Amsterdam

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
6 November 2011 “Guy Fawkes” Bonfire Night te Sloterplas.
Bonfire-Night-Posterweb-2011..jpg

stefantvs

Administrator
Medewerker
Re: Amsterdam-Sloterplas 06-11-2011

weet je wat we kunnen verwachten vinnie ?
Handig om te weten show begint rond 6uur.

Gr stefan

ruben_3

Registered User

wat houd dit in? prof of consumenten vuurwerk? En gaan hier nog andere freaks naartoe?

Shenanigan

Registered User

Handig om te weten show begint rond 6uur.

Stefan: Hoe weet je dat? / Hoe zeker is dat?

Ik wil wel gaan kijken, maar wil niet een uur staan te wachten. Ik wil gewoon langs de Sloterplas kijken. 15 euro entree is een beetje veel, en het is een club waar ik niet bij hoor.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Britsoc Annual Bonfire night

It will be a great afternoon for all ages as always. BBQ, bonfire, best guy competition, wonderful home made cakes, hot and cold drinks including mulled wine and finally ending up with the most fabulous, not to be missed, fireworks display on the lake!!!

All tickets purchases are on the gate.There is no need to reserve.
Just show up with all your friends and family!
Cost will be €10.00 for members and €15.00 for non members.
Children under 14 are again free

The fantastic fireworks are scheduled for 18.00.
See you there!

Van de site: www.britsoc.nl

Shenanigan

Registered User

Ja, nou zie ik het ineens staan. Ik had al een tijdje naar de website zitten kijken en toch over het hoofd gezien. Superbedankt. Ik ga zeker kijken!!

Shenanigan

Registered User

Ben wezen kijken. Was leuk. Engels feest ter gelegenheid van Guy Fawkes night. Eerst werden life-size Guy Fawkes poppen op groot vuur gegooid. Leek alsof iemand op de brandstapel werd gesmeten, en daarbij gingen de kinderen elke keer juichen. Was wel bizar, als je de context niet kent.

Daarna professioneel vuurwerk (dus geen consumentenvuurwerk). 10 minuten lang. Feestje was bij een haventje. Het vuurwerk was opgesteld op een steiger en werd vanaf afstand afgeschoten. Ik vond het leuk, maar het was niet echt groots. Ben gewoon een sucker voor vuurwerk en heb het al lang niet gezien. Finale heel mooi, hele lucht vol.

Shenanigan.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Ik ben ook wezen kijken en het was wel degelijk allemaal consumentenvuurwerk wat je hebt gezien.
Afstand was ook maar 30 meter. Ik heb het vermoeden dat Dream de show schoot, want er werd heel veel Bon Fireworks gebruikt.
De finale bestond uit 3 keer de Golden Dream van Bonfire.
Leuk electrisch geschoten showtje. Heb niet gefilmd want ik stond niet op het strandje i.v.m. de wind, maar bij het bankje achter de pier, en daar heb je wat bomen voor je snufferd staan.

Shenanigan

Registered User

Was dat consumentenvuurwerk?! Dat maakt maar duidelijk dat ik er niet zoveel van weet. Ik dacht: als het op afstand elektrisch afgeschoten wordt is het professioneel, consumentenvuurwerk is wanneer mensen zelf een cake neerzetten een aansteken. Maar dat is blijkbaar niet het criterium.

Waarin zit dan het verschil tussen die twee?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Ook consumentenvuurwerk wordt steeds vaker electronisch ontstoken.
Het verschil zit hem in classificering. Consumentenvuurwerk moet aan bepaalde rgeels voldoen zoals:
- Max 500 kruit per pot
- Max 15 grams per tube
- Max 1,2" tubes.
- Geen verlaadbare stukken vuurwerk, etc. zoals lont/gebruiksaanwijzing.

Professioneel mag zwaarder, gevarieerder, ander lont, zonder gebruiksaanwijzing zijn, want dit vuurwerk is geschikt voor de prof. die geacht wordt te weten wat hij/zij doet.

Was dat consumentenvuurwerk?! Dat maakt maar duidelijk dat ik er niet zoveel van weet. Ik dacht: als het op afstand elektrisch afgeschoten wordt is het professioneel, consumentenvuurwerk is wanneer mensen zelf een cake neerzetten een aansteken. Maar dat is blijkbaar niet het criterium.

Waarin zit dan het verschil tussen die twee?

Shenanigan

Registered User
Okee, helder. Bedankt voor de uitleg.

Dus als ik met (een heleboel) vrienden geld bij elkaar leg, dan zouden we dit ook kunnen neerzetten met Oud & Nieuw?

Hoe werkt de ontsteking dan? Hoe zorg je ervoor dat het precies op tijd de lucht in gaat? Wordt het lontje op afstand aangestoken?

(Als je zin hebt om het uit te leggen hoor.)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dit kun je makkelijk neerzetten met een paar vrienden en een simpel schietsysteem.
RF32 of Cobra (gebruik zoekfunctie maar) i.c.m. ontstekers. (tutorials te over op YT) en een paar kartons goede potten en je hebt dit ook gewoon in de straat.
Met de hand kan natuurlijk ook, maar dan moet degene die stookt aardig geconcenteerd zijn, om dit goed aan te steken.

Shenanigan

Registered User
Ik had al even gekeken in de Freakpyromaniacs winkel naar die ontstekingssystemen, maar begreep niet precies hoe dat nou werkte.

tutorials te over op YT

Wat is YT?

BTW: Zie dat je in Nieuwegein woont. Is dat toevallig in de buurt van het Antonius ziekenhuis? Daar heb ik afgelopen Oud & Nieuw doorgebracht. Om 12u was het potdichte mist en kon ik geen vuurwerk zien uit het raam, terwijl al een paar dagen de ene mooie cake na de andere werd afgestoken. Balen als een stekker. Toen is het idee ontstaan om het dit jaar zelf groot aan te pakken en heb ik Freakpyromaniacs gevonden.

jetztgehtslos

Registered
Ik had al even gekeken in de Freakpyromaniacs winkel naar die ontstekingssystemen, maar begreep niet precies hoe dat nou werkte.

Wat is YT?

BTW: Zie dat je in Nieuwegein woont. Is dat toevallig in de buurt van het Antonius ziekenhuis? Daar heb ik afgelopen Oud & Nieuw doorgebracht. Om 12u was het potdichte mist en kon ik geen vuurwerk zien uit het raam, terwijl al een paar dagen de ene mooie cake na de andere werd afgestoken. Balen als een stekker. Toen is het idee ontstaan om het dit jaar zelf groot aan te pakken en heb ik Freakpyromaniacs gevonden.

YT = youtube.com

Bovenaan