wil je ook kopen niet omdat anderen ze hebben maar omdat je ze zelf ook prachtig vind.

Ik meet mijn vuurwerkstatus(voorzover zoiets zou bestaan) niet af aan mijn uitgave aan dat vuurwerk.
Ik kocht ook niet meer omdat ik mee wilde doen met de rest of om schouderklopjes te krijgen, maar puur vanwege mijn eigen
''rushes''.
Als het alleen maar was om anderen te pleasen dan is het makkelijker om het uit de weg te gaan, is het daarentegen puur voor jezelf dan wordt het verslavend.(en dat was in mijn situatie bijna het geval).

Dan gaan inderdaad zoals vonk aangeeft je rekeningen eronder lijden.

Ik ben gelukkig niet zover gekomen maar ik was wel in mijn hoofd met gedachten aan het spelen om rekeningen een maand op te schuiven en dat voor een avondje vuurwerk... tja dat kan nooit goed zijn denk ik.

Ik hoop ook zeker op een prachtig oud en nieuw voor ons allemaal.:smiling:

Heb er al echt veel zin in gekregen.:hehe!:

Poziloc

FPM Hangouderen
Er is 1 belangrijke regel ...als je maar plezier hebt !
Ongeacht het bedrag en er zal niemand hier, iemand veroordelen met wat die te besteden heeft.

Bovenaan