Article: Angstcampagne vaak weinig effectief

GMP82

Zilveren Member
Dat is niet de enige discussie waar het toe heeft geleid...Tubantia heeft aantoonbaar feiten verdraaid en reacties daarop gecensureerd...:sick:

jetztgehtslos

Registered
Het is heel simpel. Angst = macht.
Mensen bang maken staat gelijk aan mensen kunnen onderwerpen.
Een bang iemand is gehoorzamer dan iemand die kritisch durft te zijn, een eigen mening heeft en desnoods in durft te gaan tegen de machthebbers.

Principe waar men gewoon gebruik van maakt. Op alle fronten zie je dat terug, niet alleen bij het onderwerp vuurwerk.
Een rijtje overdreven angstgevallen:
- Angst voor vuurwerk
- Angst voor de Islam
- Angst voor "hooligans"
- Angst voor hangjoneren
- Angst voor de mexicaanse griep
- Angst voor het niet kunnen voldoen aan het "schoonheidsideaal"
- Angst voor...

Sweet Laker

Registered User
De Sire-campagne is niet de werkelijkheid. Dít is de werkelijkheid."

Deze opmerking klopt volgens mij niet. Er wordt in het eerste deel gesuggereerd dat angstaanjagende campagnes niet werken. Dit artikel heeft ook iets 'angstaanjagends' mede door de bijgevoegde foto's. Iets dat bovenstaande opmerking volgens mij ontkracht.

Daarnaast is al uitvoerig besproken dat de kwetsuren niet veroorzaakt zijn door consumentenvuurwerk, maar door illegaal vuurwerk. Een nuance die ik helaas mis in dit stuk en derhalve niet de werkelijkheid toont.

Helaas is angst inderdaad een machtsmiddel en helaas heeft de media daar een flinke vinger bij in de pap om deze angst 'te zaaien'.

Bovenaan