Assenaar zegt honderden valse meldingen te hebben gedaan

speedfighter5

Registered User
Het landelijke Meldpunt Vuurwerkoverlast van GroenLinks is zo lek als een mandje. Valse meldingen komen – nog steeds – massaal binnen en het verwijderen ervan door de initiatiefnemers is natte vingerwerk.
Aldus Mischa uit Assen. En hij zegt het te kunnen weten, want Mischa beweert zelf honderden valse meldingen via een IP-adres met andere plaatsnamen geplaatst te hebben op het meldpunt.

Diverse media begonnen zich deze week te roeren, omdat er bijvoorbeeld 136 meldingen vanaf de Afsluitdijk waren gekomen en 467 vanaf Schiermonnikoog. En dat kon toch niet kloppen.

GeenStijl

Arno Bonte, fractielid van GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad en een van de initiatiefnemers van Meldpunt Vuurwerkoverlast, haastte zich woensdag te zeggen dat het meldpunt inderdaad werd bestookt met valse meldingen. Hij wees daarbij met de beschuldigende vinger naar de redactie van de website GeenStijl, die volgens hem het meldpunt met valse meldingen - waaronder die vanaf de Afsluitdijk – zou ondermijnen.

Mis, zegt Mischa. “Die meldingen zijn van mij afkomstig. Omdat ik wilde laten zien hoe gemakkelijk het is om dat te doen. Vergeet niet dat GroenLinks met dit meldpunt wil bewerkstelligen dat de Tweede Kamer consumentenvuurwerk in de toekomst gaat verbieden. Dat is hun goed recht, maar doe het dan wel op grond van een gedegen meldpunt.”

Spamproof

Bonte liet woensdag weten dat 4000 valse meldingen zijn verwijderd, de spammers zijn geblokkeerd en dat het meldpunt nu ‘Spamproof’ is. Met andere woorden, er kunnen geen valse meldingen meer worden gedaan.

Mischa: “Onzin. Ten eerste hebben ze volgens mij lukraak meldingen weggehaald om de geloofwaardigheid overeind te houden. Kijk naar Schiermonnikoog. Daar zijn van de 467 meldingen nog maar drie blijven staan. Natte vingerwerk, ik denk dat ze dunbevolkte gebieden hebben opgezocht en daar maar wat hebben geschrapt. Daarnaast was mijn IP-adres inderdaad geblokkeerd, maar dat was vrij eenvoudig te omzeilen.”

Oudemolen

Dus heeft Mischa weer wat valse meldingen geplempt op het meldpunt. Dit keer in Oudemolen. “Wat dichter bij huis. En zie, daar staan nu in korte tijd 102 meldingen, in zo’n klein, rustig dorp. Dat wordt dus nog steeds geregistreerd. En als ik dat kan doen, kunnen nog veel meer mensen dat. Volstrekt onbetrouwbaar, dat meldpunt. Ja, ik heb alweer een dunbevolkt gebied op het oog, dat merken ze binnenkort wel.”

Mischa zegt dit ook te doen, omdat hij het onterecht vindt dat het legale consumentenvuurwerk onder druk komt te staan. “Dat wat je nu buiten hoort knallen, is illegaal, zwaar vuurwerk. En ja, ik ben een liefhebber van vuurwerk, maar ben tégen dat illegale spul. Dat is gevaarlijk, veroorzaakt overlast en als ze dát willen aanpakken, prima. Maar het is dus niet het legale vuurwerk dat voor problemen zorgt, waar GroenLinks wél tegen ageert en dus ook nog eens via een meldpunt dat aan alle kanten rammelt.”

Vuurwerkshows

Bontes zou het liefs zien, dat vuurwerk tijdens Oud en Nieuw alleen nog maar tijdens gemeentelijke vuurwerkshows zou worden ontstoken, door professionals. Volgens Mischa is dat niet eens haalbaar. “Simpelweg omdat Nederland maar een handvol professionals heeft, die dat mogen doen. Dus al zou je dat willen, je kunt lang niet alle gemeenten in Nederland bedienen.”

bron: http://www.assercourant.nl/achtergr...ldpunt-vuurwerkoverlast-zo-lek-als-een-mandje

rowan256

Banned
Mogelijk kun je ook melden dat er veel meldingen gedaan zijn in de buurt van vuurwerkshows, met andere woorden, het zijn mensen die niet goed op de hoogte zijn van de realiteit en tevens veroorzaakt de alternatieve methode van GroenLinks aantoonbaar meer overlast dan alle illegale knallers gemiddeld doen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dit bericht laat zien dat het meldpunt zo lek is als een zeef en volstrekt onbetrouwbaar.
Ik hoop dat dit bericht ook op het journaal verschijnt zodat iedereen hier kennis van kan nemen.
Wat mij opvalt is dat er geen berichten meer verschijnen van het aantal meldingen. Is Bonte ergens van geschrokken?

Tony

Administrator
Medewerker
Dit bericht laat zien dat het meldpunt zo lek is als een zeef en volstrekt onbetrouwbaar.
Ik hoop dat dit bericht ook op het journaal verschijnt zodat iedereen hier kennis van kan nemen.
Wat mij opvalt is dat er geen berichten meer verschijnen van het aantal meldingen. Is Bonte ergens van geschrokken?

Dat we niets meer zien hoeft niet perse te betekenen dat Bonte de berichten niet instuurt. De kans bestaat dat de media het niet meer wilt gebruiken omdat nu is gebleken dat het meldpunt onbetrouwbaar is.

ifeelfine

Registered User
Volgend Bas Paternotte van The Post Online geeft het ANP geen persberichten meer uit denk eerder dat het ANP bang is voor zijn geloofwaardigheid

Plum Bloom

Registered User
Volgend Bas Paternotte van The Post Online geeft het ANP geen persberichten meer uit denk eerder dat het ANP bang is voor zijn geloofwaardigheid

Het ANP is zondag met het bericht over de enorme hoeveelheid meldingen in Horst aan de Maas gigantisch de mist ingegaan. Daar komt onze nieuwe minister van Waarheid nooit meer aan de bak, ben ik bang.

roelz

Registered User
Het ANP moet zich sowiezo kapot schamen, jaren lang hebben ze Bonte in de aandacht gehouden met z'n meldpuntje. Klakkeloos persberichtjes doen uitgaan, maar nooit eens nakijken hoe die cijfers gegenereerd worden, stelletje totaal debielen. Nu blijkt dat de aantallen meldingen bij elkaar gehoaxt te zijn, maar die telde wel mee bij de meningsvorming van veel burgers. Het ANP en bonte; samen onder een hoedje van firma list&bedrog. De vuurwerkbranche zou ze moeten aanklagen.

Bovenaan