Alkmaar: Kind zwaar gewond na spelen met vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Kind zwaar gewond na spelen met vuurwerk

ALKMAAR - Een 12-jarige jongen is maandagmiddag zwaar gewond geraakt aan zijn hand, toen hij met vuurwerk aan het spelen was.

Met een paar vriendjes was hij op het Prinses Amaliaplein in Alkmaar aan het knallen, toen het ongeluk gebeurde.
Forensisch onderzoek moet nog uitwijzen waar de jongen precies mee aan het spelen was. Volgens een politiewoordvoerster ’zag zijn wond er slecht uit’. Het kind wordt in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/....ece/Kind-zwaar-gewond-na-spelen-met-vuurwerk

kjeld

Registered User
zo hé een wond aan zijn hand...
Wat kunnen ze titels mooi opblazen zeg.
Het woordje ''zwaar'' is toch wel zeer geliefd.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Als ik hoor zwaar denk ik dat zijn hand eraf ligt.
Aangezien ze daarna over een wond spreken kan ik wel een redelijke inschatting maken.

M.v.g.
Kjeld

zolang je geen beeldmateriaal of andere informatie hebt hierover kan je daar niet over oordelen! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor het mannetje.

jetztgehtslos

Registered
Ik vraag mij toch af hoe 12 jarigen rond dit tijdstip aan vuurwerk moeten komen. Het enige dat ik kan voorstellen, is dat er restanten van vorig jaar gevonden zijn waar ze mee zijn gaan spelen. Of iemand moet nu al rondlopen met vuurwerk en dat hebben laten slingeren. Dan nog zou moeten gelden dat je weigeraars niet aan moet steken.

Volgens mij zijn dit tekenen dat voorlichting rondom vuurwerk nog steeds niet optimaal is en dat met het oog op de veiligheid nog steeds progressie te boeken valt op dat vlak.

Hopelijk valt het mee voor dat joch.

Bovenaan